Specialized
Oh, dat laatste is echt goed nieuws, daar wacht ik al bijna 5 jaar op. Nu nog bedenken of ik gewoon ga upgraden of dat ik wacht tot ze op de nieuwe MTB's zitten! 
En ja eens met Nijkie, ik probeerde het nog on-topic te trekken maar dat lijkt niet te lukken.

En ja eens met Nijkie, ik probeerde het nog on-topic te trekken maar dat lijkt niet te lukken.

Vermoed van wel, maar helemaal zeker weet ik dat niet.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 11770
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
XT Di2 komt eraan. XTR waarschijnlijk niet of het wordt een one size fit.
Dat heb ik ook raar gevonden de eerste XTR di2 was al op het niveau van de laatste di2 roadgroepen.
Raar dat di2 MTB nooit echt is aangeslagen en AXS wel.
Want het systeem was beter dan wat sram had voor transmission
Sram zet alles wat slimmer in de markt. Handleidingen en filmpjes zijn veel duidelijker.
Dat mis ik echt bij shimano, zoek op het www naar handleidingen en die van sram vind je in 2 klikken en bij shimano vraag je je af op je op een of ander spam site zit. Fimpjes zijn er amper van shimano zelf, zeg maar gewoon niet. Dat moetebn ze echt beter doen.
Dat mixen gaan ze nooit doen, en dat zou ik persoonlijk ook niet doen, vergeet dat maar, er is altijd weer een onverlaat die een road derrie op een MTB cassette zet en hem z,n wiel in jast. Waarom denk je dat sram met transmission is gekomen op de MTB, daar kan je weinig meer verkeerd aan afstellen, geen derrie pad, geen b schroef, geen limit schroef
Dat heb ik ook raar gevonden de eerste XTR di2 was al op het niveau van de laatste di2 roadgroepen.
Raar dat di2 MTB nooit echt is aangeslagen en AXS wel.
Want het systeem was beter dan wat sram had voor transmission
Sram zet alles wat slimmer in de markt. Handleidingen en filmpjes zijn veel duidelijker.
Dat mis ik echt bij shimano, zoek op het www naar handleidingen en die van sram vind je in 2 klikken en bij shimano vraag je je af op je op een of ander spam site zit. Fimpjes zijn er amper van shimano zelf, zeg maar gewoon niet. Dat moetebn ze echt beter doen.
Dat mixen gaan ze nooit doen, en dat zou ik persoonlijk ook niet doen, vergeet dat maar, er is altijd weer een onverlaat die een road derrie op een MTB cassette zet en hem z,n wiel in jast. Waarom denk je dat sram met transmission is gekomen op de MTB, daar kan je weinig meer verkeerd aan afstellen, geen derrie pad, geen b schroef, geen limit schroef
Ik ben even verder gegaan hierop in viewtopic.php?p=1610326#p1610326 aangezien het al een paar posts niet meer echt over Specialized gaat, maar het onderwerp zeker wel de moeite waard is
.

Heel graag, want déze discussie híer was niet mijn bedoeling.nijkie schreef: ↑20 sep 2023 11:00 Kan dit niet beter in dit topic viewtopic.php?t=30941 (voort) gezet worden.
Maar het blijft vreemd (en voor mij dus een breekpunt) dat Specialized de nieuwe Roubaix niet aanbiedt met de toch echt nog steeds héél populaire Ultegra-groep. Mijns inziens een gemiste kans en in elk geval één nieuwe klant minder.
Op de nieuwe Specialized Roubaix SL8 "Comp" en "Expert" staat de Future Shock 3.2
Over wat ik er al heb over kunnen lezen heeft de Future Shock 3.3 die op de duurdere "Pro" staat hydraulische demping + veren en is deze tijdens de rit via de knop op het stuur instelbaar in 7 standen van demping.
De Future Shock 3.2 op de goedkopere "Comp" en "Expert" hebben ook de hydraulische demping + veren maar is niet instelbaar.
Betekent dit dan dat de demping constant aan staat en niet kan worden uitgezet ?
Over wat ik er al heb over kunnen lezen heeft de Future Shock 3.3 die op de duurdere "Pro" staat hydraulische demping + veren en is deze tijdens de rit via de knop op het stuur instelbaar in 7 standen van demping.
De Future Shock 3.2 op de goedkopere "Comp" en "Expert" hebben ook de hydraulische demping + veren maar is niet instelbaar.
Betekent dit dan dat de demping constant aan staat en niet kan worden uitgezet ?
Op de site is te zien dat de door jou genoemde modellen ook de verstelbare draaiknop hebben. Ik vermoed dat de demping wel zal kunnen vastgezet worden maar er geen verschillende standen van demping zullen zijn. Bij het vorige model in deze versie kon dit niet en stond de demping constant aan. Het stoort niet maar je merkt het wel.
~ Each cyclist has its story ~
~ Scott Addict - di2 12 speed - Roval C38 ~
~ Scott Addict - di2 12 speed - Roval C38 ~
-
- Forum-lid
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 27 jun 2012 11:10
Xtr wordt ook di2wasbeer2006 schreef: ↑20 sep 2023 11:38 XT Di2 komt eraan. XTR waarschijnlijk niet of het wordt een one size fit.
Dat heb ik ook raar gevonden de eerste XTR di2 was al op het niveau van de laatste di2 roadgroepen.
Raar dat di2 MTB nooit echt is aangeslagen en AXS wel.
Want het systeem was beter dan wat sram had voor transmission
Sram zet alles wat slimmer in de markt. Handleidingen en filmpjes zijn veel duidelijker.
Dat mis ik echt bij shimano, zoek op het www naar handleidingen en die van sram vind je in 2 klikken en bij shimano vraag je je af op je op een of ander spam site zit. Fimpjes zijn er amper van shimano zelf, zeg maar gewoon niet. Dat moetebn ze echt beter doen.
Dat mixen gaan ze nooit doen, en dat zou ik persoonlijk ook niet doen, vergeet dat maar, er is altijd weer een onverlaat die een road derrie op een MTB cassette zet en hem z,n wiel in jast. Waarom denk je dat sram met transmission is gekomen op de MTB, daar kan je weinig meer verkeerd aan afstellen, geen derrie pad, geen b schroef, geen limit schroef
Kan iemand iets zeggen over deze wielen op de nieuwe Specialized Roubaix SL8 Comp ? Zie beschrijving onderstaand zoals ze beschreven staan op de website van Specialized.
G540 slaat eigenlijk gewoon op de velg als ik op de website van DT Swiss kijk. Verder vind ik er geen enkele review of gebruikerservaringen over. Moeilijk te beoordelen als er niets over geschreven wordt, zelfs gewicht vind ik niet.
Front Wheel
DT Swiss G540 rim, 24mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples
Rear Wheel
DT Swiss G540 rim, 24mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples
G540 slaat eigenlijk gewoon op de velg als ik op de website van DT Swiss kijk. Verder vind ik er geen enkele review of gebruikerservaringen over. Moeilijk te beoordelen als er niets over geschreven wordt, zelfs gewicht vind ik niet.
Front Wheel
DT Swiss G540 rim, 24mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples
Rear Wheel
DT Swiss G540 rim, 24mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples