Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Nieuwe cyclo dicht bij NL in de Eifel

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1686
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 04 okt 2023 22:18

Xheanortx schreef: 04 okt 2023 22:11 The starting times are yet to be announced.
The start will be in blocks - 25 starters will go on the route, each five minutes apart.

Met zijn 25’en starten lijkt me wel wat vreemd..
Ik heb dit jaar de toertocht gereden van 3RIDES. Het was toen voorschrift van de autoriteiten om met niet meer dan 25 renners te starten. Het duurde toen ook wel lang voordat we echt de stad uit waren en niemand maakte zich er druk om. Voor een granfondo is dit inderdaad wel een vreemde startprocedure als dit werkelijk het geval is.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27607
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 okt 2023 08:29

Xheanortx schreef: 04 okt 2023 22:11 The starting times are yet to be announced.
The start will be in blocks - 25 starters will go on the route, each five minutes apart.

Met zijn 25’en starten lijkt me wel wat vreemd..
Educated guess, deze tekst stond nog op de website van vorig jaar. Zoals HermanN aangeeft hierboven was dat de procedure bij de toertocht (toen was er nog geen cyclo).

Overigens is nog onduidelijk of de toertochten die er vorig jaar waren (1 voor gravel, 1 voor de weg) nog terugkeren.

Ik heb de organisatie nog even om opheldering gevraagd.

Rikkie99
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 okt 2023 11:49

Rikkie99 05 okt 2023 14:43

Bedankt Havana! Wat me nog niet helemaal duidelijk is, zijn de juridische gevolgen van een medische verklaring mocht je betrokken raken bij een valpartij of iets dergelijks. Heeft het zelf in elkaar zetten van een verklaring dan nog negatieve gevolgen rondom aansprakelijkheid, verzekering enz. ?

pino
Forum-lid
Berichten: 3457
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 05 okt 2023 14:51

Doel van de medische verklaring is de organisatie te vrijwaren van elke aansprakelijkheid als jij doodvalt t.g.v. een hartstilstand tijdens hun evenement.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27607
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 okt 2023 16:19

De kans dat jouw WA verzekering dat gaat checken in geval van een ongeval lijkt me niet groot. Bovendien vraag ik me af of dat überhaupt mag.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5929
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 05 okt 2023 16:57

Op het moment dat ik dood neerval als gevolg van een hartstilstand tijdens een cyclo,..... dan boeit het mij niet meer zo wat mijn WA verzekering gaat doen :?

Daarnaast, ik vind dat ik zelf verantwoordelijk ben voor deelname aan een cyclo. Alleen ik, niet mijn huisarts noch de organisatie. Ik wil daar ook best wel voor persoonlijk voor tekenen. Nu zit ik 'moeilijk' te doen en doktersverklaringen te vervalsen.
Live fast; die young. mijn blog

pino
Forum-lid
Berichten: 3457
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 05 okt 2023 17:06

rob74 schreef: 05 okt 2023 16:57 Op het moment dat ik dood neerval als gevolg van een hartstilstand tijdens een cyclo,..... dan boeit het mij niet meer zo wat mijn WA verzekering gaat doen :?

Daarnaast, ik vind dat ik zelf verantwoordelijk ben voor deelname aan een cyclo. Alleen ik, niet mijn huisarts noch de organisatie. Ik wil daar ook best wel voor persoonlijk voor tekenen. Nu zit ik 'moeilijk' te doen en doktersverklaringen te vervalsen.
Helemaal eens. Voor mij was het een reden om niet meer aan cyclo's mee te doen. Maar vorig jaar toch maar weer eens een flinke keuring gedaan waarmee ik dit jaar ook nog mee mag doen aan het evenement van mijn keuze.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1686
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 05 okt 2023 23:44

Een medische verklaring is een wettelijke verplichting in Frankrijk en Italië. In België is het ook verplicht, maar daar geldt ook een verklaring op erewoord. Organisaties staan hier helemaal buiten en moeten zich gewoon aan de wet houden. Zij kunnen aansprakelijk gehouden worden voor het geval zich een ongeluk voordoet met iemand die geen verklaring heeft afgegeven. De gevolgen zijn dan enorm. Het is heel logisch dat granfondo-organisaties hier heel streng in zijn.

Zoals gezegd geldt dit alleen in Frankrijk en Italië. In landen als Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Luxemburg, Spanje en nog heel veel andere landen is die verplichting niet van kracht.

Waarom deze discussie hier opduikt is me een raadsel, want er is geen medische verklaring verplicht bij deze granfondo (correct me if I'm wrong).

Laten we het maar weer on-topic gaan.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8595
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 06 okt 2023 09:01

Herman_N schreef: 05 okt 2023 23:44 Een medische verklaring is een wettelijke verplichting in Frankrijk en Italië. In België is het ook verplicht, maar daar geldt ook een verklaring op erewoord. Organisaties staan hier helemaal buiten en moeten zich gewoon aan de wet houden. Zij kunnen aansprakelijk gehouden worden voor het geval zich een ongeluk voordoet met iemand die geen verklaring heeft afgegeven. De gevolgen zijn dan enorm. Het is heel logisch dat granfondo-organisaties hier heel streng in zijn.

Zoals gezegd geldt dit alleen in Frankrijk en Italië. In landen als Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Luxemburg, Spanje en nog heel veel andere landen is die verplichting niet van kracht.

Waarom deze discussie hier opduikt is me een raadsel, want er is geen medische verklaring verplicht bij deze granfondo (correct me if I'm wrong).

Laten we het maar weer on-topic gaan.
Herman,en deze als je inschrijft voor de GF.https://static.anmeldungs-service.de/pd ... 241359.pdf
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1686
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 06 okt 2023 13:42

nijkie schreef: 06 okt 2023 09:01 Herman,en deze als je inschrijft voor de GF.https://static.anmeldungs-service.de/pd ... 241359.pdf
Dank je. Die had ik inderdaad even gemist. Bijzonder. Ik ben benieuwd waar dat vandaan komt. Bij mijn weten is dit in Duitsland geen voorschrift. Wellicht verschilt het per deelstaat.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5929
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 06 okt 2023 14:53

misschien omdat het een UCI kwalificatie evenement is?
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27607
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 okt 2023 15:03

Nee, want is bij de Schleck bijvoorbeeld ook niet nodig.

Plaats reactie