Zolang je niet op hoog niveau wil gaan schaatsen en het bij fietsen houdt, is er volgens mij nog heel veel mogelijk.remkolvb schreef: ↑03 jul 2023 10:28 Fysio gaf aan ivm oa littekenweefsel, nadeel van de achillespees is ook de minimale doorbloeding wat ik begreep. Kracht en ook bewegenlijkheid zal altijd iets achter gaan blijven. Maar we gaan het meemaken.. zo lang er nog steeds progressie zichtbaar is houden we vertrouwen.![]()
Achillespeesruptuur
-
- Forum-lid
Dat tegen de muur oplopen dat ken ik, gek werd ik er van niets te kunnen/mogen doen. Ook jij sterkte met je herstel toegewenst Seki (y)
Hier maar weer eens een kleine update. Eigenlijk zga wel hersteld van de blessure - ook Fysio geeft aan dat er allemaal keurig uitziet (zal maar zeggen aanvoelt) -> pees voelt overal redelijk soepel aan. Kan en mag zover alles ook gewoon doen. Geen noemenswaardige zaken met lopen,fietsen ed. Merk natuurlijk wel dat de kracht echt met hele kleine stapjes vooruit terug komt. Binnenkort toch eens kijken hoe het gaat als ik weer de padelbaan opstap, dit zal in het begin vrees ik wel beetje eng zijn (wat vooral tussen de oren zal zitten). @Seki - hoe staat het er bij jou voor ondertussen ?
-
- Forum-lid
Klinkt positief! De padelbaan zal wel als een overwinning voelen, lijkt me 

-
- Forum-lid
Succes met het laatste deel van je herstel! Het is nu van belang weer vertrouwen te krijgen in het eigen lichaam. Dit kan wat tijd kosten, maar uiteindelijk is het doen (van padel in jouw geval) het beste remedie tegen je onzekerheid.
ColumsbusMJ schreef: ↑18 okt 2023 16:27 Succes met het laatste deel van je herstel! Het is nu van belang weer vertrouwen te krijgen in het eigen lichaam. Dit kan wat tijd kosten, maar uiteindelijk is het doen (van padel in jouw geval) het beste remedie tegen je onzekerheid.
Ja dat klopt, op het werk spelen we tijdens de lunchpauze vaak tafeltennis, dat was in het begin ook erg wennen. Ballen waar je normaal gewoon op reageert deed ik nu heel krampachtig maar dat is er ook al uit.. nu het "grotere werk" dus nog alleen nog.
Gelukkig sinds begin mei wel weer op de fiets kunnen stappen, dat was ook een dingetje, helaas niet zo veel gefietst als ik normaal zou doen, maar elke km die ik tot nu gepakt heb is er 1 zullen we maar zeggen.

Hallo allemaal , na het lezen van iedereen zijn ervaringen heb ik geen goede moed in de revalidatie.
vorige week zondag een achillespeesruptuur opgelopen en maandag ochtend al geopereerd. De pijn viel de hele week mee, de enigste pijn die ik nu heb zijn in mijn hiel en tenen? was dit bij jullie ook zo? het gevoel alsof de gipsspalk helemaal fout zit. ik word er geld van. de 27e mag ik pas gaan voor een loopgips.
groetjes
vorige week zondag een achillespeesruptuur opgelopen en maandag ochtend al geopereerd. De pijn viel de hele week mee, de enigste pijn die ik nu heb zijn in mijn hiel en tenen? was dit bij jullie ook zo? het gevoel alsof de gipsspalk helemaal fout zit. ik word er geld van. de 27e mag ik pas gaan voor een loopgips.
groetjes

Als 1e welkom Sarahc.. en ik kan alleen over mijzelf spreken. Ik ben niet geopereerd.
Ik heb de conservatieve behandeling ondergaan.
Op zich heb ik eigenlijk bijna geen pijn ondervonden. Ik zou dan ook de huisarts of het ziekenhuis raadplegen.
Ik heb de conservatieve behandeling ondergaan.
Dit hield dus in, in totaal 6 wkn gips - waarbij de gips om de 2 wkn werd vervangen, en de voet steeds in een andere stand werd gezet. 1e 2 wkn -> spitsstand -> +/- 20 graden en dik gips -> Week 2-4 -> iets dunnner gips en hakverhoging van 2 cm -> voet in een 10 graden stand -> week 4-6 -> Loopgips en hakverhoging van 1 cm -> voet in bijna neutrale stand. In die laatste 2 weken mocht ik dan ook het been meer gaan belasten en was ook de in insteek om zonder krukken door het huis te kunnen gaan lopen.Conservatief
U heeft ervoor gekozen een conservatieve behandeling te ondergaan. Dit
houdt in dat u niet geopereerd wordt. Op de spoedeisende hulp krijgt u een
gipsspalk aangelegd met de voet in spitsstand zodat er de eerste week zo min
mogelijk rek op de achillespees ontstaat. De gipsspalk laat zwelling van het
onderbeen toe en mag niet belast worden.
Op zich heb ik eigenlijk bijna geen pijn ondervonden. Ik zou dan ook de huisarts of het ziekenhuis raadplegen.