Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2023

i-mac

i-mac 26 jul 2023 22:39

Deze namiddag de gewone fiets van stal gehaald, en samen met mijn vrouw een ritje van ±40km gefietst. Voor haar al een overwinning, want voor haar operatie (hernia) kon ze dat niet. Bijna 1 jaar na de operatie lukt de rit zonder probleem. Dat was me vandaag veel meer waard dan een rit met de koersfiets.

Gestart in Roeselare, en zo richting Zonnebeke. Daar in het Passchendaele Memorial een mooie wandeling gemaakt. Ik kan het iedereen aanraden. Op de terugweg nog vele herinneringen aan de 1ste wereldoorlog gezien.

Op en top genoten van deze rit, maar ook meer dan eens stilgestaan bij al die jonge gasten die hun leven verloren omwille van .... Ja, van wat?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

meuk
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 27 jul 2023 07:50

Gisteren schitterend ritje Col de Rousset op (en af) en dag ervoor Col de Pennes van beide kanten. Mooie streek de Vercors. Vandaag wandelen op Col de Menée

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5801
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 27 jul 2023 10:21

i-mac schreef: 26 jul 2023 22:39 Deze namiddag de gewone fiets van stal gehaald, en samen met mijn vrouw een ritje van ±40km gefietst. Voor haar al een overwinning, want voor haar operatie (hernia) kon ze dat niet. Bijna 1 jaar na de operatie lukt de rit zonder probleem. Dat was me vandaag veel meer waard dan een rit met de koersfiets.

Gestart in Roeselare, en zo richting Zonnebeke. Daar in het Passchendaele Memorial een mooie wandeling gemaakt. Ik kan het iedereen aanraden. Op de terugweg nog vele herinneringen aan de 1ste wereldoorlog gezien.

Op en top genoten van deze rit, maar ook meer dan eens stilgestaan bij al die jonge gasten die hun leven verloren omwille van .... Ja, van wat?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik had een globale kennis van WW1 maar na het lied Paschendale van je weet wel wie heb ik wat dieper in de geschiedenis van dat stuk van de vorigen eeuw gekeken.
Dat heeft echt een indruk op me achter gelaten.
Een rondrit in die regio staat al lang op mijn verlanglijstje en na het zien van jouw foto's nog meer. 👍

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5187
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 27 jul 2023 11:41

meuk schreef: 27 jul 2023 07:50 Gisteren schitterend ritje Col de Rousset op (en af) en dag ervoor Col de Pennes van beide kanten. Mooie streek de Vercors. Vandaag wandelen op Col de Menée
Zeker mooi ja, ik zit er vanaf dit weekend weer 3 weken.
Col de Pennes (al hoort die Col niet echt meer bij Vercors) heb ik volgens mij nog nooit gedaan, maar komt ook doordat ik aan de noordkant van de Vercors zit.

meuk
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 27 jul 2023 12:56

DDX schreef: 27 jul 2023 11:41
meuk schreef: 27 jul 2023 07:50 Gisteren schitterend ritje Col de Rousset op (en af) en dag ervoor Col de Pennes van beide kanten. Mooie streek de Vercors. Vandaag wandelen op Col de Menée
Zeker mooi ja, ik zit er vanaf dit weekend weer 3 weken.
Col de Pennes (al hoort die Col niet echt meer bij Vercors) heb ik volgens mij nog nooit gedaan, maar komt ook doordat ik aan de noordkant van de Vercors zit.
Dat is voor jou toch geen belemmering @DDX? :D

Waar zit jij, als evt inspiratie voor een volgende zomer?

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5187
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 27 jul 2023 14:46

Ik zit bij m'n ouders op camping in Saint-Donat-sur-l'Herbasse.
Zit wel iets van de Vercors af. (zo'n 20km tot voet Col de Tourniol) maar mooie plek om ook iets vlakker te kunnen fietsen, (flink heuvelachtig nogsteeds)
Of richting de Rhone/Ardeche.

En nee ik laat me niet tegenhouden door Vercors die er tussen ligt :lol:
Col de la Chaudière is ook mooie bijvoobeeld.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6342
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 27 jul 2023 15:02

Ieder die gefascineerd is door de post van i-mac kan ik adviseren om de route van Flanders Fields te rijden.
Is eigenlijk voor de auto maar is uitstekend met de fiets te doen.
Is circa 90 km en je komt langs onwaarschijnlijk veel locaties die aan WWI zijn gekoppeld.

