Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Visma|Lease a bike (voorheen Team Jumbo Visma, Team LottoNL, Belkin pro cycling team, Blanco en Rabobank)

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1402
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 04 okt 2023 09:42

Wat je bij die loonlijst niet mag vergeten is dat die lonen onderhandeld worden op basis van de prestaties die geleverd zijn voor het afsluiten van zo'n contract. 5jarige contracten met toppers die nu vandaag afgesloten worden, zullen binnen 3jaar ook relatief goedkoop lijken wanneer die renner zijn palmares verder uitgebouwd heeft of net ver boven de waarde wanneer die renner eigenlijk op zijn top zat toen hij dat contract afsloot. Als ploeg is het dus wat gokken in de hoop er een lange termijn besparing uit te halen.

Voor mijn part mag het nieuws over al dan niet fusie en de uitval ervan ook liever vandaag dan morgen komen. Hoe vroeger het nieuws, hoe meer kans dat iedereen zich kan aanpassen indien nodig.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6230
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 04 okt 2023 10:14

bartdr schreef: 04 okt 2023 09:42 Voor mijn part mag het nieuws over al dan niet fusie en de uitval ervan ook liever vandaag dan morgen komen. Hoe vroeger het nieuws, hoe meer kans dat iedereen zich kan aanpassen indien nodig.
Zou ook fatsoenlijk zijn naar alle medewerkers en renners

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 04 okt 2023 11:14

Zolang er geen zekerheid over een overeenkomst is, valt er niet veel nieuws te publiceren.

Het lekken van de onderhandelingen over een mogelijke fusie (door wie dan ook) en vervolgens de commentaren, gelekte rennersbrief en column van PatLev hebben voor veel (en mogelijk onnodige) onzekerheid bij renners en personeel gezorgd.

Discretie is bijna altijd de beste aanpak in gevoelige dossiers, maar het lijkt erop dat er een of meerdere partijen daar niet genoeg profijt uit haalden.

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 811
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 04 okt 2023 12:46

Ondertussen is het woensdag en lijkt de noodkreet van Lefevere in zijn column van zaterdag "Maandag zou er al veel meer duidelijkheid moeten zijn” als de bekende roepende in woestijn. Is het niet jammer dat Lefevere nooit een geluid heeft laten horen in de geest van "Zeg Jumbo, allemaal leuk en aardig, maar ik ben met Evenepoel bezig om een ploeg te bouwen waarmee we de Tour willen winnen?" Ondertussen heeft hij al wel laten weten dat hij zo goed als overeengekomen was om zijn aandelen te verkopen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16093
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 04 okt 2023 13:03

Klein_Verzet schreef: 04 okt 2023 12:46 Ondertussen is het woensdag en lijkt de noodkreet van Lefevere in zijn column van zaterdag "Maandag zou er al veel meer duidelijkheid moeten zijn” als de bekende roepende in woestijn. Is het niet jammer dat Lefevere nooit een geluid heeft laten horen in de geest van "Zeg Jumbo, allemaal leuk en aardig, maar ik ben met Evenepoel bezig om een ploeg te bouwen waarmee we de Tour willen winnen?" Ondertussen heeft hij al wel laten weten dat hij zo goed als overeengekomen was om zijn aandelen te verkopen.
Misschien je niet gek te laten maken van zodra je ergens de naam Lefevere leest.
Bakala, die 80% van de aandelen in de ploeg heeft, zal uiteindelijk wel beslissen denk ik dan maar.
I know myself like no one else
Nothing to defend

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1402
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 04 okt 2023 13:36

Klein_Verzet schreef: 04 okt 2023 12:46 Ondertussen is het woensdag en lijkt de noodkreet van Lefevere in zijn column van zaterdag "Maandag zou er al veel meer duidelijkheid moeten zijn” als de bekende roepende in woestijn. Is het niet jammer dat Lefevere nooit een geluid heeft laten horen in de geest van "Zeg Jumbo, allemaal leuk en aardig, maar ik ben met Evenepoel bezig om een ploeg te bouwen waarmee we de Tour willen winnen?" Ondertussen heeft hij al wel laten weten dat hij zo goed als overeengekomen was om zijn aandelen te verkopen.
Zoiers kon hij toch niet maken? Alvorens zo'n uitspraken te maken moet je zeker zijn de sterkste(/een sterke) onderhandelingspositie te hebben en die heeft SQS toch niet?

