Veelal zit de schimmigheid bij de tussenhandel die de auto naar Nederland haalt.
Dan kopen ze een schade auto of ze draaien zelf de teller terug.
Door zelf een auto te kopen die unfallfrei is bij een dealer voorkom je al een hoop narigheid.
Zoek je de goedkoopste auto dan kom je vaak uit bij wat vagere verkopers waar je in Nederland of België ook geen auto wil kopen.
Ook in Nederland vertelt een dealer je niet zelf dat het een schade auto was. Zij zeggen dat pas als je er om vraagt en vertellen meteen dat de reparatie de auto weer als nieuw maakt.
Het grote auto-topic
Wel de terugroepactie laten uitvoeren m.b.t. hoog olieverbruik?Jans schreef: ↑20 jul 2023 11:16Onze vorige (Avensis) rijdt inmiddels 23 jaar rond. (We hebben hem niet meer zelf. Hij gebruikt wel wat olie).daniel1975 schreef: ↑20 jul 2023 10:25 Wat is de normale te verwachten levensduur van een C-D segment auto eigenlijk tegenwoordig?
De wat oudere generatie motoren gaan met gemak 25 jaar of 4 ton mee.
De laatste tijd zie ik wel veel auto's met THP, TCE en TCI turbotorretjes voor verdacht lage prijzen te koop staan.
Campagnolo Ultra Dork
Hij is altijd in onderhoud geweest bij Toyota. Als het gebeurd is, is dat tijdens een beurt geweest. Wij hebben er nooit iets van gehoord.Ernie C. schreef: ↑20 jul 2023 13:33Wel de terugroepactie laten uitvoeren m.b.t. hoog olieverbruik?Jans schreef: ↑20 jul 2023 11:16Onze vorige (Avensis) rijdt inmiddels 23 jaar rond. (We hebben hem niet meer zelf. Hij gebruikt wel wat olie).daniel1975 schreef: ↑20 jul 2023 10:25 Wat is de normale te verwachten levensduur van een C-D segment auto eigenlijk tegenwoordig?
De wat oudere generatie motoren gaan met gemak 25 jaar of 4 ton mee.
De laatste tijd zie ik wel veel auto's met THP, TCE en TCI turbotorretjes voor verdacht lage prijzen te koop staan.
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8314
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
THP moet je heel ver van wegblijven!! Een en al problemen. De nieuwere variant hierop (cooltech) is een hele verbetering zolang je het onderhoud maar strikt bijhoudt. O.a de DB ketting om de 80.000km
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5402
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
bakboord1 schreef: ↑20 jul 2023 13:26 Veelal zit de schimmigheid bij de tussenhandel die de auto naar Nederland haalt.
Dan kopen ze een schade auto of ze draaien zelf de teller terug.
Door zelf een auto te kopen die unfallfrei is bij een dealer voorkom je al een hoop narigheid.
Zoek je de goedkoopste auto dan kom je vaak uit bij wat vagere verkopers waar je in Nederland of België ook geen auto wil kopen.
Ook in Nederland vertelt een dealer je niet zelf dat het een schade auto was. Zij zeggen dat pas als je er om vraagt en vertellen meteen dat de reparatie de auto weer als nieuw maakt.
Kan ook gewoon zo zijn. Een auto met twee overgespoten en uitgedeukte euren hoeft echt geen miskoop te zijn. Zo lang je maar enigszins weet of het degelijk genoeg uitgevoerd is. Dealers verkopen vaak ook weer niet compleet omgebouwde vrakken. Het is nu eenmaal een feit dat veel voertuigen gedurende hun leven schade oplopen. Komt door onze rare bpm regeling in nl dat juist schade autos gunstig in te voeren zijn door de lagere dagwaarde voor reparatie. Mocht dit geen verdienmodel zijn geworden dan werden ze in t land van herkomst wel opgelapt en doorverkocht.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Zelf een beetje opletten kan geen kwaad. Kijken naar kleurverschil, naden tussen scharnierende delen, kitnaden onder motorkap of onder de vloer van de kofferbak. Kijken of het glas nog allemaal is voorzien van het merklogo. Dan kun je zelf al veel uitsluiten qua (serieuze) schade.
