Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2023

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 11 mei 2023 10:18

Eerst maar eens betere/veiligere laatste kilometers voor een sprint kiezen. Dat scheelt al veel. Maar waarom reed Remco niet in het wiel van een ploeggenoot? natuurlijk kan die ook onderuit gaan, maar onverwachte bewegingen zal die proberen te vermijden. Dat zit dan vooral bij de ploeg dat ze geen goede beschermer mee laten fietsen. Iets voor Vervaeke?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 11 mei 2023 10:23

Dat is wat ik inderdaad ook al heel de giro constateer! Van Wilder zou als een schaduw voor hem moeten rijden op dit soort momenten!
Maar ik vermoed ook dat Remco een beetje teveel zijn eigen plan trekt.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 11 mei 2023 10:25

Enzzo schreef: 10 mei 2023 21:22
Evenepoel 2e keer, tactisch goed gekozen (binnen de laatste 3km). Maar zonder gekheid, hij kijkt achterom en rijdt dan tegen een achterwiel aan. Dat is altijd je eigen schuld dan. Ik snap zijn frustratie en emotie direct na de val wel. En kan een beetje emotie bij een sporter wel waarderen.
Ik heb de beelden een paar keer teruggekeken maar mijn visie is toch echt dat die renner van Trek hem snijdt als hij van de rechter naar de linker kant van de weg spurt. Evenepoel liet zich uitzakken vanwege de 3km regeling en dan is het logisch dat je even omkijkt om de ruimte in te schatten.
Ik denk dat beide eigenlijk geen blaam treffen hoor, zeker als je meeneemt dat ze de hele dag in de regen rijden, de shirts dus verhuld worden door regenjasjes en hun ogen vol met drab zitten.
Remco kijkt links en stuurt rechts uit, kijkt NIET naar rechts, en heeft geen idee waar hij zich bevind. Op dat moment komen twee renners van Trek voorbij die met flink wat ruimte op rechts erlangs. Het spijt me maar Remco heeft hier toch echt wel gewoon de schuld. Het zou hem sieren wanneer hij zich niet als een verongelijkt kind gedraag, zichzelf opraapt en doorgaat. Hoewel ik hier niet van kan genieten en een van de vervelende kanten vind van het wielrennen maar vallen hoort erbij. Een renner staat op en gaat door. Denk niet dat Remco een populaire renner is het peloton. Als je de Top Dog bent, gedraag je ernaar.

Opvallend is ook de slechte coaching van een ervaren power renner die Remco als een schaduw volgt en door de koers heen lootst zoals bijvoorbeeld bij Jumbo een Affini of Laporte.

En dan nu het hele bulletin over de gevolgen. Lijkt mij niet handig om te melden dat je er zo zwaar gehavend aan toe bent.
Ik word dan wel een beetje wantrouwend maar we zullen het zien, vrijdag is er niks te verbergen.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 11 mei 2023 10:31

Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2440
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 11 mei 2023 10:34

daniel1975 schreef: 11 mei 2023 08:57
wasbeer2006 schreef: 11 mei 2023 08:30 Lefevre zal toch wel even met hem gesproken hebben.
Haha, dat zal zeker helpen ja, die subtiliteit en het zelfevaluerend vermogen van Patlev :lol:

Maar serieus jongens: ik hoop oprecht dat RE gewoon zonder veel erg door kan. Ik hoop ook dat hij de Giro niet wint, maar dan wel in een eerlijke koers zonder invloeden van buitenaf.
Evenepoel gaat die Giro ook niet winnen. En dan gaat het natuurlijk weer de schuld van anderen zijn. De schuld van al die anderen op de weg die Evenepoel tegen de grond gesmakt hebben, waardoor hij niet meer 105% kon presteren ...

SantaSCSI
Forum-lid
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 nov 2014 12:55

SantaSCSI 11 mei 2023 11:01

Remco gaat toch een pak slimmer en attenter moeten koersen als hij de giro wil winnen.
Alweer regen. De lijn tussen heroisch en gevaarlijk is toch soms heel fijn. Renner keihard op hun foor zien gaan is toch echt iets waar we niet op zitten te wachten.


Stancke
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 30 okt 2014 20:38

Stancke 11 mei 2023 11:40

Pijnlijk, hoeveel moet die camera ook niet wegen :shock:
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4696
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 11 mei 2023 11:41

Remco verontschuldigt bij Trek-renners voor zijn reactie na het bekijken van de beelden. Blijkbaar is het manneke dan toch een pak volwassener dan een deel van de forumgebruikers.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 11 mei 2023 11:45

lugosi schreef: 11 mei 2023 11:41 Remco verontschuldigt bij Trek-renners voor zijn reactie na het bekijken van de beelden. Blijkbaar is het manneke dan toch een pak volwassener dan een deel van de forumgebruikers.
Die laatste zin zegt vooral veel over jezelf. :dislike:

i-mac

i-mac 11 mei 2023 11:45

SiO2 schreef: 11 mei 2023 11:45
lugosi schreef: 11 mei 2023 11:41 Remco verontschuldigt bij Trek-renners voor zijn reactie na het bekijken van de beelden. Blijkbaar is het manneke dan toch een pak volwassener dan een deel van de forumgebruikers.
Die laatste zin zegt vooral veel over jezelf. :dislike:
En toch heeft hij gelijk ...

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 11 mei 2023 11:48

lugosi schreef: 11 mei 2023 11:41 Remco verontschuldigt bij Trek-renners voor zijn reactie na het bekijken van de beelden. Blijkbaar is het manneke dan toch een pak volwassener dan een deel van de forumgebruikers.
Als de pr-afdeling hem zegt dat dat beter is voor zijn marktwaarde, dan doet hij dat. Dit zegt precies niks over Remco.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie