Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5597
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 01 sep 2023 17:41

:shock: Mooi koopje 6k
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2465
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 01 sep 2023 19:24

6K is tegenwoordig een koopje voor een fiets van een A-merk

LD002
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 nov 2013 08:10

LD002 02 sep 2023 10:31

havana schreef: 17 aug 2023 15:05 Nee, dat heb je niet verkeerd begrepen. Als je zoveel geld uitgeeft ga je uiteraard voor de S-Works 8-) :lol:

Ik zou persoonlijk eerder beknibbelen op de groep. Liever een S-Works met Ultegra Di2/Force dan een Tarmac met Dura Ace/Red.
Waarom eigenlijk? Verschil is alleen gewicht als ik het goed begrijp en dat kun je met een andere groep/onderdelen ook naar beneden brengen toch.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38160
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 sep 2023 10:47

Kiekeboe schreef: 01 sep 2023 19:24 6K is tegenwoordig een koopje voor een fiets van een A-merk
Met die afmontage zeker, mooie fiets.

Helaas is dat de markt tegenwoordig (ik reed vroeger een Dogma/SuperRec voor de geld).
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12835
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 02 sep 2023 10:54

Wat mij zou tegenhouden bij specialized is dat ik toch eigenlijk een S works zou willen.
Maar een gewone waarschijnlijk beter is, net iets zwaarder, steviger en stijver en dan nog betaal ik meer geld dan bij een ander merk.

Een soort BMW zonder M pakket, net dat gevoel dat je iets mist.

Net als een fiets met Ultegra voor 9 of 10K. Geef dan die 1000 ook nog ff uit.
Niet dat het in functionaliteit of kwaliteit uitmaakt, maar gewoon.

6 of 7K zou ik net kunnen hebben met een niet topgroep.
De andere kant is, ik wissel wel een frame. Die 11 speed red is licht en blijft maar heel en goedkoop met een 18 rijden.
Wat is het voordeel van nieuw? Voor 1500 downgraden naar Ulltegra of froce?

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8643
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 02 sep 2023 13:18

wasbeer2006 schreef: 02 sep 2023 10:54 Wat mij zou tegenhouden bij specialized is dat ik toch eigenlijk een S works zou willen.
Maar een gewone waarschijnlijk beter is, net iets zwaarder, steviger en stijver en dan nog betaal ik meer geld dan bij een ander merk.

Een soort BMW zonder M pakket, net dat gevoel dat je iets mist.

Net als een fiets met Ultegra voor 9 of 10K. Geef dan die 1000 ook nog ff uit.
Niet dat het in functionaliteit of kwaliteit uitmaakt, maar gewoon.

6 of 7K zou ik net kunnen hebben met een niet topgroep.
De andere kant is, ik wissel wel een frame. Die 11 speed red is licht en blijft maar heel en goedkoop met een 18 rijden.
Wat is het voordeel van nieuw? Voor 1500 downgraden naar Ulltegra of froce?
Precies,Daarom hou ik mijn Sensa met 9070 di2 erbij voor de fun.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 575
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 06 sep 2023 17:17

wasbeer2006 schreef: 02 sep 2023 10:54 Wat mij zou tegenhouden bij specialized is dat ik toch eigenlijk een S works zou willen.
Maar een gewone waarschijnlijk beter is, net iets zwaarder, steviger en stijver en dan nog betaal ik meer geld dan bij een ander merk.

Een soort BMW zonder M pakket, net dat gevoel dat je iets mist.

Net als een fiets met Ultegra voor 9 of 10K. Geef dan die 1000 ook nog ff uit.
Niet dat het in functionaliteit of kwaliteit uitmaakt, maar gewoon.

6 of 7K zou ik net kunnen hebben met een niet topgroep.
De andere kant is, ik wissel wel een frame. Die 11 speed red is licht en blijft maar heel en goedkoop met een 18 rijden.
Wat is het voordeel van nieuw? Voor 1500 downgraden naar Ulltegra of froce?
De enige reden voor mij om een Swørks (frameset) te nemen is de kleur: die Viavi Magento Gold ziet er wel heel mooi uit. Of de Viavi Cynan Blue, ook mooi. Dan is die matblauwe Tarmac toch net wat minder. Overigens vind ik de kleuren sowieso wat tegenvallen in de betaalbaardere complete fietsen. Zit nog een beetje te dubben om een overjarig en afgesprijsd SW SL7 frame te kopen (als die nog in mijn maat voorbijkomt) of toch een SW of gewone SL8 frameset. De geometrie staat me wel aan, ahoewel de stack wel iets groter had gemogen. Maar dat geldt voor bijna elk merk met een “performance” frame. Eigenlijk moeten ze die Aethos en Roubaix overboord gooien en een Tarmac maken met net iets grotere stack, maar wat nog geen echt endurance model wordt.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12835
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 06 sep 2023 17:33

Je kan toch ook een paint ready frame kopen? bepaal je zelf de kleur.

