Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2023

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6171
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 07 sep 2023 17:19

Er gaan 180renners van start, er wint er eentje..,. Zo zijn er altijd heel veel meer verliezers dan winnaars - altijd.

Dat iemand dan neergesabeld wordt door de eigen fans omdat hij slechts 3 tour etappes wint .., man man man.
En het zijn wel fans, want dezelfde personen zoeken de oorzaak het liefst bij de ploegkeuzes waar hij in dienst rijdt. En waar ze als ploeg bij de top 3, zoniet de best, presterende ploegen horen. In grote rondes én met dagzeges.

Kijk.., je hebt vd Poel, Pogi, Evenepoel, Jonas, Roglic, v Aert.., die domineren de laatste 3 jaar de grote rondes, de kleine rondes én de grote klassiekers. Die kunnen niet allemaal het merendeel van hun doelen behalen natuurlijk hea. Omdat ze op veel wedstrijden dezelfde doelen hebben staan.

Akkoord, v Aert had graag een betere uitslag gehad in RVV en PR, de laatste 2 seizoenen. Maar t is niet alsof hij daar als een pannenkoek figureerde toch? Idem voor de WK's. Ik zou als fan just wat meer trots zijn op datgene wat hij presteert. Maar misschien ben ik daar iets te Hollands, nuchter, voor ;-)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 07 sep 2023 17:36

MarkVeenstra schreef: 07 sep 2023 17:19 Er gaan 180renners van start, er wint er eentje..,. Zo zijn er altijd heel veel meer verliezers dan winnaars - altijd.

Dat iemand dan neergesabeld wordt door de eigen fans omdat hij slechts 3 tour etappes wint .., man man man.
En het zijn wel fans, want dezelfde personen zoeken de oorzaak het liefst bij de ploegkeuzes waar hij in dienst rijdt. En waar ze als ploeg bij de top 3, zoniet de best, presterende ploegen horen. In grote rondes én met dagzeges.

Kijk.., je hebt vd Poel, Pogi, Evenepoel, Jonas, Roglic, v Aert.., die domineren de laatste 3 jaar de grote rondes, de kleine rondes én de grote klassiekers. Die kunnen niet allemaal het merendeel van hun doelen behalen natuurlijk hea. Omdat ze op veel wedstrijden dezelfde doelen hebben staan.

Akkoord, v Aert had graag een betere uitslag gehad in RVV en PR, de laatste 2 seizoenen. Maar t is niet alsof hij daar als een pannenkoek figureerde toch? Idem voor de WK's. Ik zou als fan just wat meer trots zijn op datgene wat hij presteert. Maar misschien ben ik daar iets te Hollands, nuchter, voor ;-)
Goed punt/ goede punten.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5832
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 07 sep 2023 18:00

ColumsbusMJ schreef: 07 sep 2023 17:36
MarkVeenstra schreef: 07 sep 2023 17:19 Er gaan 180renners van start, er wint er eentje..,. Zo zijn er altijd heel veel meer verliezers dan winnaars - altijd.

Dat iemand dan neergesabeld wordt door de eigen fans omdat hij slechts 3 tour etappes wint .., man man man.
En het zijn wel fans, want dezelfde personen zoeken de oorzaak het liefst bij de ploegkeuzes waar hij in dienst rijdt. En waar ze als ploeg bij de top 3, zoniet de best, presterende ploegen horen. In grote rondes én met dagzeges.

Kijk.., je hebt vd Poel, Pogi, Evenepoel, Jonas, Roglic, v Aert.., die domineren de laatste 3 jaar de grote rondes, de kleine rondes én de grote klassiekers. Die kunnen niet allemaal het merendeel van hun doelen behalen natuurlijk hea. Omdat ze op veel wedstrijden dezelfde doelen hebben staan.

