Ik heb een vraag over een zadel voor tijdrijden. Ik ben mijn racefiets aan het afstellen met een tijdritstuurtje om mee te doen aan een triathlon. Verder ben ik ook aan het kijken naar een ander zadel om de lange aero houding wat comfortabele te maken.
Weet iemand of je dezelfde maat (in mijn geval 155mm spezialized) aan kan houden. Of moet je breder of smaller doordat je in een andere houding zit. Ik dacht wel eens vernomen te hebben dat je zitbotjes iets dichter bij elkaar staan in een zeer agressieve aero houding
Ben benieuwd
Zadel voor tijdrijden
Eerst moet je uitzoeken hoever je vooruit wil zitten.
Bij de UCI tijdrit is er een limiet hoever je zadel vooruit mag. En om dan nog steeds wat zadelcomfort te hebben als je helemaal vooraan zit omdat je zo ver mogelijk naar voor wil, kom je tot die zadels met brede neus. Bij triatlon kan je zadel gewoon ver naar voor -eventueel met andere zadelpen of zadelpen omgedraaid- en kan je redelijk comfortabel op het standaard zadel... voor sommigen eventueel lichtjes omlaag gekanteld.
Zoek dus eerst uit waar je het zadel wil en kijk dan of het je de nodige comfort geeft.
Zelf zou ik zeggen dat een ander zadel niet absoluut moet.
Heb je referenties voor iemand die andere zadels aanraadt behalve een fabrikant?
Bij de UCI tijdrit is er een limiet hoever je zadel vooruit mag. En om dan nog steeds wat zadelcomfort te hebben als je helemaal vooraan zit omdat je zo ver mogelijk naar voor wil, kom je tot die zadels met brede neus. Bij triatlon kan je zadel gewoon ver naar voor -eventueel met andere zadelpen of zadelpen omgedraaid- en kan je redelijk comfortabel op het standaard zadel... voor sommigen eventueel lichtjes omlaag gekanteld.
Zoek dus eerst uit waar je het zadel wil en kijk dan of het je de nodige comfort geeft.
Zelf zou ik zeggen dat een ander zadel niet absoluut moet.
Heb je referenties voor iemand die andere zadels aanraadt behalve een fabrikant?