Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Politiek

dario
Forum-lid
Berichten: 3831
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 25 sep 2023 13:59

mao schreef: 25 sep 2023 13:12 2 jaar geleden was ongeveer elk geweld geoorloofd tegen de wappies, de waterkanon was ongeveer de meest vriendelijke manier die werd gebruikt.

Ten tweede,
Van de reguliere media hoef je tegenwoordig geen objectieve tijd meer te verwachten,
Welk geweld tegen 'wappies' bedoel je dan concreet, afgezien van het waterkanon dus? Werden die dan gedeporteerd of zo?

En tja, objectiviteit (ik vermoed dat je dat bedoelt?) wordt natuurlijk meestal afgemeten aan de hand van de eigen subjectiviteit...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 25 sep 2023 14:00

mao schreef: 25 sep 2023 13:45
ColumsbusMJ schreef: 25 sep 2023 13:22
mao schreef: 25 sep 2023 13:12

Ten eerste word er met 2 maten gemeten,
2 jaar geleden was ongeveer elk geweld geoorloofd tegen de wappies, de waterkanon was ongeveer de meest vriendelijke manier die werd gebruikt.

Ten tweede,
Van de reguliere media hoef je tegenwoordig geen objectieve tijd meer te verwachten,
Het lijdzaam toe kijken hoe er naar een bepaalde richting word gestuurd begin ik een beetje zat te worden.
Het kan aan mijn bubbel liggen, maar wat ik om me heen hoor is niet veel anders…

T’s het beetje als bij het liegen van Rutte, iedereen weet het , iedereen ziet het en hij komt er elke keer mee weg..
Zijn we dan zo passief volkje geworden dat we blijven accepteren dat we worden genaaid?

De mensen op de snelweg zijn juist actief bezig, dat zou je dan toch moeten koesteren.

Of is de hele klimaatverandering een hoax? Dat mag jij uiteraard vinden, maar dan wordt de discussie wel wat lastiger, daar wij in andere feiten geloven.
Zeg ik ergens dat klimaatverandering een hoax is?
Maar doe even normaal graag, we worden echt niet uitgeroeid.
Het hele stikstof verhaal is ondertussen behoorlijk onderuit gehaald, zeker na stikstof fuik van Arnout Jaspers en de bevindingen van vorige week…is er weinig van over gebleven van het oorspronkelijke verhaal.
Dat wil niet zeggen dat het geen kwaad kan om op een normale manier te innoveren hè.
Ik zeg niet dat jij dat vindt. Ik vroeg het.

Ik lees dat het boek van Arnout Jaspers al meermaals onderuit gehaald is, het is dan net wat je gelooft.

Nederland krijgt de komende tien jaar te maken met strengere stikstofeisen dan de normen die nu gelden. Beschermde natuurgebieden hebben meer last van stikstof dan gedacht, blijkt uit onderzoek van de Wageningen Universiteit in opdracht van het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV). Aan de hand van dat onderzoek worden iedere tien jaar stikstofnormen vastgesteld. - Bron NOS (onderzoek is van juli 2023)

Ik kan ook met wetenschappelijke studies gaan strooien waaruit blijkt dat het hele stikstofverhaal niet echt onderuit wordt gehaald.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16309
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 25 sep 2023 14:10

We moeten theologen gaan inzetten om de wetenschap te duiden.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5769
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 25 sep 2023 14:27

ColumsbusMJ schreef: 25 sep 2023 12:37 Wat zit jullie nou zo dwars aan die mensen die opkomen voor het klimaat/ tegen de fossiele subsidie protesteren? Kun je daar een antwoord op geven? Behoudens het feit dat ze een (klein stukje) snelweg blokkeren. Wie of wat doen ze kwaad? En vooral wat is de reden dat elke uiting van XR hier zo breed uitgemeten moet worden op dit Forum? Het gaat mijn pet te boven, dat je je zo kunt storen aan deze mensen.
Er is niets mis met het standpunt om klimaatverandering tegen te gaan.
Maar een ieder hoort de wet te eerbiedigen.
En ja, het is een grondrecht om te demonstreren, en dat moeten ze zeker doen.
Maar daar zitten wel regels aan en als je je moedwillig niet aan de regels houdt doe je in mijn ogen niet meer mee.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4600
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 25 sep 2023 14:42

dario schreef: 25 sep 2023 13:59
mao schreef: 25 sep 2023 13:12 2 jaar geleden was ongeveer elk geweld geoorloofd tegen de wappies, de waterkanon was ongeveer de meest vriendelijke manier die werd gebruikt.

Ten tweede,
Van de reguliere media hoef je tegenwoordig geen objectieve tijd meer te verwachten,
Welk geweld tegen 'wappies' bedoel je dan concreet, afgezien van het waterkanon dus? Werden die dan gedeporteerd of zo?