Akkoord, v Aert had graag een betere uitslag gehad in RVV en PR, de laatste 2 seizoenen. Maar t is niet alsof hij daar als een pannenkoek figureerde toch? Idem voor de WK's. Ik zou als fan just wat meer trots zijn op datgene wat hij presteert. Maar misschien ben ik daar iets te Hollands, nuchter, voor ;-)
Goed punt/ goede punten.
Ja, maar................... :mrgreen: ;) :lol:

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5033
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 07 sep 2023 18:54

MarkVeenstra schreef: 07 sep 2023 17:19 Er gaan 180renners van start, er wint er eentje..,. Zo zijn er altijd heel veel meer verliezers dan winnaars - altijd.

Dat iemand dan neergesabeld wordt door de eigen fans omdat hij slechts 3 tour etappes wint .., man man man.
En het zijn wel fans, want dezelfde personen zoeken de oorzaak het liefst bij de ploegkeuzes waar hij in dienst rijdt. En waar ze als ploeg bij de top 3, zoniet de best, presterende ploegen horen. In grote rondes én met dagzeges.

Kijk.., je hebt vd Poel, Pogi, Evenepoel, Jonas, Roglic, v Aert.., die domineren de laatste 3 jaar de grote rondes, de kleine rondes én de grote klassiekers. Die kunnen niet allemaal het merendeel van hun doelen behalen natuurlijk hea. Omdat ze op veel wedstrijden dezelfde doelen hebben staan.

Akkoord, v Aert had graag een betere uitslag gehad in RVV en PR, de laatste 2 seizoenen. Maar t is niet alsof hij daar als een pannenkoek figureerde toch? Idem voor de WK's. Ik zou als fan just wat meer trots zijn op datgene wat hij presteert. Maar misschien ben ik daar iets te Hollands, nuchter, voor ;-)
Je tekst is wat retorisch opgesteld maar bevat toch een paar zaken die je voor logisch wil laten doorgaan en die wat commentaar vragen.
Verder fiets (!) je om wat feiten heen en laat uitschijnen dat een eenvoudige benadering sowieso juist is. Met alle respect voor Ockham, maar ik denk toch dat er heel wat meer over te zeggen valt.

Je eerste zin is al misleidend, het gaat niet over die 180 renners, het gaat over een handjevol kandidaten en enkele outsiders die afhankelijk van bepaalde omstandigheden meer kansen hebben in bepaalde wedstrijden.

Je noemt daar een aantal grote renners op die terecht een groot deel van de koersen bepalen en vaak ook winnen.
De renners die je noemt beschikken allen over exceptionele intrinsieke capaciteiten.
Daar kan het dus niet aan liggen.
Waarom ga je dan niet eens wat vergelijkingen maken over de verschillen in plaats van te suggereren dat het met onderlinge strijd te maken heeft.
Toevallig dat de resultaten dan samenvallen met zij die hun eigen keuzes maken (en niet omgekeerd).
Wie van dat selecte groepje is volledig kopman? En wie excelleert vooral als knecht? Ook toevallig dat de resultaten in hun voordeel uitvallen?
Wie denkt dat langdurig knechten bijvoorbeeld goed is voor de explosiviteit? Daar zijn best wel wat mensen uit het wielerwereldje die daar expliciet over zijn.
Waarom zegt Plugge nu dat als Wout in het voorjaar faalde dat ook het falen van Jumbo was, hij voegde eraan toe dat er dingen herbekeken moeten worden.

Ik ben absoluut geen VanAert fan.
Zijn karakter is zowat het omgekeerde van wat ik in mensen bewonder.
Anderzijds heb ik een enorm ontzag voor zijn fysieke mogelijkheden. Voor mij is hij de renner (in Belgie) met de meeste capaciteiten sinds DeVlaeminck, meer dan Boonen, meer dan Gilbert.

Als hij zich terdege voorbereid kan hij duelleren met Remco en Ganna in het tijdrijden, kan hij zich meten met de snelste sprinters van de wereld en kan hij zelfs van VdP winnen in de voorjaarsklassiekers.
Ik zeg wel terdege voorbereiden.

