Vervangen DT Swiss body
Ik heb een body die een beetje ingevreten is.
Ik heb gezien dat deze body's van DT Swiss overal te koop zijn maar dat zijn dan dezelfde aluminium body's.
Zijn er ook stalen body's te koop voor op DT Swiss naven?
Ik heb een beetje gezocht op het internet maar ik kan ze zelf niet vinden.
Ik heb gezien dat deze body's van DT Swiss overal te koop zijn maar dat zijn dan dezelfde aluminium body's.
Zijn er ook stalen body's te koop voor op DT Swiss naven?
Ik heb een beetje gezocht op het internet maar ik kan ze zelf niet vinden.
Ik zal er eens met een magneetje langs gaan vanavond,
Kan je de de opstaande rand of bramen niet gewoon weg vijlen en je cassette correct monteren met lekker veel moment op de locknut?
Of heb jij benen met een lage omwentelingsnelhied en hoge kracht?
Kan je de de opstaande rand of bramen niet gewoon weg vijlen en je cassette correct monteren met lekker veel moment op de locknut?
Of heb jij benen met een lage omwentelingsnelhied en hoge kracht?
Ik heb al wat glad gevijld en lichtjes geschuurd.
Het is ook niet erg ingevreten maar ik heb steeds redelijk snel een kraakje waarvan ik denk dat het de cassette op de body is.
Als ik de boel schoonmaak en lichtjes invet is het weg en dan na ongeveer 200km komt het weer terug.
Dan kan ik wel een nieuwe aluminium body kopen om het uit te sluiten maar stel dat dat het is; dan heb ik liever gelijk een stalen erop zitten.
Dit soort kraakjes en beschadigingen had ik niet op mijn vorige fiets waat een stalen body op zit.
Het is ook niet erg ingevreten maar ik heb steeds redelijk snel een kraakje waarvan ik denk dat het de cassette op de body is.
Als ik de boel schoonmaak en lichtjes invet is het weg en dan na ongeveer 200km komt het weer terug.
Dan kan ik wel een nieuwe aluminium body kopen om het uit te sluiten maar stel dat dat het is; dan heb ik liever gelijk een stalen erop zitten.
Dit soort kraakjes en beschadigingen had ik niet op mijn vorige fiets waat een stalen body op zit.
Om welke naaf gaat het? Ratchet of pawl? 10 of 11 speed?
Ik kan even kijken of ik iets kan regelen voor je via mijn kanalen.
Ik kan even kijken of ik iets kan regelen voor je via mijn kanalen.
Ik denk dat het een Ratchet is, 11 speed, voor een 240s naaf voor de wegfiets.
Er zitten twee 'gekartelde' ringen in die over elkaar draaien in de vrijloop en in elkaar grijpen bij de voorstuwende trappen.
Heel anders dan op mijn oude Fulcrum freehub waar er op de body drie palletjes zitten die moeten ingrijpen in een tandkrans in de naaf.
Edit, nu ik de foto's heb gezocht weet ik bijna zeker dat het een Ratchet is.
Er zitten twee 'gekartelde' ringen in die over elkaar draaien in de vrijloop en in elkaar grijpen bij de voorstuwende trappen.
Heel anders dan op mijn oude Fulcrum freehub waar er op de body drie palletjes zitten die moeten ingrijpen in een tandkrans in de naaf.
Edit, nu ik de foto's heb gezocht weet ik bijna zeker dat het een Ratchet is.

https://www.bike-components.de/en/DT-Sw ... dy-p54345/
Negen kansen van de tien is het dit dat je nodig hebt, als het inderdaad twee gekartelde ringen zijn. Het is er dus maar spijtig genoeg niet voorradig. Het DT Swiss typenummer is HWRABL00S6531S.
Als het 1 ring is die los is, en 1 die vast zit, dan is het Ratchet EXP, daar heb je een andere body voor nodig.
Negen kansen van de tien is het dit dat je nodig hebt, als het inderdaad twee gekartelde ringen zijn. Het is er dus maar spijtig genoeg niet voorradig. Het DT Swiss typenummer is HWRABL00S6531S.
Als het 1 ring is die los is, en 1 die vast zit, dan is het Ratchet EXP, daar heb je een andere body voor nodig.
Bedankt voor de input.
Ik zal komend weekend de boel even loshalen om goed te kijken hoe het zit.
Ik had geen idee dat er meerdere ratchet uitvoeringen waren.
Ik zal dan gelijk kijken of ik een artikelnummer op staat.
Ik zal komend weekend de boel even loshalen om goed te kijken hoe het zit.
Ik had geen idee dat er meerdere ratchet uitvoeringen waren.
Ik zal dan gelijk kijken of ik een artikelnummer op staat.