Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Politiek

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38128
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 aug 2023 22:00

havana schreef: 22 aug 2023 21:15
Hij weet de publiciteit te halen, de oppositie te leiden in moelijk debatten. Punten op de agenda te zetten. In zoverre vind ik hem goed. Hij is ook een uitstekend debater.
Daar kan ik idd wel in mee gaan. Vooral debatten zijn ijzersterk.
Alleen wrikt het bij mij dat het vooral bij roepen blijft.

Immigratie: ik hoop/denk niet racistisch te zijn, maar als ik alle veel te dure auto’s met jonge noord afrikanen hier in de wijk zie racen bekruipt mij ook wel het gevoel van “oprotten”.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16376
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 aug 2023 23:01

daniel1975 schreef: 22 aug 2023 22:00
havana schreef: 22 aug 2023 21:15
Hij weet de publiciteit te halen, de oppositie te leiden in moelijk debatten. Punten op de agenda te zetten. In zoverre vind ik hem goed. Hij is ook een uitstekend debater.
Daar kan ik idd wel in mee gaan. Vooral debatten zijn ijzersterk.
Alleen wrikt het bij mij dat het vooral bij roepen blijft.

Immigratie: ik hoop/denk niet racistisch te zijn, maar als ik alle veel te dure auto’s met jonge noord afrikanen hier in de wijk zie racen bekruipt mij ook wel het gevoel van “oprotten”.
Maar dat zijn geen vluchtelingen, geen arbeidsmigranten en geen buitenlandse studenten. Dat zijn de kinderen van gastarbeiders die hierheen gehaald zijn om goedkoop de zakken van VVD'ers te vullen. Door een combinatie van racisme en slechte armoedebestrijding zijn die massaal in een kansloze situatie terecht gekomen. Vreemd genoeg zijn er heel veel mensen die denken dat iedereen die in een situatie terecht komt waarin geen ruimte meer is om iets extra's te doen of te kopen, terwijl je aan alle kanten de ogen wordt uitgestoken met allerlei moois, maar geduldig wachten op een kansje op een beetje verbetering.
Campagnolo Ultra Dork

Robber77
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 21 apr 2019 13:47

Robber77 22 aug 2023 23:18

Ernie C. schreef: 22 aug 2023 23:01
daniel1975 schreef: 22 aug 2023 22:00
havana schreef: 22 aug 2023 21:15
Hij weet de publiciteit te halen, de oppositie te leiden in moelijk debatten. Punten op de agenda te zetten. In zoverre vind ik hem goed. Hij is ook een uitstekend debater.
Daar kan ik idd wel in mee gaan. Vooral debatten zijn ijzersterk.
Alleen wrikt het bij mij dat het vooral bij roepen blijft.

Immigratie: ik hoop/denk niet racistisch te zijn, maar als ik alle veel te dure auto’s met jonge noord afrikanen hier in de wijk zie racen bekruipt mij ook wel het gevoel van “oprotten”.
Maar dat zijn geen vluchtelingen, geen arbeidsmigranten en geen buitenlandse studenten. Dat zijn de kinderen van gastarbeiders die hierheen gehaald zijn om goedkoop de zakken van VVD'ers te vullen. Door een combinatie van racisme en slechte armoedebestrijding zijn die massaal in een kansloze situatie terecht gekomen. Vreemd genoeg zijn er heel veel mensen die denken dat iedereen die in een situatie terecht komt waarin geen ruimte meer is om iets extra's te doen of te kopen, terwijl je aan alle kanten de ogen wordt uitgestoken met allerlei moois, maar geduldig wachten op een kansje op een beetje verbetering.
Hoe bedoel je met racisme?
Is weer heel makkelijk dit. 🙄

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16376
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 aug 2023 00:33

Inderdaad heel makkelijk: Mijn Marokkaanse, Turkse, Antilliaanse en Surinaams vrienden en wijkgenoten werden dagelijks uitgescholden, geweigerd bij de deur van de disco, als we samen naar het uitzendbureau gingen, kreeg ik de baan waar zij veel beter in waren en op school krijgen kinderen van een dergelijke afkomst nog steeds een lager schooladvies bij een gelijke score op de eindtoets.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16376
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 aug 2023 07:10

"Ik loop niet weg voor een streng asielbeleid", zei Timmermans. "Dat hebben we nodig. Ook om de solidariteit in de samenleving overeind te houden."
Kunnen we allemaal veilig links stemmen...

