Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16061
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 18 sep 2023 14:13

Ernie C. schreef: 18 sep 2023 12:46
Interessante uitspraak. De rechter bepaald dus dat schade veroorzaakt door dicht opelkaar te rijden voor eigen rekening is. Feitelijk een klein bommetje onder fietsen in groep. Daar kunnen verzekeringsmaatschappijen ook wat mee...
Dat was, in Vlaanderen dan toch, al enige tijd zo.
Bij een valpartij in groep in clubverband wordt er, behalve het lichamelijk letsel, geen andere schade weerhouden door de verzekering.
Als je het niet "creatief" aangeeft aan de verzekering dan moet iedereen zijn eigen schade betalen

Maar ik laat mij hier heel graag verbeteren.
I know myself like no one else
Nothing to defend

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12733
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 18 sep 2023 14:40

Nou ik denk dat het verkeerstechnisch niet anders kan dan je aangeeft.
Hoe kan je iets vergoeden als je de eerste voorwaarde, voldoende afstand, niet wordt nageleefd.

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 18 sep 2023 14:49

Theo V schreef: 18 sep 2023 12:14 En toch;
Ik ben vorig jaar ook spontaan op een auto gereden toen ik de weg wilde oversteken.
Ik was in volle overtuiging dat ik niets gezien had en dat ik vrij baan had.
Tot op de dag van vandaag weet ik niet waarom ik die auto niet gezien heb.
Ik heb deze al eens vaker gepost, maar blijft heel goed om zo nu en dan eens te lezen (in het Engels).
A fighter pilots guide to survival on the roads

Pagina 4 geeft wellicht wat inzicht op de vraag waarom je die auto niet gezien hebt.
Now, before we go on, who can say that, at some point in their own driving history, they have
not been about to manoeuvre - pull out from a T-junction, etc - when a car or bike seemed to
come out of nowhere? Hopefully, it was just a close shave, and no doubt quite frightening. You
may have wondered how you failed to see it, and probably concluded that they must have been
driving ‘far too fast’ or you would have seen them. Perhaps, on such an occasion, you were the
recipient of that loud and urgent query, ‘Are you blind?!!’
Well, here’s the bad news - yes, you are. For small but significant periods of time you are
completely incapable of seeing anything at all. Most of the time, as I shall explain, this is not a
problem. But if it means that you fail to see a vehicle that is just about to occupy the same point
in space and time as you are - then this is a big problem!
The good news is that understanding why we sometimes do not see things allows us to adopt
some defensive strategies that tip the odds back in our favour. This article then, is a fighter
pilot’s survival guide to avoiding collisions...

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 485
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 18 sep 2023 15:02

In Nederland heb je hiervoor toch al via organisaties als de NTFU verzekeringen die gewoon uitkeren bij een val of ongeluk, volgens mij ongeacht schuldvraag. Dus dan is dit eigenlijk al ondervangen.

Verder betreffende het verhaal van die advocaten, tsja nogal sneu, vooral ook hoe ze hun advocaat-zijn gebruiken om de hondenbezitter te intimideren. Blij dat ze uiteindelijk geen gelijk hebben gekregen. Gezien de reacties hier heeft het verder gelukkig ook weinig met wielrenners te maken maar meer met elitaire grachtengordel types.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16061
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 18 sep 2023 15:24

Het jammere is dat die 2 mannen in maatpak uiteindelijk een onschuldig iemand op kosten hebben gejaagd.
En met die 660 euro zal het slachtoffer echt niet alle advocaat kosten kunnen betalen.
Of hoe mensen met geld hun hand niet omdraaien om een totaal onnodige rechtszaak op te starten.
Voor mij zou de verliezende partij in zo'n zaken de echte kosten van de "winnende partij" moeten betalen.
In Vlaanderen is het centrum voor gelijke kansen nu al enige tijd, op kosten van de belastingbetaler, iemand al jaren onnodig op kosten, tot op heden 15000 Euro, aan het jagen.
Na al drie keer verloren te hebben blijft het centrum in beroep gaan, hun middelen zijn toch quasi onbeperkt.
https://m.doorbraak.be/vrijspraak-in-za ... it-proces/
I know myself like no one else
Nothing to defend

bikerke
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 02 okt 2004 18:11

bikerke 18 sep 2023 15:47

Lcsmet schreef: 18 sep 2023 15:24 Voor mij zou de verliezende partij in zo'n zaken de echte kosten van de "winnende partij" moeten betalen.
In Vlaanderen is het centrum voor gelijke kansen nu al enige tijd, op kosten van de belastingbetaler, iemand al jaren onnodig op kosten, tot op heden 15000 Euro, aan het jagen.
Na al drie keer verloren te hebben blijft het centrum in beroep gaan, hun middelen zijn toch quasi onbeperkt.
https://m.doorbraak.be/vrijspraak-in-za ... it-proces/
Doorbraak..... :lol:

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16061
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 18 sep 2023 16:12

bikerke schreef: 18 sep 2023 15:47
Lcsmet schreef: 18 sep 2023 15:24 Voor mij zou de verliezende partij in zo'n zaken de echte kosten van de "winnende partij" moeten betalen.
In Vlaanderen is het centrum voor gelijke kansen nu al enige tijd, op kosten van de belastingbetaler, iemand al jaren onnodig op kosten, tot op heden 15000 Euro, aan het jagen.
Na al drie keer verloren te hebben blijft het centrum in beroep gaan, hun middelen zijn toch quasi onbeperkt.
https://m.doorbraak.be/vrijspraak-in-za ... it-proces/
Doorbraak..... :lol:
Heb je het artikel gelezen?
Ondertussen wordt dit ook aangekaart in het Vlaams parlement.
Het gaat hem gewoon om de feiten, wat jij daar om te lachen aan vindt ontgaat mij volledig.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5900
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 18 sep 2023 16:32

fredmtb-sport schreef: 18 sep 2023 11:30
Idd beste klap en knap dat de motorijder niet gevallen, maar denk toch best wat schade. (ken de onderdelenprijzen maar al te goed).
Maar wie gaat er ineens draaien zonder op te letten, spoor je echt niet
Dat terug keren op het fietspad komt helaas maar al te vaak voor, zijn het geen hardlopers zijn het wel fietsers. Maar als je het begin van het filmpje goed bekijkt (moeilijk) kan je zien dat er iemand met een scootmobiel op het fietspad - naast de weg - was gevallen dus waarschijnlijk heeft die wielrenner dat gezien en wilde hulp verlenen. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5151
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 18 sep 2023 16:50

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... um=organic
Een 30-jarige Haarlemse die een lekker stuk wilde gaan fietsen is zondagmiddag gewond geraakt nadat zij over de kop sloeg op de Noord Schalkwijkerweg in Haarlem. Dat gebeurde toen het slachtoffer schrok van jongens op scooters die plots op haar instuurden. Ze bleek ook nog eens bekogeld te zijn met eieren.

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 18 sep 2023 16:55

DDX schreef: 18 sep 2023 16:50 https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... um=organic
Het gaat om zeker vier jongens op twee of drie scooters, deze waren donker van kleur
Wie of wat? De jongens of de scooters?

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5773
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 18 sep 2023 17:27

RobertvD schreef: 18 sep 2023 16:55
DDX schreef: 18 sep 2023 16:50 https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... um=organic
Het gaat om zeker vier jongens op twee of drie scooters, deze waren donker van kleur
Wie of wat? De jongens of de scooters?
Totaal irrelevant.

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 18 sep 2023 17:28

De heren hebben met hun verhaal over de hond op het jaagpad langs de Amstel de Trouw gehaald.
hun fietsen.

Plaats reactie