Ik heb deze zowel gefietst als een keer met de auto met wat foto-maatjes gedaan.
Mooi landschap en indrukwekkende historie.

Nagenoeg vlak en vals plat maar wel met de Kemmel.
Als je gaat fietsen zal je niet overal stoppen maar doe dat minimaal bij het graf van John Mcrae die dat wonderschone gedicht in Flanders Fields heeft geschreven.
Zowel met de auto als met de fiets een dikke aanrader.

i-mac

i-mac 27 jul 2023 15:13

Gastheerg schreef: 27 jul 2023 15:02 Ieder die gefascineerd is door de post van i-mac kan ik adviseren om de route van Flanders Fields te rijden.
Is eigenlijk voor de auto maar is uitstekend met de fiets te doen.
Is circa 90 km en je komt langs onwaarschijnlijk veel locaties die aan WWI zijn gekoppeld.

Ik heb deze zowel gefietst als een keer met de auto met wat foto-maatjes gedaan.
Mooi landschap en indrukwekkende historie.

Nagenoeg vlak en vals plat maar wel met de Kemmel.
Als je gaat fietsen zal je niet overal stoppen maar doe dat minimaal bij het graf van John Mcrae die dat wonderschone gedicht in Flanders Fields heeft geschreven.
Zowel met de auto als met de fiets een dikke aanrader.
https://www.toerismewesthoek.be/nl/flan ... routes-woi

https://www.toerismewesthoek.be/nl/flan ... ds/fietsen

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3433
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 27 jul 2023 18:13

Deze week zitten we met zijn tweetjes in Meiringen op hotel. We doen er een beetje van alles, maar zeker ook fietsen. Het is weer een feest om oude en nieuwe bekende passen te mogen beklimmen en af te dalen - de zichten zijn soms bizar mooi, alsof het decor hier alleen maar uit postkaarten bestaat. Ik kan niet klagen over de lokatie, de mogelijkheden om te fietsen en het uitzicht aan mijn huis in Wallonië, maar hier is het toch wel echt next level.

De wegen zijn bovendien perfect. Susten, Furka, Nufenen, Grimsel, Gottardo, Grosse Scheidegg, Beatenberg, ... ik zou echt niet weten welke mijn favoriet is, ze zijn het allemaal. Mooie lange passen, geen extreme percentages, je geraakt ook boven als de jus al wat op is. Af en toe een andere fietser als doelwit. Enige nadeel: in het weekend is het pokkedruk op de passen, motoren galore.
IMG_9620.jpeg
IMG_9638.jpeg
IMG_9810.jpeg
IMG_9818.jpeg
Afbeelding

Fietsgenieter
Forum-lid
Berichten: 353
Lid geworden op: 12 jul 2017 10:26

Fietsgenieter 27 jul 2023 18:58

En hop, nog meer inspiratie voor toekomstige reizen. Bedankt voor het posten vakantiegangers!

bikerke
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 02 okt 2004 18:11

bikerke 27 jul 2023 19:32

Theo V schreef: 27 jul 2023 10:21
Een rondrit in die regio staat al lang op mijn verlanglijstje en na het zien van jouw foto's nog meer. 👍
Van de streek zijnde, kan ik deze (vooral de gravel tour) aanraden:
https://www.deparcoursbouwer.cc/post/pl ... ers-fields
https://www.deparcoursbouwer.cc/post/ro ... e-westhoek

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6342
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 10 aug 2023 14:55

Rondje Groene Hart - grijs vertrokken laatste 25km in laf zonnetje

Ik snap dat niet ieder over de Noord Franse kasseien gaat dokkeren maar we kunnen ook overdrijven. #suikerbeestenneurose
Afbeelding

Rij ik toch om
Afbeelding

Wel zo leuk
Afbeelding

En ook nog nieuwsgierige toeschouwers
Afbeelding

Net geen 80km en met de enkel gaat het (eindelijk) super. Laat de bergen maar komen :mrgreen:

Plaats reactie