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 04 okt 2023 13:44

Lcsmet schreef: 04 okt 2023 13:03
Klein_Verzet schreef: 04 okt 2023 12:46 Ondertussen is het woensdag en lijkt de noodkreet van Lefevere in zijn column van zaterdag "Maandag zou er al veel meer duidelijkheid moeten zijn” als de bekende roepende in woestijn. Is het niet jammer dat Lefevere nooit een geluid heeft laten horen in de geest van "Zeg Jumbo, allemaal leuk en aardig, maar ik ben met Evenepoel bezig om een ploeg te bouwen waarmee we de Tour willen winnen?" Ondertussen heeft hij al wel laten weten dat hij zo goed als overeengekomen was om zijn aandelen te verkopen.
Misschien je niet gek te laten maken van zodra je ergens de naam Lefevere leest.
Bakala, die 80% van de aandelen in de ploeg heeft, zal uiteindelijk wel beslissen denk ik dan maar.
Misschien eens een andere invalshoek: Bakala en Plugge als grootste aandeelhouders blijven maar onderhandelen (al dan niet met sponsors) en Plugge heeft ook nog op een derde Amazon paard gewed. Met als gevolg heel veel onzekerheid voor personeel en (sommige) renners.
Patlev die in deze moet volgen, zet druk via de media om voor zijn personeel duidelijkheid te krijgen. Je kan hem veel verwijten, maar voor zijn personeel heeft hij altijd gezorgd.

Het zal hier in de anti-Patlev club niet populair zijn, maar mss wel dicht bij de waarheid.

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 04 okt 2023 13:53

Ik geloof best dat Patlev het beste voor heeft met zijn personeel, maar of zijn columns de juiste manier zijn om dit te bewerkstelligen betwijfel ik sterk.

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 811
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 04 okt 2023 14:16

In de docu-serie Het ScheldePeloton waren meerdere mensen (oud renners en nabestaanden van oud renners) niet te spreken over de menselijke kwaliteiten van de heer Lefevere.

Nog voordat er ook maar sprake is van onderhandelingen kan een ploegbaas expliciet duidelijk maken dat hij bezig is met het bouwen van een Tourploeg rond Evenepoel.

Volgens Hans Vandeweghe is het hele SQS-verhaal gaan schuiven doordat "Bakala uitgekeken is op Lefevere en hoe hij de ploeg leidt."

https://www.demorgen.be/sport/hoofdaand ... oogle.com/

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 04 okt 2023 16:39

@Klein Verzet het gaat hier niet over het Scheldepeloton maar de rol die Patlev speelt in dit verhaal, en misschien is het wel degene die het meest inzit met de toekomst van zijn personeel.

En dat Bakala op hem uitgekeken is? Door 1 artikel van de eveneens niet onbesproken Vandeweghe? En als het zo is, so what? Is dat Lefevere zijn fout, is de conclusie dan dat Bakala juist is? Miljardairs hebben vaak nieuw speelgoed nodig.

Btw - Vandeweghe is ook degene die het voor Patlev heeft opgenomen in de periode van de dopingbeschuldigingen.

Als je persoonlijke afkeer zo groot is, kijk je altijd vooringenomen.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3420
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 04 okt 2023 19:12

Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27615
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 okt 2023 19:27

De facto is het geen fusie meer.

Enkele sponsoren stappen over naar Jumbo en nemen een paar renners mee. Dat is accurater.

Plaats reactie