Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 07 aug 2023 21:34

Jans schreef: 06 aug 2023 12:43
Bospaadje schreef: 06 aug 2023 11:12 Klaar ermee. Regenpak aangetrokken om caravan en auto gereed te maken. Wij hadden nog wat leuke tripjes in eigen omgeving gepland, maar dit is niet meer houdbaar voor de kids. We vertrekken wat eerder naar zuiden. Toedeledokie
Geen idee waar je heen gaat, maar is er nog plek?
Dordogne; er is hier op onze plek nog makkelijk plaats voor een extra tentje;-)

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 07 aug 2023 21:53

Gelukkig wel: laat iedereen gewoon lekker in zijn eigen groepje een tocht(je) rijden. Voldoende GPX’en beschikbaar en geen massaal gedoe 😉

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8435
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 08 aug 2023 08:54

Bospaadje schreef: 07 aug 2023 21:34 Geen idee waar je heen gaat, maar is er nog plek?
Dordogne; er is hier op onze plek nog makkelijk plaats voor een extra tentje;-)
[/quote]
Mooi dat je daar nog terecht kon. Prettige vakantie.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6238
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 12 aug 2023 12:27

Donderdag heerlijk gefietst en gister met m'n lief wezen wandelen.
Samen hebben we al stevige wandelingen gemaakt in de jungle, in de bergen van Kroatie met 38 graden, vorig jaar diverse hikes op Bonaire maar nog nooit heeft de warmte zo in de weg gezeten als gister. Echt bizar!
Gewandeld in de Krimpenerwaard en het was slechts 26 graden maar boven de weilanden hing een "klimaat" van Burgers Bush maal 2...........echt bizar. We waren echt blij dat we weer thuis waren :mrgreen:
Ik hoop niet dat we ziek en het echt aan het weer lag.

Voordeel is wel dat de beestje lekker stil blijven zitten zoals deze fraaie citroenvlinder (was geloof ik een ander topic voor)

Afbeelding

Ziet er relax uit maar het was toch stevig knagen...........
Afbeelding

Het is vandaag trouwens ook best drukkend. Net een uurtje in de tuin gewerkt en ben ik wel klaar mee. Moet mij sparen want vanmiddag nog bij dochterlief wat klusjes doen en het moet niet op werk gaan lijken :mrgreen:

Koffie, muziek, beentjes omhoog............dan is het wel lekker in de tuin :winkthumb:

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5408
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 12 aug 2023 12:36

Bijzonder. Ik heb vandaag alleen nog maar regen gezien. En niet te weinig ook. Begint nu droog te worden. Dus straks maar even op de tacx aangezien ik vanmiddag weer weg moet.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8620
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 12 aug 2023 12:39

Gastheerg schreef: 12 aug 2023 12:27 Donderdag heerlijk gefietst en gister met m'n lief wezen wandelen.
Samen hebben we al stevige wandelingen gemaakt in de jungle, in de bergen van Kroatie met 38 graden, vorig jaar diverse hikes op Bonaire maar nog nooit heeft de warmte zo in de weg gezeten als gister. Echt bizar!
Gewandeld in de Krimpenerwaard en het was slechts 26 graden maar boven de weilanden hing een "klimaat" van Burgers Bush maal 2...........echt bizar. We waren echt blij dat we weer thuis waren :mrgreen:
Ik hoop niet dat we ziek en het echt aan het weer lag.

Voordeel is wel dat de beestje lekker stil blijven zitten zoals deze fraaie citroenvlinder (was geloof ik een ander topic voor)

Afbeelding

Ziet er relax uit maar het was toch stevig knagen...........
Afbeelding

Het is vandaag trouwens ook best drukkend. Net een uurtje in de tuin gewerkt en ben ik wel klaar mee. Moet mij sparen want vanmiddag nog bij dochterlief wat klusjes doen en het moet niet op werk gaan lijken :mrgreen:

Koffie, muziek, beentjes omhoog............dan is het wel lekker in de tuin :winkthumb:
Ik mis het kookgenot voor dit weekend 8-)
Als ik een recept met Ragu lees loopt mij het water uit de mond :mrgreen:
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6238
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 12 aug 2023 13:00

nijkie schreef: 12 aug 2023 12:39 Ik mis het kookgenot voor dit weekend 8-)
Ik ben vrij dit weekend \o/
Straks als ik klaar ben met klussen bij m'n dochter gaat ze voor ons koken. Hoewel ze helaas ook een paar heel nare eigenschappen van mij heeft overgenomen ook een paar goede zoals koken. Wordt smikkelen vanavond.