En als het een in Nederland geleverde auto betreft kun je natuurlijk het kenteken natrekken voor een tientje of zo. Doe ik ook altijd. Dan geef je misschien wel 50 euro uit om een aantal auto's na te trekken maar het geeft je wel een beter beeld.
Zo ben ik er achter gekomen dan mijn vorige CR-V tweemaal aan de achterkant is aangereden (wist ik dus al voordat ik 'm kocht - maar je kan dan wel specifiek kijken of het goed is gerepareerd). Mijn huidige CR-V is trouwens nooit bij een schadeherstelbedrijf geweest in zijn 13 jaar nu. En van eerste eigenaar. Altijd dezelfde dealer voor onderhoud (waar ik nu ook kom trouwens). Bijna te mooi om waar te zijn. Dus toen ik mijn huidige CR-V heb gekocht was ik eigenlijk nog niet toe aan een andere auto maar ik heb toch toegeslagen en deze gekocht.
En als het een in Nederland geleverde auto betreft kun je natuurlijk het kenteken natrekken voor een tientje of zo. Doe ik ook altijd. Dan geef je misschien wel 50 euro uit om een aantal auto's na te trekken maar het geeft je wel een beter beeld.
Zo ben ik er achter gekomen dan mijn vorige CR-V tweemaal aan de achterkant is aangereden (wist ik dus al voordat ik 'm kocht - maar je kan dan wel specifiek kijken of het goed is gerepareerd). Mijn huidige CR-V is trouwens nooit bij een schadeherstelbedrijf geweest in zijn 13 jaar nu. En van eerste eigenaar. Altijd dezelfde dealer voor onderhoud (waar ik nu ook kom trouwens). Bijna te mooi om waar te zijn. Dus toen ik mijn huidige CR-V heb gekocht was ik eigenlijk nog niet toe aan een andere auto maar ik heb toch toegeslagen en deze gekocht.
Ride bikes, not tanks!
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8314
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Dit is dus één van de redenen waarom ik al heel mijn leven merkvast rijd. Als ik een nieuwe occasie koop ken ik elk gebrek, elk piepje en kraakje, elk schroefje en elke foutmelding bij uitlezen! Dan weet ik dus ook meteen wat ik moet laten staan en wat ik als potentiële vervanging kan zien!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 38131
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dat is dus een tijdrovende hobby bij die Citroens van jou
Less is bore
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8314
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Nee hoor juist niet! Iedereen weet wel iets
Maar ja; 2 Citroëns én een oude Peugeot is wel hard werken ja
Maar ja; 2 Citroëns én een oude Peugeot is wel hard werken ja
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Ben aan het kijken voor iets anders, via gaspedaal.nl bij een auto (website) terechtgekomen.
Wat me opviel is leder afwerking op het dashboard, leder afwerking op de deuren, lederen stuur, lederen pook.
Maar de stoelen en achterbank niet.
Blijkt het een import te zijn.
Daar ga ik dus niet naar kijken.
Wat me opviel is leder afwerking op het dashboard, leder afwerking op de deuren, lederen stuur, lederen pook.
Maar de stoelen en achterbank niet.
Blijkt het een import te zijn.
Daar ga ik dus niet naar kijken.
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 38131
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Leren stuur, pook en zijpanele deuren heb ik ook in mijn Volvo, maar gewoon stoffen bekleding. Heeft niks met import te maken.
Less is bore
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8314
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Leer op de stoelen?! Doe maar liever stof hoor! Ik wil echt nooit meer leer, leuk met stoelverwarming maar erg oncomfortabel in hete omstandigheden…. Doe mij maar stof of alcantara
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind