Het grote auto-topic
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
Met d66 gaat Nederland naar de haaien en met het beleid van Brussel wordt Europa een derde wereldregio.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Haha, de EU is één groot rechts-liberaal bolwerk en zelfs daar beslissen ze in het voordeel van het milieu en Kaag, Jetten en Klaver krijgen weer de schuld.
Aangezien er afgelopen jaar met die hoge olieprijs niet minder olie is geconsumeerd, verwacht ik niet dat dit de oplossing is maar om nu te zeggen dat minder onzin ritjes in "leuke auto's" het probleem van de toekomst is gaat ook wat ver.
Wat Daniel aangeeft is het grootste probleem: onze arbeidsmarkt is ingesteld op autogebruik. Zonder auto komt half Europa gewoon buitenspel te staan. Je komt simpelweg niet op de neeste industrieterreinen met het ov en alles buiten 8 tot 5 is ook een probleem, zeker buiten de stad. Ze zullen toch eerst met een aantal alternatieven moeten komen voordat het autogebruik significant naar beneden kan. Anders is het gewoon een ordinaire lastenverzwaring voornamelijk voor de minderbedeelden.
Aangezien er afgelopen jaar met die hoge olieprijs niet minder olie is geconsumeerd, verwacht ik niet dat dit de oplossing is maar om nu te zeggen dat minder onzin ritjes in "leuke auto's" het probleem van de toekomst is gaat ook wat ver.
Wat Daniel aangeeft is het grootste probleem: onze arbeidsmarkt is ingesteld op autogebruik. Zonder auto komt half Europa gewoon buitenspel te staan. Je komt simpelweg niet op de neeste industrieterreinen met het ov en alles buiten 8 tot 5 is ook een probleem, zeker buiten de stad. Ze zullen toch eerst met een aantal alternatieven moeten komen voordat het autogebruik significant naar beneden kan. Anders is het gewoon een ordinaire lastenverzwaring voornamelijk voor de minderbedeelden.
Campagnolo Ultra Dork
en vervolgens als dan toch een groot deel van ons door de hoeven dreigt te zakken dan een nieuwe toeslag invoeren met een navenant ambtenaren apparaat. Ik kan het zonet verkeerd gehoord hebben op de radio maar iemand van GreenPeace opperde al dat het eigenlijk gewoon ordinair belasten is om de overheidsinkomsten op peil te houden (cq. te verhogen) en niks met klimaat/millieu van doen had. Idem met rekening rijden: zelfs de mensen die een piepklein autootje hebben en heel weinig km's maken, die zijn nog fors duurder uit dan nu op basis van bedragen/km waar nu in ambtelijke notities mee geschermd wordt.
Racefietsbelasting? Iemand?
Racefietsbelasting? Iemand?
Toch is niet alles wat de toekomst lijkt flauwekul ! Het wordt echt een malle gekke wereld…En dan willen ze elke lease auto vanaf 2025 ook nog 100% elektrisch hebben.
https://youtu.be/UlwtiOyaoo0
https://youtu.be/UlwtiOyaoo0
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 

-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14493
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Je hoeft ook niet bang te zijn voor autorijden voor de elite.
Want de overheid is een BV het gaat om zoveel mogelijk geld binnenkrijgen dus er wordt een snijpunt gezocht.
Dat er een groep buiten de boot valt is iets anders.
Ze hebben alleen een probleem met al die EV,s die leveren niet genoeg op en dat moet de brandstof rijder gaan betalen.
Instrumenten met EV,s zijn veel beperkter. Een groot. laad zijn auto gratis met zonnepanelen.
Hoeveel duurder is de auto nou echt geworden de laatste 20jaar, echt niet veel meer dan ander inflatie.
Voor voorlopig het het aantal mensen met meer dan een ton op de bank verdubbeld in twee jaar tijd.
Wat niet wegneemt dat er een steed grotere groep dik in de schulden en problemen ziit
Want de overheid is een BV het gaat om zoveel mogelijk geld binnenkrijgen dus er wordt een snijpunt gezocht.
Dat er een groep buiten de boot valt is iets anders.
Ze hebben alleen een probleem met al die EV,s die leveren niet genoeg op en dat moet de brandstof rijder gaan betalen.
Instrumenten met EV,s zijn veel beperkter. Een groot. laad zijn auto gratis met zonnepanelen.
Hoeveel duurder is de auto nou echt geworden de laatste 20jaar, echt niet veel meer dan ander inflatie.
