Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8642
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 20 sep 2023 11:00

Kan dit niet beter in dit topic viewtopic.php?t=30941 (voort) gezet worden.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 20 sep 2023 11:12

Oh, dat laatste is echt goed nieuws, daar wacht ik al bijna 5 jaar op. Nu nog bedenken of ik gewoon ga upgraden of dat ik wacht tot ze op de nieuwe MTB's zitten! :like:

En ja eens met Nijkie, ik probeerde het nog on-topic te trekken maar dat lijkt niet te lukken. :lol:

pino
Forum-lid
Berichten: 3537
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 20 sep 2023 11:32

havana schreef: 20 sep 2023 10:47
Zijn hier officiële percentages over bekend?

Ook voor de MTB komt er een Di2 12 speed groep aan. Waarschijnlijk wordt deze tegelijk met de GRX gelanceerd.
Maar gaan ze dan eindelijk de wegshifters de MTB- derailleurs laten schakelen?
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27651
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 sep 2023 11:33

Vermoed van wel, maar helemaal zeker weet ik dat niet.

pino
Forum-lid
Berichten: 3537
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 20 sep 2023 11:35

Het fatsoenlijk kunnen mixen van weg en MTB onderdelen lijkt mij een goed verkoopargument. Ook bij SRAM is het niet vloeiend.
Niet zijken maar reiden !

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12831
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 20 sep 2023 11:38

XT Di2 komt eraan. XTR waarschijnlijk niet of het wordt een one size fit.
Dat heb ik ook raar gevonden de eerste XTR di2 was al op het niveau van de laatste di2 roadgroepen.

Raar dat di2 MTB nooit echt is aangeslagen en AXS wel.
Want het systeem was beter dan wat sram had voor transmission

Sram zet alles wat slimmer in de markt. Handleidingen en filmpjes zijn veel duidelijker.
Dat mis ik echt bij shimano, zoek op het www naar handleidingen en die van sram vind je in 2 klikken en bij shimano vraag je je af op je op een of ander spam site zit. Fimpjes zijn er amper van shimano zelf, zeg maar gewoon niet. Dat moetebn ze echt beter doen.

Dat mixen gaan ze nooit doen, en dat zou ik persoonlijk ook niet doen, vergeet dat maar, er is altijd weer een onverlaat die een road derrie op een MTB cassette zet en hem z,n wiel in jast. Waarom denk je dat sram met transmission is gekomen op de MTB, daar kan je weinig meer verkeerd aan afstellen, geen derrie pad, geen b schroef, geen limit schroef

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 20 sep 2023 11:41

Ik ben even verder gegaan hierop in viewtopic.php?p=1610326#p1610326 aangezien het al een paar posts niet meer echt over Specialized gaat, maar het onderwerp zeker wel de moeite waard is :).

Tipo21
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 aug 2021 14:07

Tipo21 20 sep 2023 17:20

nijkie schreef: 20 sep 2023 11:00 Kan dit niet beter in dit topic viewtopic.php?t=30941 (voort) gezet worden.
Heel graag, want déze discussie híer was niet mijn bedoeling.
Maar het blijft vreemd (en voor mij dus een breekpunt) dat Specialized de nieuwe Roubaix niet aanbiedt met de toch echt nog steeds héél populaire Ultegra-groep. Mijns inziens een gemiste kans en in elk geval één nieuwe klant minder.

ludwig
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 mei 2008 13:26

ludwig 20 sep 2023 17:34

Op de nieuwe Specialized Roubaix SL8 "Comp" en "Expert" staat de Future Shock 3.2
Over wat ik er al heb over kunnen lezen heeft de Future Shock 3.3 die op de duurdere "Pro" staat hydraulische demping + veren en is deze tijdens de rit via de knop op het stuur instelbaar in 7 standen van demping.
De Future Shock 3.2 op de goedkopere "Comp" en "Expert" hebben ook de hydraulische demping + veren maar is niet instelbaar.
Betekent dit dan dat de demping constant aan staat en niet kan worden uitgezet ?

Gebruikersavatar
didi641
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 16 feb 2010 19:32

Gebruikersavatar didi641 20 sep 2023 21:46

Op de site is te zien dat de door jou genoemde modellen ook de verstelbare draaiknop hebben. Ik vermoed dat de demping wel zal kunnen vastgezet worden maar er geen verschillende standen van demping zullen zijn. Bij het vorige model in deze versie kon dit niet en stond de demping constant aan. Het stoort niet maar je merkt het wel.
~ Each cyclist has its story ~
~ Scott Addict - di2 12 speed - Roval C38 ~

platformer
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 jun 2012 11:10

platformer 21 sep 2023 12:44

wasbeer2006 schreef: 20 sep 2023 11:38 XT Di2 komt eraan. XTR waarschijnlijk niet of het wordt een one size fit.
Dat heb ik ook raar gevonden de eerste XTR di2 was al op het niveau van de laatste di2 roadgroepen.

Raar dat di2 MTB nooit echt is aangeslagen en AXS wel.
Want het systeem was beter dan wat sram had voor transmission

Sram zet alles wat slimmer in de markt. Handleidingen en filmpjes zijn veel duidelijker.
Dat mis ik echt bij shimano, zoek op het www naar handleidingen en die van sram vind je in 2 klikken en bij shimano vraag je je af op je op een of ander spam site zit. Fimpjes zijn er amper van shimano zelf, zeg maar gewoon niet. Dat moetebn ze echt beter doen.

Dat mixen gaan ze nooit doen, en dat zou ik persoonlijk ook niet doen, vergeet dat maar, er is altijd weer een onverlaat die een road derrie op een MTB cassette zet en hem z,n wiel in jast. Waarom denk je dat sram met transmission is gekomen op de MTB, daar kan je weinig meer verkeerd aan afstellen, geen derrie pad, geen b schroef, geen limit schroef
Xtr wordt ook di2

ludwig
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 mei 2008 13:26

ludwig 21 sep 2023 12:49

Kan iemand iets zeggen over deze wielen op de nieuwe Specialized Roubaix SL8 Comp ? Zie beschrijving onderstaand zoals ze beschreven staan op de website van Specialized.
G540 slaat eigenlijk gewoon op de velg als ik op de website van DT Swiss kijk. Verder vind ik er geen enkele review of gebruikerservaringen over. Moeilijk te beoordelen als er niets over geschreven wordt, zelfs gewicht vind ik niet.

Front Wheel
DT Swiss G540 rim, 24mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples

Rear Wheel
DT Swiss G540 rim, 24mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples

Plaats reactie