Over de wielersport en zijn beoefenaars.

La Vuelta 2023

KogaCyclist
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 jul 2023 21:59

KogaCyclist 07 sep 2023 10:19

fiedoo schreef: 07 sep 2023 08:07
Deze keer nuchter: 😁😏
Remco wacht met kuss aan te vallen tot de 2 laatste bergritten waardoor jumbo de kaart kuss blijft spelen en roglic wschlk geen aanval gaat durven/willen/mogen doen. Remco neemt de rode trui in de laatste of voorlaatste rit ( als dat al lukt) en de zogezegde zwakte van zijn ploeg van remco is de voorgaande rit geen item geweest daardoor want jumbo controleerde wschlk.
Leuke theorie, maar als jij dit kan verzinnen zal er bij TJV ook vast wel iemand zijn die dat kan. :mrgreen:

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13147
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 07 sep 2023 11:15

lugosi schreef: 07 sep 2023 07:21

Je gebruikt het woord stint. Ik kende het niet. Kijk geen autosport.
Ik heb het even opgezocht en ik lees;
Een stint is een opeenvolging van ronden die een F1 piloot binnen een bepaalde periode rijdt.
Ik denk dat jij het hier meer gebruikt als een opeenvolging van bochten?
Ja sorry, ik bedoelde het stuk tot de eerste tijdwaarneming.

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1035
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 07 sep 2023 11:20

havana schreef: 07 sep 2023 09:58 We moeten niet vergeten dat Kuss vrijwel altijd één of meerdere slechte dagen heeft in een grote ronde.
Heel veel mensen dachten ook dat hij geen goede tijdrit zou rijden deze week.

Voorlopig is het AK dusdanig dat er nog van alles mogelijk is. MarkVeenstra heeft dat al onder de aandacht gebracht
MarkVeenstra schreef: 07 sep 2023 09:46 Het is toch wel een mooi spel ondertussen.
Hyperfocus op Jumbo en Remco. Waarbij jumbo er goed voor staat, maar in een lastig pakket zit. Roglic en Jonas moeten inlopen op Remco, dus aanvallen. Maar dan is er een risico dat ze direct Kuss de nek omdraaien. Als ze niets doen, en Remco blijft bij, dan loop je het risico op een slechte dag van Kuss - misschien wel zo laat in de Vuelta, dat het voor Roglic en Jonas te laat is om Remco te achterhalen. Gaan ze Kuss laten aanvallen, heb je het risico op een counter te lopen of dat Kuss zichzelf de nek omdraait. Als dat ten behoeve is van bijv Roglic, zou dat nog wel eens een aardig scenario zijn. Een situatie zoals vorig jaar Tour, met om en om aanvallen, dan is het een tombola voor de Jumbo renners wie van hen op een bepaald moment moet lossen en/of wie vooruit blijft omdat Remco breekt.

Het makkelijkste voor Jumbo zou zijn, denk ik, als Remco de aanval zoekt. Maar Jumbo tracht toch steeds de regie in handen te hebben tijdens de etappes.

En met al die bespiegelingen, gaat iedereen voorbij aan UAE. Soler, Ayuso, Almeida.
Wat gebeurd er als zij ineens als eerste het bal openen? Gaat Remco daar direct op reageren? Gaat dat dwars door een mogelijke koerstactiek van Jumbo lopen? Gaat het misschien helpen in het maken van een keuze bij Jumbo voor de absolute kopman? Gaat het Remco helpen om een mogelijke om/en/om demarrages van Jumbo te kunnen volgen?
Of wordt het straks, puntje bij paaltje, man tegen man waarbij de sterkste renner bergop deze ronde gaat winnen. En gaat de ploegentactiek er relatief weinig aan bijdragen, omdat de 3x Jumbo, 3x UAE, Remco en wellicht Mas, elkaar in evenwicht houden?
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

el_loco
Forum-lid
Berichten: 1017
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 07 sep 2023 11:39

Ik vermoed dat Jumbo morgen iedereen op het rooster gaat leggen. Als er nog 10 man over zijn, zitten daar sws minimaal 4 Jumbo`s bij. En als er alleen nog maar kopmannen over zijn dan heeft Jumbo er nog 3. Zolang daar een straf tempo wordt gereden (Vingegaard) hoeven ze eigenlijk op niemand anders dan Evenepoel te reageren. Volgens mij kun je dan op de Tourmalet iedereen wel overboord kieperen, uiteindelijk is het toch afhankelijk van hoe goed je bent, tactisch heeft Jumbo mijns inziens geen probleem.

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1035
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 07 sep 2023 12:12

Als iedereen er op gokt dat het morgen naar de Tourmalet en/of woensdag naar de Angliru gaat gebeuren, zou ik juist overmorgen met de Larrau eens lekker de knuppel in het hoenderhok gooien.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16575
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 sep 2023 12:34

We weten ook niet hoe slecht de slechte dagen van Kuss zijn. Normaal gesproken gaat hij in toeristentempo naar boven als zijn werk voor de kopmannen erop zit, maar hoeveel zou hij verliezen als hij heel die klim eigen tempo kan rijden?
Campagnolo Ultra Dork

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 07 sep 2023 12:53

Gesink over ploeggenoot Kuss: “Hij krijgt meer en meer het gevoel dat het kan.”
"We hebben drie hele sterke mannen en het mooie is dat de twee voorziene kopmannen het Sepp Kuss gunnen”

Het vergt niet heel veel denkvermogen om op te maken dat Roglic noch Vingegaard Kuss uit de rode trui zullen gaan rijden. Sowieso is het Kuss' derde grote ronde en elke dag zonder aanval op het rood is ... een gemiste kans voor de concurrentie.

Het is dan ook onbegrijpelijk dat Evenepoel nogal ostentatief (of moeten we het demonstratief noemen?), zijn ploegmaten vier man dik op de eerste rij posteerde op de slotklim van gisteren. Een klim die meer op het lijf geschreven was van hem dan van Kuss; een loper. Was het angst voor een counter?

Op de Tourmalet liggen voor Jumbo mooie herinneringen en de Angliru is een kruiper van de bovenste orde, daar waar supervlieggewicht Kuss de beste papieren heeft, samen met Roglic.

Geef een mens geloof (of een rode trui), en hij kan vliegen.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13147
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 07 sep 2023 12:56

@ErnieC
Ja en niet op kop........
En een Vuelta is geen Tour, het gaat toch net ff minder hard.

Als er echt wordt aangevallen gaat het tussen 2 man, Roglic en EV is mijn voorspelling.
Mocht Roglic kunnen en niet gaan hebben ze bij jumbo wel ballen om de kaarten op Kuss te zetten.

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1035
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 07 sep 2023 22:17

Sterke sprint van Molano vandaag en Roglic die bij de tussensprint een paar seconden terugpakt. Zou hij dat gedaan hebben als wanhoopspoging of om te laten zien dat hij helemaal klaar is voor de komende etappes? Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er van werken niet veel komt morgen (en dat ik wat later thuis kom).
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

pino
Forum-lid
Berichten: 3783
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 07 sep 2023 22:54

Die eerste afdaling is smal en bochtig. Gaat meteen over in de Aubisque. Vanaf km0 kan het leuk worden!
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16575
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 sep 2023 00:28

Wordt het ook vanaf km 0 uitgezonden?
Campagnolo Ultra Dork

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 08 sep 2023 01:04

Wat zou het ontzettend gaaf zijn als Kuss de Vuelta gaat winnen.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Plaats reactie