Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Welke Shimano Fietsschoenen ?

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 10 aug 2023 18:09

delsol schreef: 10 aug 2023 17:00 Je zou ook veterschoenen kunnen proberen .
Ik zou altijd voor BOA gaan, je kunt makkelijk op de fiets de schoen ruimer of strakker zetten. En wat eerder gezegd hoe stijver de zool des te fijner.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
luvene
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 jul 2014 12:10
Locatie: Eygelshoven

Gebruikersavatar luvene 12 aug 2023 16:00

Hoi, ik heb de Lake CX177x gekocht, de brede uitvoering in maat 42 en wit. Het schijnt dat deze schoenen echt heel erg lekker zitten en dat de kwaliteit/prijsverhouding erg goed is. Nu maar hopen dat maat 42 goed is...... de maattabellen die ik wel eens zie op verschillende websites willen nogal eens verschillen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16100
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 aug 2023 16:35

Schoenen zijn heel persoonlijk.
Daarom passen en passen.
Ik heb verscheidene modellen en maten van Lake gepast alvorens de CX238 "normal" te kopen.
Als schoenen bij mij niet van de eerste keer als gegoten zitten koop ik ze niet.
I know myself like no one else
Nothing to defend

agroote
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 okt 2020 14:12

agroote 12 aug 2023 22:36

Hou er rekening mee dat een normale lake schoen, al breder is dan de wide versie van shimano. De wide versie van lake is nog een stuk breder.

Gebruikersavatar
luvene
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 jul 2014 12:10
Locatie: Eygelshoven

Gebruikersavatar luvene 13 aug 2023 12:51

Hoi hoi, begrijp dat het moeilijk voor een ander is om te bepalen welke fietsschoenen je zou moeten kopen. Eerst wilde ik Sidi's, toen Shimano en uiteindelijk heb ik nu de Lake CX177x besteld in maat 42. Ik heb brede voeten, de Northwaves die ik 2 jaar geleden heb gekocht de Core Plus 2 in maat 43 bevallen mij voor geen meter hoewel de reviews daar in het algemeen goed zijn. Iedere keer pijn in mijn grote rechterteen......Het is de gewone uitvoering, niet de brede. Omdat de reviews over de Lake CX177 erg goed zijn heb ik deze besteld in de x uitvoering, de brede dus en in een maat 42. Normaal kocht ik maat 43 voor wielrenschoenen maar elk merk heeft zijn eigen maattabellen. Bij de wielrenshop adviseren ze mij een 42, bij Mantel een 43. Denk dat ik voor een gewone CX177 een 43 moet hebben en voor een brede versie een 42. Jammer dat ik deze schoenen en vooral in een brede uitvoering nergens kan passen in een winkel, moet dus via Internet. Als ze te klein zijn dan bestel ik een 43. Het moet dan maar even zo. Ik heb echt brede voeten, omtrek voet op het breedste punt is 25 cm en horizontaal 105 mm met een voetlengte van exact 260mm. Die draaisluiting van die Core Plus 2 is trouwens ruk, regelmatig gaat de sluiting losser zitten, mogelijk een gevolg van TE veel spanning binnen de schoen vanwege mijn brede voeten. Als ik de binnenzool eruit haal en erop ga staan dan komen mijn voeten heel makkelijk er buiten....... Denk dat die brede CX177(x) van Lake perfect voor mij zijn.

delsol
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 13 aug 2023 13:21

Jean Habets in Schin op Geul is Lake dealer.
En Salden is ook bij jou in de buurt ,ik snap niet dat je dan online besteld.

Gebruikersavatar
luvene
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 jul 2014 12:10
Locatie: Eygelshoven

Gebruikersavatar luvene 13 aug 2023 14:52

delsol schreef: 13 aug 2023 13:21 Jean Habets in Schin op Geul is Lake dealer.
En Salden is ook bij jou in de buurt ,ik snap niet dat je dan online besteld.
Jean Habets is nu op vakantie en die site heeft geen webshop waar je artikelen op voorraad kunt bekijken. Salden heeft geen lakeschoenen meer in zijn assortiment, zie webshop. Daarnaast heb ik geen fysieke winkels kunnen vinden waar ze zowel de CX177 als de CX177x hebben in de maten 42 of 43. En wat blijft er dan over? Juist, bestellen via Internet. Hopelijk is de maat 42 zoals ik die nu heb besteld de juiste maat is. En zo niet, dan ruil ik ze om, net zolang totdat ik de juiste maat schoenen heb. Vreemd dat je dat niet snapt..... ;) :P

delsol
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 13 aug 2023 15:13

Je zocht toch Shimano schoenen😏.
Of ben nu gefixeerd op Lake?

Gebruikersavatar
luvene
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 jul 2014 12:10
Locatie: Eygelshoven

Gebruikersavatar luvene 13 aug 2023 15:17

delsol schreef: 13 aug 2023 15:13 Je zocht toch Shimano schoenen😏.
Of ben nu gefixeerd op Lake?
Wat ben je nu aan het doen? Je vervelen? Eerst commentaar op het feit dat ik niet naar een fysieke winkel ga en dan nu weer iets waar ik al eerder had aangegeven dat ik ook die Lake schoenen interessant vind. Concentreer je op de wegkoers bij de vrouwen in Glasgow ;) :like: No offense verder :oops:

delsol
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 13 aug 2023 15:52

Nou nou,
Humor heb je ook niet .

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 13 aug 2023 16:15

Je hebt een behoorlijk kort lontje voor een Limburger, door zo uit de hoek te komen ga je niet veel vrienden maken en dus advies bij de forumleden!! :dislike:
Maar ik zal je een tip geven, Cyclewear in Hamont Achel heeft een uitgebreide collectie Lake schoenen.
Zal wel te ver zijn vanuit Eygelshoven....

Gebruikersavatar
luvene
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 jul 2014 12:10
Locatie: Eygelshoven

Gebruikersavatar luvene 14 aug 2023 12:20

scottpch schreef: 13 aug 2023 16:15 Je hebt een behoorlijk kort lontje voor een Limburger, door zo uit de hoek te komen ga je niet veel vrienden maken en dus advies bij de forumleden!! :dislike:
Maar ik zal je een tip geven, Cyclewear in Hamont Achel heeft een uitgebreide collectie Lake schoenen.
Zal wel te ver zijn vanuit Eygelshoven....
Hoi, als je dat een kort lontje noemt..... :roll: plaats ook nog een :oops: achter mijn tekst als teken ;) . Ik heb in het topic voornamelijk alleen maar reacties gekregen welke schoenen anderen hadden. Eentje begon over Lake en dat had ik al eens eerder gelezen en heb daar ook mijn aandacht op gevestigd. Ik raakte wat geïrriteerd over in mijn ogen oninteressante reacties van "delsol". Maar dat mag blijkbaar niet van jou, wel dat anderen niet ter zaken doende reacties geven en je topic vervuilen. En ik ben een import Limburger, ori van boven de riolen uit Haarlem. En inderdaad, Hamont Achel is TE ver vanuit Eygelshoven. Heb ze besteld bij de Wielrennershop, lekker makkelijk. Sorry als ik in jouw ogen overkom als iemand met een kort lontje, was niet de bedoeling :oops: :)

Plaats reactie