Over de wielersport en zijn beoefenaars.

La Vuelta 2023

bankrenner
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2015 11:10

bankrenner 15 sep 2023 13:22

El Pistolero schreef: 14 sep 2023 22:25
lugosi schreef: 14 sep 2023 22:00
Logisch dat Remco dé man van de Vuelta is.
:lol: :lol: :lol:
Als JV de zinnen had gezet op de etappes die Rev heeft gewonnen stond de teller van Rev op nul deze Vuelta.
REV is een top renner. Elke andere toprenner rijdt deze Vuelta voor het klassement of is niet aanwezig.

Hij raapt de kruimels op die de groten laten liggen en heeft voor de rest gewoon KEIHARD gefaald.

"ik kom om te leren" -> leren doe je niet door etappetjes te winnen (prestatie op zich voor de meeste renners, maar voor een zelf benoemde GOD niet) maar door te knokken tegen Roglic en Vingegard te knokken.

Vergelijk het met Mike Tyson die tegen lichtgewichten gaat boxen om te leren en bij een K.O. zichzelf borstkloppend in de spiegel gaat staan bekijken.

Einde.

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 961
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 15 sep 2023 13:32

Lcsmet schreef: 15 sep 2023 12:49
evilhomer schreef: 15 sep 2023 11:50
Lcsmet schreef: 15 sep 2023 09:07
Objectief blijven.

Op het moment van de foto van de overwinning waren de 3 renners van Mapei clean.
Als alles goed gaat is komende zondag bij de 3 renners van Jumbo alles clean.

IK zie echt het verschil niet, enkel dat Jumbo deze Vuelta het nog straffer doet en al een paar Gewiss, Mapei's gedaan heeft.
Als je “clean” vervangt door “niet positief getest” of “nog geen bewezen dopeurs” ben ik het met je eens. Waarmee ik wil zeggen dat ik niet verrast zal zijn als de suprematie van TJV ooit in een negatief daglicht komt te staan.
Dat dus.
Als je niet positief getest bent, rij je dan clean?

De renners van Mapei waren het het moment dat ze met 3 over de meet reden nog niet positief getest, net als de Jumbo renners nu nog niet positief getest zijn.

Ik ga er vanuit dat, zeker in topsport, doping van alle tijd is, zowel die welke geweest zijn als die nog moeten komen.
Maar daarom moet je prestaties niet minder waarderen, en of dat van Pogacar, Wout Van Aert, Roglic, Vingegaard, Kuss, van de Poel, Evenepoel of gelijk welke andere renner is doet er niet toe.
Oef, dat (of je ongeacht dopinggebruik evenveel waardering kunt/moet hebben voor sportprestaties) vind ik een andere discussie. Het gaat mij erom dat je niet naïef of selectief kritisch moet zijn over dergelijke overmacht van één ploeg. De ‘nummertjes’ van Gewiss en Mapei lieten destijds menig wenkbrauw fronsen, en naar achteraf bleek terecht. Als je de parallel met het heden niet ziet, ben je ofwel naïef ofwel hypocriet. Ofwel Lefevere-hater ;)
t.a.f.k.a.e.h.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5720
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 15 sep 2023 13:44

Gelijk gisteren dan, tegen tjv knokken voor de 10de plek of zo nadat er een groepje weggereden is. Wie is nu zo dom om te gaan strijden tegen iemand waartegen de strijd al laang gestreden is? Wanneer heeft remco trouwens gezegd dat deze vuelta om te leren was? Wat moest hij dan leren? In peleton blijven en de laatste km versnellen tegen renners die er toch niks meer bij te winnen hebben om hem te kloppen? En jij dan terug beweren dat ze hem laten wegrijden hebben. Hij heeft nu bewezen dat hij toch goed recupereert tijdens een ronde, ook na een totale offday en na een paar loodzware inspanningen. Dat hij te klein was tegen het jumboblok daar is natuurlijk geen twijfel over, Pogacar trouwens ook en dat is voorlopig nog een categorie hoger. Iets anders valt daar toch niet uit te concluderen? En dat hij wat minder tamtam zou mogen maken ga ik ook zeker niet betwisten. Zijn entourage mag/moet hem daar zeker attent op maken.
Laatst gewijzigd door fiedoo op 15 sep 2023 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 15 sep 2023 13:56

Die conclusie ook. Prima dat jij ervoor kiest dit te wantrouwen. Voor mij ben je onschuldig zolang tegendeel bewezen is.

In de tijd van Mapei zat iedereen aan de doping, als je de parallel goed wil trekken, dan is het hele peloton weer gedrogeerd.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5471
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 15 sep 2023 14:10

fiedoo schreef: 15 sep 2023 13:44 Gelijk gisteren dan, tegen tjv knokken voor de 10de plek of zo nadat er een groepje weggereden is. Wie is nu zo dom om te gaan strijden tegen iemand waartegen de strijd al laang gestreden is? Wanneer heeft remco trouwens gezegd dat deze vuelta om te leren was? Wat moest hij dan leren? In peleton blijven en de laatste km versnellen tegen renners die er toch niks meer bij te winnen hebben om hem te kloppen? En jij dan terug beweren dat ze hem laten wegrijden hebben. Hij heeft nu bewezen dat hij toch goed recupereert tijdens een ronde, ook na een totale offday en na een paar loodzware inspanningen. Dat hij te klein was tegen het jumboblok daar is natuurlijk geen twijfel over, Pogacar trouwens ook en dat is voorlopig nog een categorie hoger. Iets anders valt daar toch niet uit te concluderen? En dat hij wat minder tamtam zou mogen maken ga ik ook zeker niet betwisten. Zijn entourage mag/moet hem daar zeker attent op maken.
https://www.wielerflits.nl/nieuws/remco ... en-roglic/
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 961
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 15 sep 2023 14:16

ColumsbusMJ schreef: 15 sep 2023 13:56 Die conclusie ook. Prima dat jij ervoor kiest dit te wantrouwen. Voor mij ben je onschuldig zolang tegendeel bewezen is.

In de tijd van Mapei zat iedereen aan de doping, als je de parallel goed wil trekken, dan is het hele peloton weer gedrogeerd.
Ik bedoel te zeggen dat het mij bevreemdt dat sommigen zo defensief/verontwaardigd reageren als er kritische vragen worden gesteld over de suprematie van TJV. Dat jij dat vertaalt als “wantrouwen” moet jij weten. Ik vind het belangrijk om een open blik te houden. Ruimte om kritische vragen te kunnen stellen hoort daarbij. En als je me dwingt om een keuze te maken verkies ik scepsis boven het taboe.
t.a.f.k.a.e.h.

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 15 sep 2023 14:34

Het gaat mij niet om JV an sich. Het is de algehele tendens dat wanneer iemand een fenomenale prestatie neerzet er altijd vraagtekens bij worden gezet. Ik hoop dat er eerlijke prestaties worden geleverd en misschien ben ik wel een struisvogel, maar zo geniet ik meer van mooie overwinningen.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5471
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 15 sep 2023 15:04

Stel dat er binnen een ploeg doping wordt gebruikt welke gefasciliteerd is door de ploeg. Vervolgens wordt een renner positief bevonden (zoals nu bij Jumbo met Hessman). En de ploeg ontkent natuurlijk dat het via hun komt en uiteindelijk wordt zo'n renner ontslagen of zelfs vervolgd. Jullie denken dat zo'n renner dan niet uit de school zou klappen?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

tetelacourse
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 mei 2016 20:32
Contact

tetelacourse 15 sep 2023 15:10

ColumsbusMJ schreef: 15 sep 2023 14:34 Het gaat mij niet om JV an sich. Het is de algehele tendens dat wanneer iemand een fenomenale prestatie neerzet er altijd vraagtekens bij worden gezet. Ik hoop dat er eerlijke prestaties worden geleverd en misschien ben ik wel een struisvogel, maar zo geniet ik meer van mooie overwinningen.
Spijker op z'n kop, wat mij betreft!
haarspeldbochten zijn mijn specialiteit...nu die stukken en ervoor en daarna nog

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 15 sep 2023 15:14

Er wordt nu gezegd dat Remco niet tegen de top 3 wil koersen.
Maar niemand van TJV durfde gisteren mee te gaan met Remco, omdat ze weten dat hij ze vermoord.
Ik ben zeker dat als Kuss mee in die ontsnapping had gezeten, hij op de laatste klim op 5 minuten wordt gereden, net als de rest van de vluchtersgroep.

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 15 sep 2023 15:18

galileo2 schreef: 15 sep 2023 15:14 Er wordt nu gezegd dat Remco niet tegen de top 3 wil koersen.
Maar niemand van TJV durfde gisteren mee te gaan met Remco, omdat ze weten dat hij ze vermoord.
Vermoord nog wel. We hebben allemaal gezien dat Remco de toppers van JV niet kan bijhouden dus ophouden met dromen.
Laatst gewijzigd door El Pistolero op 15 sep 2023 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2202
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 15 sep 2023 15:19

galileo2 schreef: 15 sep 2023 15:14 Er wordt nu gezegd dat Remco niet tegen de top 3 wil koersen.
Maar niemand van TJV durfde gisteren mee te gaan met Remco, omdat ze weten dat hij ze vermoord.
Ik ben zeker dat als Kuss mee in die ontsnapping had gezeten, hij op de laatste klim op 5 minuten wordt gereden, net als de rest van de vluchtersgroep.
En precies dat is het verschil tussen een klassementsrenner en een eendagscoureur.
En denk dat Remco daar heel veel over heeft geleerd deze ronde.
Ach, ik zeg ook maar wat

Plaats reactie