Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe fiets!? help! (203cm)

HkvtJ
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jul 2023 09:55

HkvtJ 25 jul 2023 20:12

Ernie C. schreef: 25 jul 2023 15:27 viewtopic.php?t=99091&start=12
Thanks, fijne link! :winkthumb:
bakboord1 schreef: 25 jul 2023 12:38 Je stack is wel heel laag vind ik: 61cm
Heb je je kickr-bike ook hierop afgesteld? Ik vraag me af of je zo diep kunt zitten en hoe fijn dat is na 2 uur.
Kickrbike stack staat hoger, aero n.v.t. in watopia :lol: Heb het wel geprobeerd, maar als ik twee uur ga zwiften is dat i.c.m. een tv-programma en zit ik bijna rechtop. Thanks voor je reactie trouwens. Helpt als referentiepunt. :winkthumb:
microkid schreef: 25 jul 2023 18:23 Ik ben 2.00 meter en rij prima op een Canyon Endurace 2XL. Zadelhoogte is 88cm. Daar zit nog marge, dus mogelijk ga jij met je 2.03 meter op deze fiets wel passen.
Ok check!
Heb jij toevallig ervaring met een crank van 180mm?
Rolandos schreef: 25 jul 2023 18:10 92cm zadelhoogte is geen probleem. Gewoon een frame zoeken met een ronde zadelpen en dan kan je er zo een 400mm MTB pen indrukken.

Endurance frame is je enige optie, maat 61-64. Een Sensa G3 of Giulia met een ronde pen van 400mm kom je wel een heel eind. Mijn Sensa G3 heeft een zadelhoogte van 89,8cm. Mijn Factor 90,5. Zit ook genoeg ruimte in.

https://geometrygeeks.bike/ is je vriend.
Thanks, ik ga het bekijken!!

Mensen erg bedankt voor alle reacties! Is echt super waardevol!

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1125
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 26 jul 2023 12:09

Ik heb een Excel sheet met veel grote fietsen erin (heb ik gemaakt toen ik op zoek was naar een nieuwe fiets), voor mijn lengte (194cm, BBL 100cm).
En de conclusie voor jou zou idd zijn: iets groots met een ronde zadelpen (zodat je er een langere in kunt zetten), en een langere stuurpen mogelijk is (met spacers eronder zodat je niet te diep zit). Canyon heeft cockpits op veel modellen (stuur+stuurpen 1 geheel), die kun je vaak vervangen door een standaard stuurpen (mits 1 1/4e klemming) en normaal stuur.
En ik rijd met 180mm cranks (Dura-Ace 9000 + 9100), dat scheelt weer 0.5 cm zadelhoogte, en Speedplay pedalen (scheelt ook een paar mm hoogte).
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Boslim
Forum-lid
Berichten: 182
Lid geworden op: 18 jul 2015 13:40

Boslim 26 jul 2023 15:37

Met mijn ranke 202cm, normaal postuur rij ik ook prima op 2 Canyon 2XL. Wel een kortere en hogere (35graden) stuurpen gemonteerd. (Endurace CF 7 Di2, Grizl 7 1 by)

HkvtJ
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jul 2023 09:55

HkvtJ 26 jul 2023 16:17

Even wat info van de site van Canyon:

- Endurace CF SL 8 Di 2https://www.canyon.com/nl-nl/racefietse ... be=YE%2FBK
- Endurace CF SL 7 eTAP https://www.canyon.com/nl-nl/racefietse ... be=YE%2FBK

Grootste verschil van wat ik zie zijn de groepsets: SRAM Rival vs Shimano DI2 Ultegra.
Nu zou ik het niet erg vinden om SRAM Rival als groepset te hebben t.o.v. Shimano.
Volgens mij heeft de Ultegra R8100 geen ingebouwde powermeter? Dus die zou dan nog apart moeten worden aangeschaft? Al zou die van SRAM weer duurder zijn om te verangen i.v.m. plaatsing in de tandwielen?) Én kan een SRAM wel met 180mm crank?

Ik heb persoonlijk geen ervaring met speedplay pedalen.. al zegt dat helemaal niets natuurlijk.

Volgens mij heeft dit frame ronde buizen én dus te vervangen met een e.v.t. langere zadelpen.
Daarnaast zie ik tips m.b.t. eventueel vervangen van stuur/stuurpen.

derxx
Forum-lid
Berichten: 809
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 27 jul 2023 07:55

HkvtJ schreef: 26 jul 2023 16:17 Even wat info van de site van Canyon:

- Endurace CF SL 8 Di 2https://www.canyon.com/nl-nl/racefietse ... be=YE%2FBK
- Endurace CF SL 7 eTAP https://www.canyon.com/nl-nl/racefietse ... be=YE%2FBK

Grootste verschil van wat ik zie zijn de groepsets: SRAM Rival vs Shimano DI2 Ultegra.
Nu zou ik het niet erg vinden om SRAM Rival als groepset te hebben t.o.v. Shimano.
Volgens mij heeft de Ultegra R8100 geen ingebouwde powermeter? Dus die zou dan nog apart moeten worden aangeschaft? Al zou die van SRAM weer duurder zijn om te verangen i.v.m. plaatsing in de tandwielen?) Én kan een SRAM wel met 180mm crank?