En tja, objectiviteit (ik vermoed dat je dat bedoelt?) wordt natuurlijk meestal afgemeten aan de hand van de eigen subjectiviteit...
Inderdaad, moet objectiviteit wezen . Mijn gebrek klopt die 1,2 voor Nederlands dictee op school toch :lol:

Er werd serieus harder opgetreden dan nu, de groep was dan ook wel wat groter......
Maar goed , ts inderdaad mijn subjectiviteit van wat ik er van heb herinnerd (van tv en getuigen) ging het er af en toe hard aan toe.

Maar ik heb nog geen traangas / wapenstok/ of Romeo’s gezien..

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5900
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 25 sep 2023 15:00

Ernie C. schreef: 25 sep 2023 13:40 Het probleem is dat je van veel minder niet meer rond kan komen.

Wat ik vooral schokkend vind aan het verhaal is dat als die timmerman gaat samenwonen, en zijn partner werkt parttime die toeslagen verdwijnen. Dan werkt die partner voor een paar € per uur.
Als je dan ook nog een extra auto nodig hebt om op je werk te komen, leg je geld bij.
Logisch, het is altijd al zo geweest - ik weet niet beter - dat als je meer (gezamenlijk) inkomen genereerd er bepaalde tegemoetkomingen in de vorm van toeslagen, subsidies etc. kunnen komen te vervallen of verminderen. Wat ik wel weer schokkend vind is dat je nu ook nog het hebben van een extra auto oprakelt in de trend van de discussie over de vanzelfsprekendheid van het hebben van 'luxe' gebruiksartikelen bij een minimuminkomen. Zo kan ik er nog wel een paar opnoemen, toch . . . . :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8149
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 sep 2023 15:50

Maar ik heb nog geen traangas / wapenstok/ of Romeo’s gezien..
Wellicht zit het verschil in het feit dat er bij de A12 protesten geen stenen naar de ME worden gegooid, er geen molotovcocktails worden gegooid, er geen auto’s in de fik worden gestoken, geen winkelgevels worden vernield en er ook geen plunderingen plaatsvinden.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

pino
Forum-lid
Berichten: 3459
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 25 sep 2023 16:03

en er ook geen landbouwwerktuigen van 3-5 ton en tig pk's worden ingezet
Niet zijken maar reiden !

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 25 sep 2023 16:49

Ernie C. schreef: 25 sep 2023 14:10 We moeten theologen gaan inzetten om de wetenschap te duiden.
Ha, terug naar de middeleeuwen.... :mrgreen:

Nicolaus Copernicus draait zich om in zijn graf.... (en om de zon). ;)

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8149
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 sep 2023 17:00

Je bedoelt de renaissance. In de middeleeuwen wás theologie de wetenschap 😉
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16309
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 25 sep 2023 17:12

Orlok schreef: 25 sep 2023 15:00
Ernie C. schreef: 25 sep 2023 13:40 Het probleem is dat je van veel minder niet meer rond kan komen.

Wat ik vooral schokkend vind aan het verhaal is dat als die timmerman gaat samenwonen, en zijn partner werkt parttime die toeslagen verdwijnen. Dan werkt die partner voor een paar € per uur.
Als je dan ook nog een extra auto nodig hebt om op je werk te komen, leg je geld bij.
Logisch, het is altijd al zo geweest - ik weet niet beter - dat als je meer (gezamenlijk) inkomen genereerd er bepaalde tegemoetkomingen in de vorm van toeslagen, subsidies etc. kunnen komen te vervallen of verminderen. Wat ik wel weer schokkend vind is dat je nu ook nog het hebben van een extra auto oprakelt in de trend van de discussie over de vanzelfsprekendheid van het hebben van 'luxe' gebruiksartikelen bij een minimuminkomen. Zo kan ik er nog wel een paar opnoemen, toch . . . . :roll:
Je zou maar avond of nachtdiensten draaien in de zorg of bij de politie, op een industrieterrein zonder bushalte werken, storingsdiensen moeten draaien of alarmopvolgingen moeten doen. Je wil maar niet begrijpen dat werk niet alleen op kantoor van 8 tot 5 gebeurt.

En dit ging over de timmerman die anderhalf keer het minimumloon verdiend en een partner die ook werkt. Dan heb je hrtvdus over modale inkomens. Als die ook al geen auto meer zouden mogen betalen, zonder er nog weinig mensen problemen hebben met de lui op de A12.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 25 sep 2023 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8408
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 25 sep 2023 17:21

Storingsdiensten en alarmopvolgingen doe je toch met de auto van de werkgever?
Laatst gewijzigd door Jans op 25 sep 2023 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie