Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Politiek

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4640
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 23 sep 2023 10:49

Als je “dik” of “lelijk” bent heb je ook veel mindere kans om aangenomen te worden, jij ik iedereen is bevooroordeeld gaat nooit veranderen.
Als je jezelf als slachtoffer ziet word je ook zo behandeld…
99% van de mensen die mijn achternaam horen denken dat ik chinees ben,…ik heb me daar echt nooit aan gestoord. ( en ik ben zelfs dik en lelijk volgens m’n schoondochter )

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 23 sep 2023 12:14

Wereldwijd is 1 op 3 een Chninees. Mijn vader is geen Chinees, mijn moeder is geen Chinese DUS ben ik een Chinees. :twisted:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37981
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 sep 2023 12:20

Jans schreef: 23 sep 2023 10:39 Gelukkig zijn er ook voldoende Marokkanen en andere tweede en derde generatie buitenlanders die dat al doorbroken hebben.
Helaas zijn er nog veel meer die het negatieve stereotype beeld nog steeds bevestigen.
Daar hebben de mensen die wel willen helaas veel last van.
Less is bore

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 23 sep 2023 12:32

Jans schreef: 23 sep 2023 10:39 Gelukkig zijn er ook voldoende Marokkanen en andere tweede en derde generatie buitenlanders die dat al doorbroken hebben. Presentatoren, journalisten, politici. Velen met ouders die analfabeet zijn/waren. En dan nog diegenen die we niet zien. Onze zoon heeft een manager van Turkse afkomst bij een multinational.
Deze zijn dan vooral werkzaam in commercials op tv en internet.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8441
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 23 sep 2023 12:37

Dat zeker, Daniël.

@El Pistolero, nou nee, ik zie er genoeg die niet in commercials zitten. Iets van burgemeesters, en nog veel meer.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12763
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 23 sep 2023 12:46

In mijn huidige programma team (IT) zitten ongeveer 70 mensen.
Daarvan zijn er zeker 20 Turks, Marokaans of iets in die buurt. Stuk voor stuk prima gasten!

Maar ik kan er hier ook zo een wijk in lopen waar het dramatisch is.

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1003
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 23 sep 2023 14:04

Misschien zijn dat ook prima gasten, maar zijn ze het zat om met de nek aangekeken te worden. Ze worden eerder staande gehouden door de politie worden bij een “willekeurige” autocontrole of bij de douane. Ze worden geweigerd bij de deur van een disco. Of ze krijgen weer te horen hebben dat ze niet op gesprek mogen komen omdat andere geschikter zijn bevonden. Ik heb het idee dat een deel hier dit allemaal bagatelliseert en denkt dat het wel meevalt. Het wordt dus een non-discussie dat eindigt in een welles en nietes.

En (institutioneel) racisme vergelijken met uiterlijke kenmerken als gewicht of een minder aantrekkelijk aangezicht is mijns inziens een best slechte vergelijking.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16350
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 sep 2023 15:10

Gisteren nog bij een garagebedrijf: Je kunt op rekening betalen, alleen buitenlanders moeten meteen betalen...

Gelijke kansen zijn uiteraard direct gelinkt aan gelijke omstandigheden. Als A harder moet werken voor hetzelfde resultaat als B, heeft A minder kans. Minder kans is niet kansloos. Er zijn er dus nog steeds die het wel halen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16106
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 23 sep 2023 15:19

ColumsbusMJ schreef: 23 sep 2023 14:04 .......... Ik heb het idee dat een deel hier dit allemaal bagatelliseert en denkt dat het wel meevalt. Het wordt dus een non-discussie dat eindigt in een welles en nietes.

En (institutioneel) racisme .........
Werkt beide kanten op he.
Van de slachtofferrol naar racisme is maar een kleine stap meer.
Is er racisme, jawel, worden er kinderen en volwassenen uitgesloten om uiterlijke kenmerken, jawel, maar soms moet je de problemen ook gewoon benoemen in plaats van iedereen een schuldgevoel aan te praten.
Je zal maar een blanke in Zuid Afrika zijn of een homo in Oeganda of een ....,
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16350
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 sep 2023 15:36

Lcsmet schreef: 23 sep 2023 15:19
ColumsbusMJ schreef: 23 sep 2023 14:04 .......... Ik heb het idee dat een deel hier dit allemaal bagatelliseert en denkt dat het wel meevalt. Het wordt dus een non-discussie dat eindigt in een welles en nietes.

En (institutioneel) racisme .........
Werkt beide kanten op he.
Van de slachtofferrol naar racisme is maar een kleine stap meer.
Is er racisme, jawel, worden er kinderen en volwassenen uitgesloten om uiterlijke kenmerken, jawel, maar soms moet je de problemen ook gewoon benoemen in plaats van iedereen een schuldgevoel aan te praten.
Je zal maar een blanke in Zuid Afrika zijn of een homo in Oeganda of een ....,
Mooie vergelijking: Zuid-Afrika waar 10% van de bevolking 93% van het vermogen bezit. Deze 10% zijn op een enkele uitzondering na blank. Aan de andere kant heb je 40% werkeloosheid. Die zijn op een enkele uitzondering na zwart.
De rijken vluchten nu massaal het land uit of een gated community in omdat het arme volk de ongelijkheid niet meer pikt. Blijkbaar willen velen hier ook deze kant op.

Dat heeft echt totaal niks te maken met homo rechten in Oeganda.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5905
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 23 sep 2023 15:44

Ernie C. schreef: 23 sep 2023 15:10 Gisteren nog bij een garagebedrijf: Je kunt op rekening betalen, alleen buitenlanders moeten meteen betalen...
Het is logisch dat je een buitenlander niet op rekening laat betalen, dus niets mis mee en heeft niets met discriminatie te maken. :)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16350
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 sep 2023 15:47

Degene die moest betalen was een "echte" buitenlander, zonder Nederlands paspoort, maar hij bedoelde Turk, Marokkaan of iemand met een te donkere huidskleur.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie