Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2023

Crimby
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 28 aug 2023 17:00

Crimby 10 sep 2023 20:36

Ramon73 schreef: 10 sep 2023 18:38 108km gereden, redelijk vlak rondje om huis. Maar wat was het zwaar. Was het de warmte of slaaptekort? Vrijdag zou ik uit Engeland terug komen, was een terrorist ontsnapt uit de gevangenis. Daarom werd iedereen van de Eurotunnel geweerd die niet vooraf geboekt had. Nu doe ik dat nooit en kon omkeren en hotel boeken. Alle slots waren vol, dus effe snel ter plekke nog boeken was ook geen optie. Door alle gedoe in de nacht maar drieënhalf uur geslapen, zaterdagochtend vroeg door de tunnel en naar huis. Zaterdagmiddag nog stukje gefietst en vandaag grotere rit. Maar dat zat niet mee....na 85km was ik redelijk leeg.
Waarschijnlijk beide dan! Je hebt wel een behoorlijk huis als die al die 108km “rondje om het huis” was.

leon1
Forum-lid
Berichten: 3169
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 10 sep 2023 21:25

depoldertoerist schreef: 10 sep 2023 14:58 mooi rondje lijkt me dat @leon1. Vanaf hier moet ik dat ook wel kunnen realiseren dat ga ik eens onthouden. Zijn het beetje fatsoenlijke fietspaden en niet te veel gedoe met verkeerslichten enz?
Ja, deze route is grotendeels fietspaden. Vooral het pad na Raamdonksveer naar Werkendam is leuk. Smal fietspad over een dijk aan de rand van de Biesbosch. Alleen wel een klein stukje onverhard om vanaf de dijk weer op de weg te komen. Daar moet ik nog een keer naar kijken want ik denk dat dat beter kan in de route.

Verder betrekkelijk weinig stoplichten. Behalve in Rotterdam dan. :mrgreen:
Ride bikes, not tanks!

c.zaballa
Forum-lid
Berichten: 1040
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:24

c.zaballa 10 sep 2023 23:41

leon1 schreef: 10 sep 2023 21:25
depoldertoerist schreef: 10 sep 2023 14:58 mooi rondje lijkt me dat @leon1. Vanaf hier moet ik dat ook wel kunnen realiseren dat ga ik eens onthouden. Zijn het beetje fatsoenlijke fietspaden en niet te veel gedoe met verkeerslichten enz?
Ja, deze route is grotendeels fietspaden. Vooral het pad na Raamdonksveer naar Werkendam is leuk. Smal fietspad over een dijk aan de rand van de Biesbosch. Alleen wel een klein stukje onverhard om vanaf de dijk weer op de weg te komen. Daar moet ik nog een keer naar kijken want ik denk dat dat beter kan in de route.

Verder betrekkelijk weinig stoplichten. Behalve in Rotterdam dan. :mrgreen:
Zodra je vanaf Gorinchem de brug over bent (met de klok mee veronderstel ik) zou ik gelijk langs het water blijven fietsen. Dus de brug af en gelijk rechts (op de kaart richting het westen) aanhouden langs de Merwede richting Werkendam. Je fietst dan mooi langs het water.

Ter hoogte van restaurant de Waterman ga je dan gelijk dat fietspad op over de dijk richting Hank. De laatste 4/500m voordat je hier bent, moet je wel ff opletten dat je het fietspad pakt. Komende vanaf de brug bij Gorinchem fiets je namelijk de hele tijd op de weg, maar de laatste 4/500 meter moet je ff oversteken en een fietspad op. Dat wordt niet geweldig aangegeven.
route.jpg
Overigens kan je ter hoogte van dat restaurant ook naar rechts en een mooi rondje door de Biesbosch zelf maken. Als je de contouren volgt kom je vanzelf weer op dezelfde plek er uit.

Edit: jouw post nog eens teruglezend, kwam je vanuit Raamsdonksveer. In dat geval bij Hank gewoon de dijk op en blijven volgen, kom je vanzelf in Werkendam. Blijf je ook daar rechtdoor langs het water noordwaarts fietsen, kom je zoals hierboven beschreven ook vanzelf bij de brug bij Gorinchem.
Gazelle Team TVM \'99

leon1
Forum-lid
Berichten: 3169
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 11 sep 2023 09:23

Dank, ik ben inderdaad tegen de klok in gereden (want wind mee in het laatste deel van de rit gisteren). Maar goede tip. Ik ga mijn route aanpassen voor een volgende keer.

En voor wat betreft grotendeels fietspaden, na die dijk in Hank is het inderdaad de weg tot aan de brug in Gorichem. Maar dat zijn nogal rustige wegen gelukkig.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6298
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 11 sep 2023 14:56

Als je de route toch gaat aanpassen overweeg dan een passage door de Gorzen. Je kan er langs fietsen maar ook door met zelfs een klimmetje.

Zelf vandaag vanuit Noja een rondje naar het zuiden. 80km en weer iets van 1000hm. Ze liggen vandaag echter een stuk zwaarder op de maag dan gister. Iets meer kleine weggetjes genomen en die zijn hier soms gemeen steil.
De 34x29 meermaals stevig uit moeten knijpen.

Een afdaling vond ik zelfs wel een tikkie eng en ben toch al wel eens ergens omlaag gereden.
Vrij vroeg op pad want er wordt onweer voorspeldt en terwijl ik dit tik hoor ik het eerste gerommel.
Screenshot_2023-09-11-13-30-55.png
Screenshot_2023-09-11-13-29-34.png
Screenshot_2023-09-11-13-32-43.png
Screenshot_2023-09-11-13-36-16.png

leon1
Forum-lid
Berichten: 3169
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 11 sep 2023 15:05

Daar rijd ik heel vaak langs maar dan het reguliere fietspad. Is dat geschikt voor een racefiets? M.a.w. een geasfalteerd pad?

Mooie plaatjes daar in Spanje.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6298
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 11 sep 2023 15:14

Ja asfalt en kan met de racefiets.
Er is ook nog een bultje (staat een torentje) met grof gravel en die kan je beter met een mtb doen :-)

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2342
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 13 sep 2023 22:43

leon1 schreef: 10 sep 2023 21:25
depoldertoerist schreef: 10 sep 2023 14:58 mooi rondje lijkt me dat @leon1. Vanaf hier moet ik dat ook wel kunnen realiseren dat ga ik eens onthouden. Zijn het beetje fatsoenlijke fietspaden en niet te veel gedoe met verkeerslichten enz?
Ja, deze route is grotendeels fietspaden. Vooral het pad na Raamdonksveer naar Werkendam is leuk. Smal fietspad over een dijk aan de rand van de Biesbosch. Alleen wel een klein stukje onverhard om vanaf de dijk weer op de weg te komen. Daar moet ik nog een keer naar kijken want ik denk dat dat beter kan in de route.

Verder betrekkelijk weinig stoplichten. Behalve in Rotterdam dan. :mrgreen:
Op m'n RidewithGPS-plank heb ik nog een relatief aantrekkelijke 'van A naar B'-route liggen. Namelijk vanuit Nieuwe Wetering – via Rotterdam, de Van Brienenoordbrug, Zwijndrechtse Brug en Moerdijkbrug – naar Zundert. Zo'n 120 km lang met 2 stoplichten, waarvan welgeteld nul stuks in Rotterdam :mrgreen:. Wellicht interessant om het hier (of elders op het forum) ter illustratie te publiceren?

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1750
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 14 sep 2023 11:28

Ik hou me aanbevolen!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2342
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 14 sep 2023 13:50

Oké, weliswaar een beetje off-topic, maar vooralsnog is er geen Randstad-topic (of zoiets) waar het in thuis zou horen. Dus ja, ook zo'n zin om eens dwars door de Randstad via Rotterdam richting België te fietsen? Lees dan verder... 🤔

Eerder dit jaar fietste een fietsmaat weer eens een stevig ritje vanuit Alkmaar naar Zundert (Noord-Brabant, nabij België). Weliswaar vond hij zijn (zelfverzonnen) route best mooi, maar die 1001 stoplichten onderweg was zogezegd toch wel een dingetje. Zeker ook omdat deze rit wel vaker in z'n agenda staat.

Voor mij een goede reden om eens te kijken of de route zo her en der aangepast kon worden om e.e.a. aantrekkelijker te maken. Stoplichttechnisch was het inderdaad niet de handigste route. Met name het traject (75 km) tussen Hazerswoude-Dorp en Etten-Leur, waarbij je maar liefst 26 stoplichten tegenkomt. Bovendien is het lastig manoeuvreren met al die snelwegen, rivieren en passages over de Van Brienenoordbrug en Moerdijkbrug.

Lang verhaal, ietsje korter... De route is grotendeels vernieuwd, waarbij impliciet 24 stoplichten worden geskipt. Voorts zijn er zoveel mogelijk rustige landwegen en solitair gelegen fietspaden opgenomen. Een kopietje van deze route – minus het (hier niet zo relevante) eerste deel vanaf Alkmaar naar Nieuwe Wetering – resulteert dan in...
  • Nieuwe Wetering ~> Zundert (120 km). Relatief aantrekkelijke 'van A naar B'-route vanuit Nieuwe Wetering via Rotterdam naar Zundert met 2 stoplichten onderweg. Wellicht (deels) te gebruiken voor een rit vanuit de Randstad richting het zwoele zuiden. 😎

    Verloopt o.a. via...
    ► Nieuwe Wetering 🚩
    ► Rijpwetering
    ► Hoogmade
    ► Hazerswoude-Rijndijk
    ► Capelle aan den IJssel
    ► Rotterdam
    ► Van Brienenoordbrug 💧
    ► Zwijndrecht
    ► Zwijndrechtse Brug 💧
    ► Dordrecht
    ► Moerdijkbrug 💧
    ► Zevenbergschen-Hoek
    ► Prinsenbeek
    ► Zundert 🏁

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6298
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 14 sep 2023 15:05

Hoewel Cantabria een erg natte bestemming is lukt het mij tot nu toe redelijk tussen de buien door te fietsen.
Alle dagen op de fiets tot nu toe behalve gisteren want toen zijn we wat verder in het achterland in de bergen gaan wandelen.
Zo'n 1000hm's en voor een paar polder-wandelaars was dat genoeg maar aanrader om hier in de bergen te gaan wandelen.
Die 1000 meter moesten ook omlaag dus de schenen hadden er vanmorgen toen ik op de fiets stapte niet veel zijn in.
Toch tussen Noja en Santander langs een aantal baaien en over een aantal kliffen.
Eigenlijk rij je dan van niks naar nergens want na een uur fietsen kon ik nog m'n "eigen" camping zien.
Even voor Santander van de kust weggereden en meer het binnenland in en terrug over de korste route.
Korte routes is hier bijna gelijk aan percentages met dubbele cijfers.
Nu niks doen. Ook lekker.
Screenshot_2023-09-14-12-42-53.png
Screenshot_2023-09-14-12-42-03.png
Screenshot_2023-09-14-12-41-21.png
Screenshot_2023-09-14-12-38-53.png

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8316
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 sep 2023 15:07

Heerlijk! Ik zag dat het weer vandaag weer een stuk beter is. Geniet ervan!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Plaats reactie