Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Tweedeling

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6233
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 01 sep 2023 14:46

Jans schreef: 01 sep 2023 13:11 @Peter, ik denk dat jij je geen voorstelling kunt maken dat mensen met minder ook echt gelukkig kunnen zijn. Dat heeft niets te maken met huilende wolven. Voor mij hoef je geen tranen te hebben hoor.
+1

Ik kan prima een fiets van 14k kopen en er zijn er nog wel een paar op dit forum die dat kunnen. Ik voel mij door dit soort artikelen echter totaal niet aangesproken. Integendeel.

Ik kom uit een arm gezin en ooit begonnen op een oud barrel. Ik probeer altijd DAT gevoel vast te houden en ben ook van mening dat fietsen laagdrempelig moet zijn en het zou een blad als Fiets sieren als ze DAAR een bijdrage aan leveren!

En m'n mooiste fietsavontuur? M'n eerste L'Eroica in Toscana.............209 km totaal , 112km strade bianche, kleine 4000 hm op........................een 40 jaar oude Bianchi die ik voor 75 euro uit een schuur had gehaald.

Mvg10
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 mar 2021 19:51
Contact

Mvg10 01 sep 2023 14:51

Ik kan een glimlach vaak niet onderdrukken bij het lezen van de conclusie na het testen van een fiets van €14.000,-

'pluspunten:
- ongeëvenaarde stijfheid
- echt premium gevoel'

'minpunt:
- er was iets met die prijs' (goh)

leon1
Forum-lid
Berichten: 3109
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 01 sep 2023 15:39

Die plussen en minnen zijn altijd om te lachen ja.

Net als bij Futurum of Mantel. Bij een wielen met een lage velg een minpunt zetten dat wielen met een hogere velg aerodynamischer zijn. Ja duh! Misschien wil ik juist wel een laag setje zodat ik ook bij veel wind veilig over straat kan. Of bij stalen lagers zetten dat ceramische lagers kracht besparen. :mrgreen:

Dat soort lijstjes zijn dus zelden 'to the point'.
Ride bikes, not tanks!

Peter243
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 mei 2012 21:44

Peter243 01 sep 2023 16:12

Je wilt niet weten hoe gelukkig ik was met mijn nefit cv ketel die ik kocht in mijn woning. Paar koude winters, niets te missen. Ik heb er letterlijk op een stoel bij gezeten om naar dat heerlijke gesnor te luisteren als hij stond te verwarmen. Gelukkig zijn is meestal een momentopname, geen continuproces. Maar goed ook, voordat je het weet zijn we tevreden/gelukkig met wat we hebben en stort ons economisch bestel in.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5903
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 01 sep 2023 16:16

Peter243 schreef: 01 sep 2023 16:12 Je wilt niet weten hoe gelukkig ik was met mijn nefit cv ketel die ik kocht in mijn woning. Paar koude winters, niets te missen. Ik heb er letterlijk op een stoel bij gezeten om naar dat heerlijke gesnor te luisteren als hij stond te verwarmen. Gelukkig zijn is meestal een momentopname, geen continuproces. Maar goed ook, voordat je het weet zijn we tevreden/gelukkig met wat we hebben en stort ons economisch bestel in.
Jouw laatste opmerking zou niet misstaan in het topic over Politiek. :mrgreen:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 01 sep 2023 16:25

Bij ongeëvenaarde stijfheid horen cijfers en getallen. Die zouden dan ongeëvenaard moeten zijn in vergelijking met barrels van 2000 euro.
hun fietsen.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5941
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 01 sep 2023 16:32

Ik heb een paar dagen geleden in het 'Vraag het Edwin' topic gevraagd of Fiets hier een reactie wilde geven. Ik ben wel benieuwd naar de beweegreden om steeds vaker en steeds duurdere producten te testen. Het laatste nummer was waarschijnlijk wel de 'duurste' Fiets ooit.

Maar ja,...... nog niks gehoord
Live fast; die young. mijn blog

Peter243
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 mei 2012 21:44

Peter243 01 sep 2023 17:22

Eerder schreef iemand dat ze afhankelijk zijn van de importeur. Die heeft waarschijnlijk vooral belang bij plaatsje van topmodellen.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5589
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 01 sep 2023 17:35

Testen in het blad fiets zijn nooit objectief geweest........ advertentie belangen ?????
Zo heeft er in het verleden ooit een test gestaan over de Colnago Cristallo, die kwam er niet best vanaf.
Daarop verdween de standaard pagina grote advertentie van Colnago op pagina 2, ze houden zich altijd op de vlakte het is vlees noch vis.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16095
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 01 sep 2023 17:44

BertL schreef: 01 sep 2023 16:25 ............ barrels van 2000 euro.
Ach, ik doe even mee.
Dat zegt het allemaal een beetje.
Dat ze iets van 2000 Euro ook nog maar een fiets durven te noemen.
Reclame doet wat een mens.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8189
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 01 sep 2023 18:15

Zo is het LCSMET!! Een fiets van 2000€ een barrel noemen is wel erg decadent.
Ik heb ooit wel auto ‘s gekocht die minder dan de helft kostten, prima karretjes
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1316
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 02 sep 2023 07:10

Dus eigenlijk kun je concluderen dat;

* Het blad fiets geen puur onhafhankelijke testen kan maken omdat ze afhankelijk zijn van wat een fabrikant aanlevert.

* Een groot deel van de fabrikanten graag hun duurdere modellen aan de testers geven en daarvoor mooie verhaaltjes en goede resultaten verwachten.

* Bij slechte tests diverse fabrikanten geen advertenties meer plaatsen en/of geen modellen meer beschikbaar stellen.

* Dat de tests dus eigenlijk een verkapte advertorial is met uitsluitend mooie promotie voor het betreffende fietsmerk.

Dan zou het blad fiets dus beter een samenwerking aan kunnen gaan met diverse buitenlandse bladen om groter te worden en daarmee een meer onafhankelijke partij te kunnen zijn. En van daar uit in overleg met de diverse bladen zelf de keuze moeten kunnen maken welke spullen ze in een test voorbij willen laten komen.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Plaats reactie