Ik heb de Force remmen op mijn inmiddels verkochtte Ultimate helemaal vrij van ellende gekregen. Setje Galfer blokken en XTR schijven loste alles op

Fiets Magazine nr. 5-2025 (incl. de zomer special) is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Ik heb de Force remmen op mijn inmiddels verkochtte Ultimate helemaal vrij van ellende gekregen. Setje Galfer blokken en XTR schijven loste alles op
Grtzhavana schreef: ↑20 sep 2023 09:10
Ja, er zijn problemen geweest met defecte accu's. Procentueel gezien zijn dat er nog altijd héél wat minder dan de problemen die er met AXS en eTap m.b.t. derailleurs en batterijen zijn en zijn geweest.
Zijn hier officiele percentages over bekend?
Ik zal nooit beweren dat SRAM waardeloos spul is want dat is het niet. Je kan er zelfs de Tour mee winnen. Wél zijn er gewoon verschillen en die moet je zo eerlijk mogelijk benoemen. Als je argument gaat aandragen dat de lelijke batterijen mooi zijn, dan zit er maar één ding op en dat is een afspraak maken bij de Pearl.
Is natuurlijk een kwestie van smaak, persoonlijk vind ik die batterijen echt iets bijdragen, en juist bij Shimano het er priegelig uitzien. Maar dat zou ik nooit als valide argument kunnen aanvoeren.
Overigens zal ik ook nooit beweren dat het 2-batterijensysteem van SRAM geen voordelen heeft. Natuurlijk heeft dat voordelen. Maar ook nadelen, waarvan de looks de belangrijkste is.
Wederom, kwestie van smaak..
Nee. Maar praat eens met een paar grote FM's. Of zoek eens via Google en kijk naar de aantallen. Houd dan in het achterhoofd dat er véél meer Di2 is verkocht dan SRAM.Zijn hier officiële percentages over bekend?