Voor voorlopig het het aantal mensen met meer dan een ton op de bank verdubbeld in twee jaar tijd.
Wat niet wegneemt dat er een steed grotere groep dik in de schulden en problemen ziit
- borgmonster
- Forum-lid
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29
Het kabinet dat zegt te willen zorgen voor verkleining van de tegenstellingen maakt die juist alleen maar groter.
Manmanman.
Manmanman.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41837
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik ben bang dat die wel door zal gaan. Want die doet voor de meeste mensen het minste pijn en leaserijders "zijn toch rijkelui die niet moeten zeiken". Dan schieten ze de gemeenste maatregelen af en laten dit voor de vorm doorgaan.
Maar als jij nu een normale Polo, Octavia, Golf of Focus mag leasen dan krijg je een serieuze uitdaging na 2025. En met 2 pubers wil je niet naar een kleinere auto dan dat. Zelfs met mijn leasebudget van een standaard Volvo V60 wordt het een beperkte keuze.
Ben heel benieuwd of VVD en CDA hier allemaal mee in gaan stemmen. Ze tekenen dan hun eigen electorale doodsvonnis denk ik en hijsen Caroline zo op het schild.
Bizar dat D66 zo'n stem kan drukken op de huidige politiek.
Maar serieus, BPM verdubbelen: in welke bubbel leef je dan? NL is al een van de duurste van Europa qua autoprijzen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6283
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Ik vraag met toch af of het alleen maar D66 is die zijn stempel drukt.
Uiteindelijk is er ook gewoon veel business en geld gemoeid met dit soort veranderingen (VVD?). Hierboven al benoemd dat een overheid er niet op uit is om minder inkomsten te krijgen, dus we gaan echt niet zomaar bijna gratis transport krijgen maar ook niet exclusief maken.
2e hands markt blijft vraag en aanbod verhaal, dus de afschrijving wordt vooral veel groter.
Rekening rijden is vanuit gedragsbeïnvloeding nog altijd de beste oplossing. Betaal naar gelang je kilometers maakt, op locatie en tijdstip. Dan kan je mensen die dat kunnen buiten de spitsen krijgen of op andere dagen - zeker voor de niet noodzakelijke reizen. En we weten vanuit verkeerskunde ook dat dat je maar een paar procent verkeer minder nodig hebt om een vrije doorstroom vast te houden - terwijl het moment dat een file onstaat je capaciteit van je snelweg met ~20% naar beneden duikt.
Anyways, alleen de benzine duur maken en de auto duur maken - gaat dit gedrag nauwelijks beïnvloeden, hooguit dat je een bepaalde groep buiten spel gaat zetten (aan de onderkant), en dat zakelijk rijden duurder wordt --> wat uiteindelijk in de tarieven van wat voor jobs die ook maar uitvoeren, terug gaat komen. Die dure benzine en auto is ingestoken om proberen mensen minder te laten rijden en/of een electrische oplossing te kiezen.. maar we zagen al dat er met hoge benzineprijzen er toch vrijwel net zoveel gereden wordt - grotendeels omdat we wel moeten (woon werk), of omdat de baas betaald.
En, net als bovenstaand, ook met rekeningrijden zal er een rekensom gaan komen die moet zorgen dat de inkomsten voor de overheid min of meer gelijk blijven. Goedkoper gaan ze het écht niet maken.
Uiteindelijk is er ook gewoon veel business en geld gemoeid met dit soort veranderingen (VVD?). Hierboven al benoemd dat een overheid er niet op uit is om minder inkomsten te krijgen, dus we gaan echt niet zomaar bijna gratis transport krijgen maar ook niet exclusief maken.
2e hands markt blijft vraag en aanbod verhaal, dus de afschrijving wordt vooral veel groter.
Rekening rijden is vanuit gedragsbeïnvloeding nog altijd de beste oplossing. Betaal naar gelang je kilometers maakt, op locatie en tijdstip. Dan kan je mensen die dat kunnen buiten de spitsen krijgen of op andere dagen - zeker voor de niet noodzakelijke reizen. En we weten vanuit verkeerskunde ook dat dat je maar een paar procent verkeer minder nodig hebt om een vrije doorstroom vast te houden - terwijl het moment dat een file onstaat je capaciteit van je snelweg met ~20% naar beneden duikt.
Anyways, alleen de benzine duur maken en de auto duur maken - gaat dit gedrag nauwelijks beïnvloeden, hooguit dat je een bepaalde groep buiten spel gaat zetten (aan de onderkant), en dat zakelijk rijden duurder wordt --> wat uiteindelijk in de tarieven van wat voor jobs die ook maar uitvoeren, terug gaat komen. Die dure benzine en auto is ingestoken om proberen mensen minder te laten rijden en/of een electrische oplossing te kiezen.. maar we zagen al dat er met hoge benzineprijzen er toch vrijwel net zoveel gereden wordt - grotendeels omdat we wel moeten (woon werk), of omdat de baas betaald.
En, net als bovenstaand, ook met rekeningrijden zal er een rekensom gaan komen die moet zorgen dat de inkomsten voor de overheid min of meer gelijk blijven. Goedkoper gaan ze het écht niet maken.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Dat de leasemarkt volledig naar EV gaat vind ik wel een goede zet. Daar zit de massa. Maar als leaserijder ben je ook aan de beurt. EV's zijn (nu nog) kneiterduur. Zeker als je een beetje gezinsauto nodig hebt, plus een beetje range en opties wilt. 16% tot 30K, 22% daarna. Bedanken voor het privegebruik en een eigen auto kopen is waarschijnlijk ook niet goedkoper.
Ik denk dat het de komende jaren erg rommelig en onzeker wordt. En vooral duur. Ook als het kabinet valt en de plannen van Jetten worden afgezwakt, dan is er nog steeds zoveel push uit de EU dat het toch wel gaat beuren. Dat er gestuurd wordt middels kostenverhogingen is denk ik de enige echte manier om de switch te maken. Maar dat het duurder wordt, dat lijkt me wel een zekerheidje.
Ik hoop dat er snel betaalbare EV's komen. Hier en daar zijn de eerste er nu, maar het gros van de interessante EV's liggen toch echt nog steeds boven de 50K en vaak wel richting de 60K met een beetje opties. Prive voor velen onhaalbaar en lease ook duur.
Ik denk dat het de komende jaren erg rommelig en onzeker wordt. En vooral duur. Ook als het kabinet valt en de plannen van Jetten worden afgezwakt, dan is er nog steeds zoveel push uit de EU dat het toch wel gaat beuren. Dat er gestuurd wordt middels kostenverhogingen is denk ik de enige echte manier om de switch te maken. Maar dat het duurder wordt, dat lijkt me wel een zekerheidje.
Ik hoop dat er snel betaalbare EV's komen. Hier en daar zijn de eerste er nu, maar het gros van de interessante EV's liggen toch echt nog steeds boven de 50K en vaak wel richting de 60K met een beetje opties. Prive voor velen onhaalbaar en lease ook duur.
Ik pak ze wel weer in de afdaling 

- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41837
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ja, en de mensen met een paardentrailer, caravan, boot, groot gezin..... hoe dan???
Waarom moet de leaserijder boeten?
Verhoog bijtelling voor benzine autos met 2-3%, verlaag dat evenredig bij een EV en je zult zien dat er al een groot deel gaat bewegen. Waarom niet gewoon de keuze laten, beter duur dan niet te koop.
Het is een illusie dat EV's net zo duur worden als hun vergelijkbare tegenhanger op benzine. Of je krijgt een instapper-truttenbatterij en moet je elke 250km laden.
Je zult nu zien dan velen die het kunnen betalen dan net als wij dan gewoon gaan bedanken voor een leaseauto en een mooie jongebruikte "echte" auto aanschaffen. Is het milieu daar dan mee gediend?
EU pusht wel, maar NL loopt 5jr voor op de EU regelgeving. Dat moet per direct stoppen.
Waarom moet de leaserijder boeten?
Verhoog bijtelling voor benzine autos met 2-3%, verlaag dat evenredig bij een EV en je zult zien dat er al een groot deel gaat bewegen. Waarom niet gewoon de keuze laten, beter duur dan niet te koop.
Het is een illusie dat EV's net zo duur worden als hun vergelijkbare tegenhanger op benzine. Of je krijgt een instapper-truttenbatterij en moet je elke 250km laden.
Je zult nu zien dan velen die het kunnen betalen dan net als wij dan gewoon gaan bedanken voor een leaseauto en een mooie jongebruikte "echte" auto aanschaffen. Is het milieu daar dan mee gediend?
EU pusht wel, maar NL loopt 5jr voor op de EU regelgeving. Dat moet per direct stoppen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!