Nu vind ik dat ook lastig. Het is onder fietsers niet snel goed..... met kleuren.
Mij boeit het ook niet zo. In het echt ziet het er vaak toch wel heel goed uit.

De geo is wel redelijk standaard Scott en Cannondale zijn redelijk gelijk, dat scheelt maar millimeters.
Stack heb ik ook, met lange benen ben je altijd de sjaak. Als ik van de meeste frames een 58 pak met 2,5cm spacers heb ik nog een drop van 11cm. Met een endurance frame zit ik nogsteeds dieper dan het gross op een extreem aero frame, want doe stack is echt geen 4cm hoger.

Scott addict gravel is wel een aardige optie met wegwielen, die is alleen 2cm hoger dan het wegframe.
Ik vraag me af of je dat ziet als je er een stel hoge wegwielen in knalt

pino
Forum-lid
Berichten: 3539
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 06 sep 2023 17:41

Ik heb ook wat twijfels gehad over de kleur. Niet over het frame. Een keertje naar Unlimited is nog steeds een optie. Zeker omdat de Aethos een tijdloos frame is.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
ddetaey
Forum-lid
Berichten: 481
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:55

Gebruikersavatar ddetaey 06 sep 2023 21:23

nespresso schreef: 06 sep 2023 17:17
wasbeer2006 schreef: 02 sep 2023 10:54houden bij specialized is dat ik toch eigenlijk een S works zou willen.
Maar een gewone waarschijnlijk beter is, net iets zwaarder, steviger en stijver en dan nog betaal ik meer geld dan bij een ander merk.

Een soort BMW zonder M pakket, net dat gevoel dat je iets mist.

Net als een fiets met Ultegra voor 9 of 10K. Geef dan die 1000 ook nog ff uit.
Niet dat het in functionaliteit of kwaliteit uitmaakt, maar gewoon.

6 of 7K zou ik net kunnen hebben met een niet topgroep.
De andere kant is, ik wissel wel een frame. Die 11 speed red is licht en blijft maar heel en goedkoop met een 18 rijden.
Wat is het voordeel van nieuw? Voor 1500 downgraden naar Ulltegra of froce?
…Eigenlijk moeten ze die Aethos en Roubaix overboord gooien en een Tarmac maken met net iets grotere stack, maar wat nog geen echt endurance model wordt.
Hartelijk dank in naam van alle Roubaix en Aethos rijders.

Gebruikersavatar
deijn
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:24

Gebruikersavatar deijn 08 sep 2023 11:18

Als je niet per se een SW wilt, dan gewoon een SL7 frameset op de kop tikken en laten spuiten in de gewenste kleur. Hou je nog een paar centjes over voor een knappe wielset :)
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

Frankw1981
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 sep 2014 22:22

Frankw1981 08 sep 2023 23:03

nespresso schreef: 06 sep 2023 17:17
wasbeer2006 schreef: 02 sep 2023 10:54 Wat mij zou tegenhouden bij specialized is dat ik toch eigenlijk een S works zou willen.
Maar een gewone waarschijnlijk beter is, net iets zwaarder, steviger en stijver en dan nog betaal ik meer geld dan bij een ander merk.

Een soort BMW zonder M pakket, net dat gevoel dat je iets mist.

Net als een fiets met Ultegra voor 9 of 10K. Geef dan die 1000 ook nog ff uit.
Niet dat het in functionaliteit of kwaliteit uitmaakt, maar gewoon.

6 of 7K zou ik net kunnen hebben met een niet topgroep.
De andere kant is, ik wissel wel een frame. Die 11 speed red is licht en blijft maar heel en goedkoop met een 18 rijden.
Wat is het voordeel van nieuw? Voor 1500 downgraden naar Ulltegra of froce?
De enige reden voor mij om een Swørks (frameset) te nemen is de kleur: die Viavi Magento Gold ziet er wel heel mooi uit. Of de Viavi Cynan Blue, ook mooi. Dan is die matblauwe Tarmac toch net wat minder. Overigens vind ik de kleuren sowieso wat tegenvallen in de betaalbaardere complete fietsen. Zit nog een beetje te dubben om een overjarig en afgesprijsd SW SL7 frame te kopen (als die nog in mijn maat voorbijkomt) of toch een SW of gewone SL8 frameset. De geometrie staat me wel aan, ahoewel de stack wel iets groter had gemogen. Maar dat geldt voor bijna elk merk met een “performance” frame. Eigenlijk moeten ze die Aethos en Roubaix overboord gooien en een Tarmac maken met net iets grotere stack, maar wat nog geen echt endurance model wordt.
Er zijn zo links en rechts toch nog voldoende SW en pro/expert sl7 fietsen en frames te vinden? Daarnaast zal de SW sl7 niet heel veel duurder zijn dan een specialized expert sl8...

Plaats reactie