Als de 6 jaar garantie nog niet voorbij is toch gewoon wat de garantie inhoudt?
Garantie fiets scheur in frame
Ik ken de casus niet, kan er dus geen oordeel overgeven..
Maar een gehele nieuwe frame krijgen ter vervanging van een 5 jaar oude frame, vind ik erg coulant.
Ik zou er ook blij mee zijn.
En coulant of niet,....Cube geeft zelf de garantie. Dus nu moeten zo op de 'blaren' zitten. Ik heb ook eerder garantie gevallen gehad waarbij ik het nogal idioot vond dat de producent zo lang garantie gaf. Ik dacht nog,..... zelf zou ik dat nooit doen. Het zijn gebruiksartikelen die binnen die termijn makkelijk kapot kunnen gaan. Ooit een super lichtgewicht tentje gehad met levenslange garantie. Dat is absurd. Zulk fragiel spul en dan zo lang garantie.
En ja kleur,.... ik kan me voorstellen dat je dat lelijk vind. Maar die keus staat zeker niet bij de garantie voorwaarden. Maar zoals hier al gezegd met een beetje aanpassingsvermogen kun je er weer wat van maken. En dan zit je relatief goedkoop weer op een nieuwe fiets.
En coulant of niet,....Cube geeft zelf de garantie. Dus nu moeten zo op de 'blaren' zitten. Ik heb ook eerder garantie gevallen gehad waarbij ik het nogal idioot vond dat de producent zo lang garantie gaf. Ik dacht nog,..... zelf zou ik dat nooit doen. Het zijn gebruiksartikelen die binnen die termijn makkelijk kapot kunnen gaan. Ooit een super lichtgewicht tentje gehad met levenslange garantie. Dat is absurd. Zulk fragiel spul en dan zo lang garantie.
En ja kleur,.... ik kan me voorstellen dat je dat lelijk vind. Maar die keus staat zeker niet bij de garantie voorwaarden. Maar zoals hier al gezegd met een beetje aanpassingsvermogen kun je er weer wat van maken. En dan zit je relatief goedkoop weer op een nieuwe fiets.
Live fast; die young. mijn blog
- thestudent
- Forum-lid HC
Cube handelt gewoon prima volgens hun voorwaarden. In mijn ogen is dit wel een beetje zeuren van de klant uit hoor. Je kan niet altijd alles verwachten.
Meestal bouwen ze gewoon met nieuwe kabels op hoor. Als dat trouwens nog de originele buitenkabels zijn mag je ook wel eens over je eigen onderhoud nadenken.
Meestal bouwen ze gewoon met nieuwe kabels op hoor. Als dat trouwens nog de originele buitenkabels zijn mag je ook wel eens over je eigen onderhoud nadenken.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
De fabrieksgarantie ondersteunt de LBS 6 jaar lang bij garantiegevallen. Die fabrieksgarantie is niet iets waar de koper recht op heeft. Die heeft alleen te maken met non-conformiteit naar mijn weten. (Tenzij in de verkoopovereenkomst vermeld wordt dat de LBS de garantie doorgeeft)
Kortom: de topic starter mag in zijn handen knijpen met dit genereuze aanbod.
-
- Forum-lid HC
Klopt, maar op het nieuwe frame gele decals, op de oude wielen oranje decals en oranje versnellingskabels.(dat had je kunnen zien wanneer je de 2 sites die TS op de eerste post aangaf, geopend had.)

Dus stickers van de wielen af en zwarte kabels is dus mijn oplossing.
Ik heb lang geleden een scheur in een Wilier gehad. Onder garantie kreeg ik van Wilier een nieuw frame. Ik vond dat echter foeilelijk. Zaten allemaal neon kleuren op. Daar kwam bij dat het een frame van mindere kwaliteit was. Bij de fm stond nog een gran turismo. Ik heb iets bijbetaald en dat frame genomen ipv de aangeboden. Die hebben zij weer verkocht.
Misschien kun je met mantel ook zoiets overeenkomen?
Misschien kun je met mantel ook zoiets overeenkomen?
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/