Op zich wel grappig dat onrealistische ideologieën altijd achterhaald worden door de werkelijkheid. Zo heeft de VVD een duur klimaatbeleid doorgevoerd en hun status als autopartij uit het raam geknikkerd. En nu gaat links eindelijk inzien dat je niet oneindig kansarme mensen kunt blijven inpassen in de samenleving.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38128
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 aug 2023 07:53

Je bedoelt dat Timmermans zijn best gaat doen om iets van de centrumrechtse kiezers te paaien?

Mooie opmerking gisteren van PO: tijdens de formatie moet het gaan over punten die ook zijn besproken in de campagnes. Zo is er nooit vooraf gesproken over een potje van 25 miljard voor stikstof. Dus als Timmermans dat écht vindt, dan moet hij dat straks ook serieus inbrengen.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27650
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 aug 2023 07:55

De uitspraak van Timmermans kan ook zo maar als populistisch worden gezien.

[edit]

Daniel was me voor.

Laten we het eens hebben over het toekomstige kabinet. Dat zal toch een grote puzzel worden met al die uitsluitingen. Als de VVD de grootste wordt (wat ik wel denk) dan zullen ze na het debacle van het huidige kabinet liever over rechts willen dan over links.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16376
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 aug 2023 08:32

Je kunt iedere uitspraak van een politicus als populisme zien, zeker als het je niet bevalt. Maar in de context waarin het gezegd werd (dat het nog een heet hangijzer ging worden met de GL achterban), lijkt mij dat niet aannemelijk.

Centrum rechts lijkt mij wel heel hoog gegrepen voor Timmermans.

Als iedere partij alle impopulaire maatregelen, die noodzakelijk zijn om de populaire te bekostigen moet inbrengen, dan komt er geen hond naar de stembus :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 23 aug 2023 08:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

Robber77
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 21 apr 2019 13:47

Robber77 23 aug 2023 08:33

Ernie C. schreef: 23 aug 2023 00:33 Inderdaad heel makkelijk: Mijn Marokkaanse, Turkse, Antilliaanse en Surinaams vrienden en wijkgenoten werden dagelijks uitgescholden, geweigerd bij de deur van de disco, als we samen naar het uitzendbureau gingen, kreeg ik de baan waar zij veel beter in waren en op school krijgen kinderen van een dergelijke afkomst nog steeds een lager schooladvies bij een gelijke score op de eindtoets.
Jaren 90 hier in Antwerpen werd je continu lastig gevallen als Belg door Marokkanen je kon niet naar een kermis of zwembad of er waren problemen nu 30 j later nog altijd dezelfde problemen en erger zelfs./

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16376
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 aug 2023 08:39

Als je jarenlang met de nek wordt aangekeken, wordt dat vanzelf wederzijds. Zo kom je in een negatieve spiraal terecht. Die Marokkanen hebben alleen doorgaans minder te verliezen dan jij, waardoor ze automatisch verder gaan. Uiteindelijk wil iedereen gezien worden en negatieve aandacht is ook aandacht. Wat dat betreft zijn we als maatschappij het niveau van de kleuterklas nauwelijks ontgroeid.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8486
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 23 aug 2023 08:45

Ernie C. schreef: 23 aug 2023 00:33 Inderdaad heel makkelijk: Mijn Marokkaanse, Turkse, Antilliaanse en Surinaams vrienden en wijkgenoten werden dagelijks uitgescholden, geweigerd bij de deur van de disco, als we samen naar het uitzendbureau gingen, kreeg ik de baan waar zij veel beter in waren en op school krijgen kinderen van een dergelijke afkomst nog steeds een lager schooladvies bij een gelijke score op de eindtoets.
Ik zie inmiddels best veel kinderen van gastarbeiders die serieus goede banen hebben. Die hebben ze niet gekregen omdat ze gediscrimineerd werden. Waarschijnlijk eerder omdat ze niet altijd liepen te zeuren, maar de schouders er onder gezet werden.
Er is een te grote groep die alleen maar blijft roepen gediscrimineerd te worden.
Terwijl ik dit schrijf komt er een volgende reactie van @Ernie. Vind je het gek dat ik niet positief over Marokkanen in het algemeen ben, als je uitgescholden werd als hoer, zonder iets anders te doen dan ergens alleen maar te zijn? Als je leest dat er in bepaalde wijken in je oude woonplaats nog steeds buschauffeurs bedreigd worden?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38128
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 aug 2023 08:48

Wel heel typisch dat het vooral de marokkanen zijn en veel minder bijv de turkse mensen. Is ook echt wel cultuursdingetje.
Ik zie in de tuinbouw heel veel medelanders werken, maar Marokkanen zijn zeldzaam. Waarom is dat?
Less is bore

Plaats reactie