Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2023

i-mac

i-mac 25 apr 2023 23:40

fiedoo schreef: 25 apr 2023 23:16
daniel1975 schreef: 25 apr 2023 16:18 Wat kan er niet?
Die putten in het wegdek in lbl. In het laatste nieuwskrant staat een foto van de put(ten). Hij is wel al opgevuld nu, eo dnel kan dat plots.
Daar kan de organisatie niets veel aan doen. Ze kunnen het alleen maar aankaarten, en dan moeten ze hopen op de medewerking van de betrokken gemeente. ASO heeft in Frankrijk vermoedelijk veel meer in de pap te brokken dan in Wallonië.

Het is blijft heel erg jammer dat de vele duizenden wielerliefhebbers op die manier van een mooie tweestrijd worden gehouden.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 43576
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 apr 2023 07:32

En laten we eerlijk zijn: als er onbekende “pelotonvulling” zou zijn gevallen hadden we het niet meer over dat wegdek gehad.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 18413
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 apr 2023 09:20

i-mac schreef: 25 apr 2023 23:40
fiedoo schreef: 25 apr 2023 23:16
daniel1975 schreef: 25 apr 2023 16:18 Wat kan er niet?
Die putten in het wegdek in lbl. In het laatste nieuwskrant staat een foto van de put(ten). Hij is wel al opgevuld nu, eo dnel kan dat plots.
Daar kan de organisatie niets veel aan doen. Ze kunnen het alleen maar aankaarten, en dan moeten ze hopen op de medewerking van de betrokken gemeente. ASO heeft in Frankrijk vermoedelijk veel meer in de pap te brokken dan in Wallonië.

Het is blijft heel erg jammer dat de vele duizenden wielerliefhebbers op die manier van een mooie tweestrijd worden gehouden.
Als het parcours niet veilig is, dan moet je een andere route nemen. Aangezien de putten gemarkeerd waren, waren ze bekend bij de organisatie.
Campagnolo Ultra Dork

i-mac

i-mac 26 apr 2023 09:26

Om dan te eindigen met een rit van 300km of meer. Mocht het allemaal zo eenvoudig zijn …

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 18413
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 apr 2023 09:54

Zeker in LBL is dat niet eenvoudig inderdaad.
Maar veiligheid is een terugkerend thema en blijkbaar mag het geen moeite en nauwelijks geld kosten om die te verbeteren. Dan weet je al dat we op dat gebied weinig kunnen verwachten.

Als je die gaten binnen een paar dagen kunt repareren, dan was een goede keuring van het parcours, ruim vantevoren en wat druk op de overheid genoeg geweest.
Campagnolo Ultra Dork

i-mac

i-mac 26 apr 2023 10:06

Ernie C. schreef: 26 apr 2023 09:54 Zeker in LBL is dat niet eenvoudig inderdaad.
Maar veiligheid is een terugkerend thema en blijkbaar mag het geen moeite en nauwelijks geld kosten om die te verbeteren. Dan weet je al dat we op dat gebied weinig kunnen verwachten.

Als je die gaten binnen een paar dagen kunt repareren, dan was een goede keuring van het parcours, ruim vantevoren en wat druk op de overheid genoeg geweest.
Dat laatste is het probleem. Dan moet je overal bij lokale besturen gaan aankloppen. Er gaan er zeker mee gaan in het verhaal. Maar er gaan er ook gewoonweg niets doen. Niet iedereen is immers koers liefhebber. En wederom, hoe klein die werken ook zijn, je hebt centen en personeel nodig. De financiële toestand van Wallonië is een drama. In zoverre zelf dat ze die van gans België onderuit halen. Al is Brussel niet veel beter ...

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 26 apr 2023 10:39

i-mac schreef: 25 apr 2023 23:08 Toch is men in Vlaanderen aan een inhaalbeweging bezig.
De inhaalbeweging is ook bijna 100% gefocust op nieuwe dingen leggen. Stukken die 5jaar oud zijn en wat onderhoud kunnen gebruiken worden ook vergeten, wat maakt dat je terug in de cyclus komt die leidt tot slechte wegen en altijd maar de slechtste weg repareren.
Daarbovenop zijn er nieuwe stukken die echt ondermaats gelegd worden. De steenweg is daar het type voorbeeld van: vernieuwd, maar even hobbelig gebleven. Niet omdat er gaten zijn, maar omdat het in de huidige tijd heel moeilijk blijkt te zijn om een mooie, vlakke weg aan te leggen. Ook dat zal wel te maken hebben met goedkoop aanleggen in plaats van kwalitatief.

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 26 apr 2023 11:06

Veiligheid van de renners zou wat mij betreft mogen betekenen dat een parcours een week voor een wedstrijd en zeker voor een WT-race geïnspecteerd dient te worden. Niet alleen straatmeubilair, maar dus ook gaten en scheuren in het wegdek moeten verwijderd (of afgezet) worden. Ik herinner mij het paaltje van Kruijswijk in de Vuelta. Ondertussen zijn we geen reet opgeschoten.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 17303
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 26 apr 2023 13:22

Klein_Verzet schreef: 26 apr 2023 11:06 Veiligheid van de renners zou wat mij betreft mogen betekenen dat een parcours een week voor een wedstrijd en zeker voor een WT-race geïnspecteerd dient te worden. Niet alleen straatmeubilair, maar dus ook gaten en scheuren in het wegdek moeten verwijderd (of afgezet) worden. Ik herinner mij het paaltje van Kruijswijk in de Vuelta. Ondertussen zijn we geen reet opgeschoten.
Vraag is of de overheid dat allemaal "gratis" moet verhelpen.
Voor je het weet geven ze dan geen toelating meer voor de koers.
I know myself like no one else
Nothing to defend

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 26 apr 2023 13:26

En wat ga je dan doen? "Oplossen of geen koers"?
Sowieso zit je met dat hele spelletje rond wie die wegen dan gaat herstellen/onderhouden. De verantwoordelijke overheidsstructuur of de organisatie? Of elk een deel? Je voelt de politieke onderhandelingsspelletjes zo al hangen.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3940
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 26 apr 2023 13:34

Ernie C. schreef: 26 apr 2023 09:54
Maar veiligheid is een terugkerend thema en blijkbaar mag het geen moeite en nauwelijks geld kosten om die te verbeteren. Dan weet je al dat we op dat gebied weinig kunnen verwachten.
Zelfs het stukje weg in de afdaling van Francorchamps naar de Rosier, waar Alaphilippe en het halve peloton vorig jaar op ten val kwam, is maar ten dele hersteld en is nog steeds 1 groot drama.
Afbeelding

pino
Forum-lid HC
Berichten: 5776
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 26 apr 2023 13:47

Die spleten/grachten tussen de betonplaten zijn structureel en al > 50 jaar een gevaar.
Niet zijken maar reiden !

Plaats reactie