Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2363
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 13 sep 2023 19:14

Enzzo schreef: 13 sep 2023 15:18 Triest. Bovendien: rechtdoor gaand heeft altijd voorrang op afslaand.
Bijvoorbeeld bij deze afbuigende voorrangsweg is dat toch niet het geval. Zowel de rechtdoor gaande voetganger als de automobilist zal pas op de plaats moeten maken voor de urban-biker... ;)

Afbeelding

Tussendoor
Forum-lid
Berichten: 342
Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09

Tussendoor 13 sep 2023 19:47

Daarom is het 'rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg'....'. En in bovenstaande situatieschets zit de fietser niet op dezelfde weg als de auto en voetganger.

senior
Forum-lid
Berichten: 2267
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 13 sep 2023 20:50

Zoals wij het ervaren niet. Maar de fietser volgt hier toch echt de doorgaande (voorrangs)weg en heeft dientengevolge voorrang.

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1688
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 13 sep 2023 20:56

wasbeer2006 schreef: 13 sep 2023 13:17 Ik herken het echter niet. Ik wordt echt nooit uitgescholden of nageroepen.
Ja het gebeurt wel, maar dan is er wat voor gevallen.

Ik ben het echter wel eens met de stelling stop met het systematisch bashen van wat dan ook. Het is gewoon populistisch gelul om onderbuik gevoelens waarheid te laten worden in iemands hoofd.
Misschien woon ik in een verkeerd deel van het land. Doorgaans wordt hier christelijk gestemd, maar dat zegt uiteindelijk niet alles. Maar nageroepen worden vanuit het geopende raam van een Sjonnie-bak of als je voorbij een groep scholiertjes van de middelbare school fietst. Je hoeft er niet voor naar afgehaakt Nederland, maar het gebeurt meer dan eens. Het maakt niet uit of ik alleen, met twee of meer man op pad ben.
Mijn 2 centen: Na corona is het erger geworden. Men is iets afgeleerd en heeft iets aangeleerd.
hun fietsen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 13 sep 2023 22:01

Dat laatste meen ik inderdaad ook te bespeuren ja!
En ik vond jouw passage over jeugd die woorden gebruikt die ze overduidelijk niet van hunzelf hebben ook heel treffend!

Ik begrijp alleen niet zo goed wat je met “afgehaakt Nederland” bedoelt. Of het moet zijn dat het juist om die groep gaat die na corona een soort anarchistische houding hebben aangenomen. Dan begrijp ik je zeker wel.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1158
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 13 sep 2023 22:51

Enzzo schreef: 13 sep 2023 22:01 Dat laatste meen ik inderdaad ook te bespeuren ja!
En ik vond jouw passage over jeugd die woorden gebruikt die ze overduidelijk niet van hunzelf hebben ook heel treffend!

Ik begrijp alleen niet zo goed wat je met “afgehaakt Nederland” bedoelt. Of het moet zijn dat het juist om die groep gaat die na corona een soort anarchistische houding hebben aangenomen. Dan begrijp ik je zeker wel.
Er is een groot onderzoek geweest naar geografische, politieke en economische verschillen. ....en is gepubliceerd met de titel "atlas van afgehaakt Nederland".

Afgehaakt staat voor gebieden met relatief veel mensen met weinig kansen (en nee dat zijn zeker niet uitsluitend de allochtonen). Het gaat vooral om gebieden zoals delen van oost Groningen, Limburg etc, waar relatief veel mensen wonen met weinig opleiding, lage lonen, daar dus nooit meer weg komen, geen netwerk hebben in de rest van het land, geen invloed hebben op 'Den Haag' of de koers van de politiek. Stemmen vaak op partijen op de flanken (zowel links als rechts).

Gewoon gebieden met mensen die niet profiteren (of zelfs slachtoffer zijn) van progressie en globalisering.

Te downloaden en beter uitgelegd op:

https://www.kennisopenbaarbestuur.nl/do ... -nederland

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 13 sep 2023 23:19

Thanks! Moet nog even alles tot me nemen om ook echt mee te zijn maar ik begrijp nu waar het vandaan komt.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13146
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 14 sep 2023 07:57

BertL schreef: 13 sep 2023 20:56
wasbeer2006 schreef: 13 sep 2023 13:17 Ik herken het echter niet. Ik wordt echt nooit uitgescholden of nageroepen.
Ja het gebeurt wel, maar dan is er wat voor gevallen.

Ik ben het echter wel eens met de stelling stop met het systematisch bashen van wat dan ook. Het is gewoon populistisch gelul om onderbuik gevoelens waarheid te laten worden in iemands hoofd.
Misschien woon ik in een verkeerd deel van het land. Doorgaans wordt hier christelijk gestemd, maar dat zegt uiteindelijk niet alles. Maar nageroepen worden vanuit het geopende raam van een Sjonnie-bak of als je voorbij een groep scholiertjes van de middelbare school fietst. Je hoeft er niet voor naar afgehaakt Nederland, maar het gebeurt meer dan eens. Het maakt niet uit of ik alleen, met twee of meer man op pad ben.
Mijn 2 centen: Na corona is het erger geworden. Men is iets afgeleerd en heeft iets aangeleerd.
2 ledig of misschien wel een tweedeling. Ik merk ook wel dat een bepaalde groep wat socialer is. Maar er zeker ook een is die asocialer is. Gisteren bv voor de derde keer in een week dat iemand van marktplaats niet komt opdagen en niets laat weten!

Ik vind het lastig om daar echt een lijn in te trekken of een trend uit te halen. Iedereen is in minder of meerder mate beïnvloedbaar en mijn idee is dat daar heel veel zit. (Social) media, de hele dag op mobiele devices zitten. Ik zie het bij collega,s ook een hele conversatie in teams van misschien wel 10 replys over elkaar heen, het wordt vaak niet gezelliger en met een telefoontje had je er binnen 2 minuten uit geweest.

Ik denk dat daar echt de basis ligt van ons huidige probleem. En vergis je niet wat wij onze kinderen bij brengen aan negatieve dingen die we amper door hebben. Bv de hele dag die telefoon maar pakken.

leon1
Forum-lid
Berichten: 3239
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 14 sep 2023 09:11

Kreeg gisteren in de Benelux-tunnel een mooie middelvinger van een tegenmoetkomende brommer. Geen idee waarom. Ik lees hier dat er vaak iets aan vooraf is gegaan. Nu dus helemaal niets. Gewoon een willekeurige tegenligger. :shock: Geen aandacht aan besteden lijkt het beste.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1688
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 14 sep 2023 11:11

We kunnen dit topic gaan splitsen in "wat ik nu weer mee gemaakt heb onderweg" en "wat ik nu weer in de media gelezen en gezien heb".

Modbreak: Geen auteursrechtelijk beschermd materiaal plaatsen, b.v.d.

https://krant.trouw.nl/titles/trouw/832 ... 93460/22/1
hun fietsen.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8758
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 14 sep 2023 13:06

Modbreak: Geen auteursrechtelijk beschermd materiaal plaatsen, b.v.d.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

1094
Forum-lid
Berichten: 1874
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 14 sep 2023 13:49

:mrgreen:

Plaats reactie