Nu zie ik iemand die maar één keer per jaar zich terdege voorbereid en dat is om te knechten in de Tour voor een ander, en als hij dan zo goed is dat zijn kopman hem niet kan volgen, dan krijgt hij op zijn kop. En daar legt hij zich bij neer.
Ik denk dat dat het grootste verschil is tussen hem en die andere toppers uit je lijstje, dat zijn winnaars die zich nooit op zo'n manier zouden laten behandelen. Ook niet voor veel geld.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4786
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 07 sep 2023 20:37

Je doet Wout echt te kort,
Ook hij gaat het voorjaar zo goed mogelijk voorbereid in, soms zijn andere ( voornamelijk vd Poel ) net even wat beter….
Hij is eigenlijk te veelzijdig dat is z’n strekte maar soms ook z’n zwakte.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5758
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 07 sep 2023 20:50

mao schreef: 07 sep 2023 20:37 Je doet Wout echt te kort,
Ook hij gaat het voorjaar zo goed mogelijk voorbereid in, soms zijn andere ( voornamelijk vd Poel ) net even wat beter….
Hij is eigenlijk te veelzijdig dat is z’n strekte maar soms ook z’n zwakte.
wat zit een klassieke renner, tijdrijder, spurter maandenlang op een berg te trainen terwijl hij zelfs geen LBL ooit al heeft op zijn programma staan?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5758
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 07 sep 2023 20:52

mao schreef: 07 sep 2023 20:37 Je doet Wout echt te kort,
Ook hij gaat het voorjaar zo goed mogelijk voorbereid in, soms zijn andere ( voornamelijk vd Poel ) net even wat beter….
Hij is eigenlijk te veelzijdig dat is z’n strekte maar soms ook z’n zwakte.
Zijn debuut als wegrenner was eigenlijk het best toen hij nog fulltime crosser was.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38856
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 sep 2023 21:19

Niemand die iets te melden heeft over WvA vandaag?
Less is bore

pino
Forum-lid
Berichten: 3781
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 07 sep 2023 22:01

Het is stil aan de overkant :-)
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1035
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 07 sep 2023 22:10

daniel1975 schreef: 07 sep 2023 21:19 Niemand die iets te melden heeft over WvA vandaag?
kxlight heeft hem eerder vandaag genoemd :D
kxlight schreef: 07 sep 2023 16:33
toch nog een ritje in UK. Kooij doet wat terug voor Wout. Toch mooi dat teamspel.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 07 sep 2023 22:21

daniel1975 schreef: 07 sep 2023 21:19 Niemand die iets te melden heeft over WvA vandaag?
Jawel! 5 op 5 in Britain.
Morgen wellicht een coup in de Vuelta.
Het wordt een beetje saai zo. Kan me voorstellen dat andere teams ten einde raad zijn vanwege deze hegemonie.
Ik gun het van Aert heel erg maar ik hoop toch echt op wat meer diversiteit
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1035
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 08 sep 2023 06:30

Enzzo schreef: 07 sep 2023 22:21
daniel1975 schreef: 07 sep 2023 21:19 Niemand die iets te melden heeft over WvA vandaag?
Jawel! 5 op 5 in Britain.
Morgen wellicht een coup in de Vuelta.
Het wordt een beetje saai zo. Kan me voorstellen dat andere teams ten einde raad zijn vanwege deze hegemonie.
Ik gun het van Aert heel erg maar ik hoop toch echt op wat meer diversiteit
Weten deelnemende teams op voorhand wie er allemaal naar een ronde gaan en zouden ze daar mogelijk hun selectie op afstemmen? Anders kan je het JV niet kwalijk nemen dat zij wel een sterke ploeg afgevaardigd hebben en andere teams niet. Gaviria en Bennett lijken beiden (ruim) over hun hoogtepunt heen.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Plaats reactie