Ik heb persoonlijk geen ervaring met speedplay pedalen.. al zegt dat helemaal niets natuurlijk.

Volgens mij heeft dit frame ronde buizen én dus te vervangen met een e.v.t. langere zadelpen.
Daarnaast zie ik tips m.b.t. eventueel vervangen van stuur/stuurpen.
De Ultegra powermeters (Shimano in het algemeen op dit moment) zou ik van wegblijven. De rechter crank PM is onnauwkeurig. Dan beter PM pedalen (Favero of Garmin). Die kun je ook makkelijk meenemen naar een andere fiets.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16377
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 jul 2023 09:51

Shimano is op voorraad, dus snel toeslaan voor je weer een half jaar kunt wachten of ze met een nieuw model komen zonder ronde zadelpen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16127
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 27 jul 2023 14:52

HkvtJ schreef: 26 jul 2023 16:17 Even wat info van de site van Canyon:

- Endurace CF SL 8 Di 2https://www.canyon.com/nl-nl/racefietse ... be=YE%2FBK
En in 2XL op voorraad.
Als ik jou was zou ik deze , als je dit jaar nog wil fietsen, direct bestellen.
Degelijke fiets aan een goede prijs.
I know myself like no one else
Nothing to defend

HkvtJ
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jul 2023 09:55

HkvtJ 27 jul 2023 15:04

Lcsmet schreef: 27 jul 2023 14:52
HkvtJ schreef: 26 jul 2023 16:17 Even wat info van de site van Canyon:

- Endurace CF SL 8 Di 2https://www.canyon.com/nl-nl/racefietse ... be=YE%2FBK
En in 2XL op voorraad.
Als ik jou was zou ik deze , als je dit jaar nog wil fietsen, direct bestellen.
Degelijke fiets aan een goede prijs.
Thanks voor je reactie. Deze heeft jouw voorkeur boven de eTAP versie? Zou wel betekenen dat er nog een aparte powermeter bij moet komen. Begreep van Canyon dat de nieuwe 4iiii PM op de Di 2 versie zou passen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16127
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 27 jul 2023 17:32

Ondertussen heb je toch al besteld, je kan wachten en twijfelen tot je niet meer hoeft te twijfelen wegens "te laat".
Niettegenstaande ik geen Canyon fan ben heb je in de laatste cht grote maten weinig, behalve maatwerk , alternatieven.
Ik rij zelf met Sram AXS Force en zou dan mocht het Force zijn twijfelen, maar vindt de Ultegra Di2 een betere keuze boven de Rival uit je link.
En staat je niet blind op een powermeter, daar heb je achteraf nog tijd en keuze genoeg voor.
I know myself like no one else
Nothing to defend

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2067
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 27 jul 2023 17:47

Powermeter is voor Shimano enkel een crankarm veranderen als je een enkelzijdige powermeter wil. Simpel dus en ja wel extra kosten maar dat heb je altijd als je een powermeter toevoegt.
In deze prijsklasse trouwens een erg lichte fiets.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16377
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 28 jul 2023 08:13

Lcsmet schreef: 27 jul 2023 17:32 Ondertussen heb je toch al besteld, je kan wachten en twijfelen tot je niet meer hoeft te twijfelen wegens "te laat".
Niettegenstaande ik geen Canyon fan ben heb je in de laatste cht grote maten weinig, behalve maatwerk , alternatieven.
Ik rij zelf met Sram AXS Force en zou dan mocht het Force zijn twijfelen, maar vindt de Ultegra Di2 een betere keuze boven de Rival uit je link.
En staat je niet blind op een powermeter, daar heb je achteraf nog tijd en keuze genoeg voor.
Staat wellicht de laatste, zonder kunstgrepen passende fiets van het jaar, of misschien zelfs ooit op voorraad voor een relatieve spotprijs en dan gaan mensen nog twijfelen. Je zou er plaatsvervangend nerveus van kunnen worden...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5402
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 28 jul 2023 09:29

Gelukkig is hij er nog in grijs. Want die frozen yellow doet met denken aan volvo 850 stationwagens die na 20 jaar ook nog dof zijn geworden. Wie bedenkt dat eigenlijk!
Kleur: Stealth Grey
Kleur: Frozen Yellow
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Plaats reactie