Ik vind drie- en viercilinder VAG benzinemotoren sowieso wat rauw en onrustig lopen. Ik heb een 1.5 TSI en die is stil en soepel, maar bij lage toeren en stationair niet wat ik gewend ben qua rust. We hebben ook nog een 2.0 FSI uit 2006 en die heeft een beetje hetzelfde. Tussendoor andere merken gehad en dat was echt beduidend beter.Ernie C. schreef: ↑26 jun 2023 23:32 Mijn vrouw heeft verschillende Skoda's met een 3 cilinder gehad, van 1.4 tot 1.2 greenline en ik heb tig keer langs de kant van de weg gestaan omdat ik dacht dat hij kapot was, maar blijkbaar hoorde het zo rauw te lopen.
En dan had ik zelf nog geen dikke zescilinder.
Het grote auto-topic
- Mehekachtohapi
- Forum-lid
- Berichten: 1076
- Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43578
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Moet je die eens naast een 4 cyl Mazda zetten? Loopt prachtig in vergelijk met die VAG motoren.
Staat wel een enorm minpunt tegenover, Mazda heeft geen turbootje dus koppel ligt ouderwets hoog in de toeren.
Staat wel een enorm minpunt tegenover, Mazda heeft geen turbootje dus koppel ligt ouderwets hoog in de toeren.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Het gebrek aan koppel vond ik in leen Mazda's echt storend.daniel1975 schreef: ↑27 jun 2023 09:23 Moet je die eens naast een 4 cyl Mazda zetten? Loopt prachtig in vergelijk met die VAG motoren.
Staat wel een enorm minpunt tegenover, Mazda heeft geen turbootje dus koppel ligt ouderwets hoog in de toeren.
Niet zijken maar reiden !
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43578
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Klopt. De veelverkochtte CX5 zou een significant fijnere auto worden met een klein turbootje.
PK's voldoende (165), maar koppel ligt veeeel te hoog in toerental.
PK's voldoende (165), maar koppel ligt veeeel te hoog in toerental.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 15024
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat zijn we niet meer gewend toeren maken.
Vroeger was dat normaal "vtec kicks in @5000rpm" (toen sommige van ons jong waren)
Overigens had mijn vrouw een 3 cilinder in haar 1 serie en dat was echt een prima klinkend en rijdende motor, liep heel mooi!
Vroeger was dat normaal "vtec kicks in @5000rpm" (toen sommige van ons jong waren)
Overigens had mijn vrouw een 3 cilinder in haar 1 serie en dat was echt een prima klinkend en rijdende motor, liep heel mooi!
Voor een CX5 is het misschien niet veel maar in een MX5 of zelfs een 3 is het eigenlijk wel lekker (tegenwoordig186 pk en 240nm). Een beetje doorhalen in de toeren, het stuurt bovengemiddeld en geen hoogst illegale snelheden nodig voor een bak plezier.daniel1975 schreef: ↑27 jun 2023 13:05 Klopt. De veelverkochtte CX5 zou een significant fijnere auto worden met een klein turbootje.
PK's voldoende (165), maar koppel ligt veeeel te hoog in toerental.
En in de lichtere auto's ook nog een zuiniger dan de gemiddelde 1.0 turbobrol die doorgaans de nodige problemen geeft.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43578
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Heheh, de ouderwetse grote turbo's waren zo mogelijk nog leuker dan de vtec.wasbeer2006 schreef: ↑27 jun 2023 14:59 Dat zijn we niet meer gewend toeren maken.
Vroeger was dat normaal "vtec kicks in @5000rpm" (toen sommige van ons jong waren)
Overigens had mijn vrouw een 3 cilinder in haar 1 serie en dat was echt een prima klinkend en rijdende motor, liep heel mooi!
Die 3 pitter uit de 1-serie ligt ook in de Mini.
MX5 is een van de leukste auto's op dit moment qua prijs/fun verhouding.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Dat had de Nissan Quasqai ook met de 1.2 motor,de nieuwe 1.3 loopt als de brandweer in elk toeren gebied.daniel1975 schreef: ↑27 jun 2023 13:05 Klopt. De veelverkochtte CX5 zou een significant fijnere auto worden met een klein turbootje.
PK's voldoende (165), maar koppel ligt veeeel te hoog in toerental.
De Mazda 3 trouwens mooie auto.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Ooit een Lancia Dedra gehad met twee bovenliggend nokkenassen die tegenover elkaar in tegengesteld richting draaide. Had het geluid van een naaimachine, op ralenti (vrijloop?) hoorde je hem niet, moest naar de lichtjes op het dashbord kijken om het te weten.