Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen
-
- Forum-lid
Vanochtend om 6.00 uur was het echt koud door de NO wind, jasje was nog nodig.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Harde wind, droge wind en zon: heel veel sneller dan dit kan het niet drogen.
Er worden deze maand regelmatig RV's gemeten onder de 50%, wat gewoon gortdroge wind is.
Boeren sproeien nu inderdaad omdat de nog hele jonge gewassen met hun wortels nog niet bij het grondwater zitten. De laat gezaaide zaadjes zijn soms niet eens gekiemd vanwege dat droge toplaagje. Gewassen die wel met de wortels bij het grondwater zitten groeien als kool.
Deze drukverdeling boven Europa zou je eigenlijk van media december tot februari moeten hebben

People listen to reply, not to understand
-
- Forum-lid HC
Toch is het wel grappig dat ik qua zonne energie en dus zonuren mei 2022 op een procent of 2 ga naderen.
Zon genoeg dus deze maand.
Het voelt koud aan zeker in de ochtend, maar er rijden ook van die aanstellers rond die je om 11u nog ik lang/lang ziet rijden.
Zelfs afgelopen zondag, die mogen dan ook niet meer klagen
Zon genoeg dus deze maand.
Het voelt koud aan zeker in de ochtend, maar er rijden ook van die aanstellers rond die je om 11u nog ik lang/lang ziet rijden.
Zelfs afgelopen zondag, die mogen dan ook niet meer klagen
-
- Forum-lid HC
MM hier andere voorspelling gewoon de komende 14 dagen het weer van gisteren en vandaag.
1 ding kan ik wel voorspellen, als de wind draait gaat het regenen.
Nee dat heeft ook weinig zin. Ik zit op hetzelfde verschil ongeveer nu 690 nu en 732 vorig jaar en dan hebben we nog een dag.
20kw gaat er zeker bij komen en met meer zon 30 tot 40.
Ik heb als test wel eens 1 rij, 3 stuks schoongemaakt. Ik kon het verschil in opbrengst niet terugzien
Ze zeggen ook dat het niet hoeft, 1 stofbui en je kan het weer doen.
Maar jij gaat 2023 waarschijnlijk hoger afsluiten dan 2022. Nu zit dat ook weer in de tempratuur.
Kouder is beter, ook dat scheelt niet heel veel maar in een maand als deze en vorig jaar kan dat ook best een procent op 2 a 3 zijn.
Het enige waar ik significante verschillen terug zie is tijdens de lockdows, daar had ik echt meer opbrengst op gelijk dagen dat lag wel tussen de 5 en 10%
Maar dat is puur luchtkwaliteit.
1 ding kan ik wel voorspellen, als de wind draait gaat het regenen.
Nee dat heeft ook weinig zin. Ik zit op hetzelfde verschil ongeveer nu 690 nu en 732 vorig jaar en dan hebben we nog een dag.
20kw gaat er zeker bij komen en met meer zon 30 tot 40.
Ik heb als test wel eens 1 rij, 3 stuks schoongemaakt. Ik kon het verschil in opbrengst niet terugzien
Ze zeggen ook dat het niet hoeft, 1 stofbui en je kan het weer doen.
Maar jij gaat 2023 waarschijnlijk hoger afsluiten dan 2022. Nu zit dat ook weer in de tempratuur.
Kouder is beter, ook dat scheelt niet heel veel maar in een maand als deze en vorig jaar kan dat ook best een procent op 2 a 3 zijn.
Het enige waar ik significante verschillen terug zie is tijdens de lockdows, daar had ik echt meer opbrengst op gelijk dagen dat lag wel tussen de 5 en 10%
Maar dat is puur luchtkwaliteit.
Ik heb ze vorige week laten reinigen. Dat maakte bij mij wel een klein verschil, maar had ze dan ook 4 jaar niet gereinigd. Zat redelijk veel vogelpoep op.
Mei tot nu toe een topmaand, 1,18 mwh geproduceerd and counting
Mei tot nu toe een topmaand, 1,18 mwh geproduceerd and counting