En morgen gaat mijn vrouw de BBQ doen. Ik weiger dat omdat ik het mishandeling van producten vind.
Er zijn voor mij maar drie uitzonderingen voor een bbq:
- bistecca fiorentina in Toscana
- sate lilit van kip op Bali
- sardientjes in Spanje

Ik doe dit weekend dus niks in de keuken :lol: ..............maandag weer...........en dan wordt het idd tagliatelle al ragu :mrgreen:
ragu maak ik altijd een enorme pan en vries porties in voor 2 en 3 personen. Heb altijd 00 bloem en eieren in huis dus staan er 10 man op de stoep hoeven ze niet met honger naar huis (nickname aan te danken).

En mega ontopic: hier (Zuidplas) is het blauw met wolkjes en heel drukkend

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 944
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 12 aug 2023 21:58

Ik ben terug van 2 weken Vogezen en 1 week Sauerland. 2 ritjes kunnen doen, regen, regen en nog eens regen.
Paar kg.aangekomen en wat mijn tint is die van een Engelsman die na een lange druil winter weer buiten komt.
Maar gelukkig wordt het weer mooi weer als ik maandag weer moet werken :roll:
older Budweiser

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5408
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 12 aug 2023 23:32

Vanmiddag was het eindelijk droog. Dus op de fiets naar vrienden gegaan, konden we tenminste ook lekker een borreltje doen. En zojuist lekker droog op de fiets naar huis. Toch jammer dat ik niet meer even droog op de racefiets kon stappen vanochtend of begin middag.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37977
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 aug 2023 08:13

@kilowatt wat een pech :-(
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4764
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 13 aug 2023 08:53

Kilowatt schreef: 12 aug 2023 21:58 Ik ben terug van 2 weken Vogezen en 1 week Sauerland. 2 ritjes kunnen doen, regen, regen en nog eens regen.
Paar kg.aangekomen en wat mijn tint is die van een Engelsman die na een lange druil winter weer buiten komt.
Maar gelukkig wordt het weer mooi weer als ik maandag weer moet werken :roll:
In mei/juni 7 weken in Frankrijk geweest met camper. Bedoeling was Arieges (Pyreneeën)
Via Vogezen (slecht weert) over Jura (slecht weer), Vercors (slecht weer) dan naar Col de Perty in de Drome (zeer leuke omgeving zeker om te fietsen) daar enkele dagen redelijk goed weer.
Na een paar dagen slecht dus verder. Nu naar Montagne de Lure (vergelijkbaar met Ventoux maar zeker te verkiezen boven van Ventoux, heel mooi en wat een rust), 2 dagen goed weer, dan slecht.
Dan maar doorgereden naar Cote d'Azur Collobrieres ( Col de Babaou), daar is het altijd goed weer toch? Niet dus. Regen, dag nadien regen, dag nadien regen.
Dan richting Nyons (Drome). Paar dagen fietsweer. Dan ook daar regen. Paar dagen Lussan, redelijk weer, toch af en toe regen, niet kunnen fietsen. Dan richting Auvergne gereden, paar dagen wisselvallig weer, niet kunnen fietsen.
Dan naar Marcillac Vallon (Aveyron), ongelooflijk een week met maar een paar buitjes. Verschillende keren kunnen fietsen. Mooie fietsomgeving. Dan terug slechter. Naar regio Toulouse dan maar (daar zal het wel goed zijn). Uiteindelijk ook elke dag regen, telkens in namiddag.
Op dat moment was het dus in Belgie blijkbaar schitterend weer. Ook in het Noordelijke deel van Frankrijk leek het beter, dus terug noordwaarts gereden. Net onder Vogezen in de Comte nog twee weken genoten van regenvrij en heel warm weer. Veel kunnen fietsen. De Ballons zijn vlakbij en ook richting Jura is het mooi fietsen.

In April hadden we al paar weken Vendee - Dordogne - Provence gedaan en toen hadden we wel goed weer.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8435
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 aug 2023 09:41

Ik vraag me echt af hoeveel regen je regenachtig weer noemt. In de omgeving Ventoux hebben we bijv. zondag 4 juni flink wat regen gehad, dat begon pas in de loop van de middag. Verder wel een paar dagen een heel klein beetje regen in de middag. De Col de Perty en de Lure liggen verder in de Baronnies en daar is het gevoeliger voor regen. In het hoogseizoen ook af en toe een restant van regen uit de Alpen.
Aan de voet van de Ventoux al weken geen drup meer.

Plaats reactie