Wielerseizoen 2023
Maar Nelissen mocht blijven en de Vries werd niet meer uitgenodigd.
Zij bracht het verhaal zonder namen.
Dat Nelissen degene was hebben anderen uitgezocht.
In mijn ogen heeft zij niets fout gedaan maar is de 'straf' voor Nelissen ook buiten proporties.
Zij bracht het verhaal zonder namen.
Dat Nelissen degene was hebben anderen uitgezocht.
In mijn ogen heeft zij niets fout gedaan maar is de 'straf' voor Nelissen ook buiten proporties.
Nelissen krijgt helemaal geen straf, hij ondervindt de gevolgen van zijn eigen gedrag. Dat dat eerder had moeten gebeuren en op een andere manier dat is de schuld van de toenmalige NOS baas, maar hij heeft dit helemaal aan zichzelf te danken.
Hij is ook niet ontslagen, zijn contract is niet verlengd en dat is zo gek nog niet in een dergelijke situatie. Waarschijnlijk staan de kandidaten rijen dik om hier in dat "commentatoren keuze" topic afgezeken te worden.
Campagnolo Ultra Dork
Ik ben vooral heel benieuwd of we nog hoor en wederhoor gaan doen, en dus het verhaal van Danny gaan horen. Ik dacht ergens te lezen dat Danny dat wel van plan is.
Ik heb hier al eerder geschreven dat ik geen fan ben van Marijn en haar acteren in deze kwestie. Dit is gewoon een afrekening, want ze wist natuurlijk heel goed dat de naam van Danny in no time bekend zou worden. En ja, ze is slachtoffer. Echt. Maar of het allemaal zo erg was en of het terecht is dat Danny nu exit is, ga ik baseren op zijn kant van het verhaal. Zijn carrière is nu namelijk wel voorbij, hij komt binnen de media echt never meer aan de bak. Die van Marijn ging verder in een ander hoek van het wielerwereldje.
Ik heb hier al eerder geschreven dat ik geen fan ben van Marijn en haar acteren in deze kwestie. Dit is gewoon een afrekening, want ze wist natuurlijk heel goed dat de naam van Danny in no time bekend zou worden. En ja, ze is slachtoffer. Echt. Maar of het allemaal zo erg was en of het terecht is dat Danny nu exit is, ga ik baseren op zijn kant van het verhaal. Zijn carrière is nu namelijk wel voorbij, hij komt binnen de media echt never meer aan de bak. Die van Marijn ging verder in een ander hoek van het wielerwereldje.
Ik pak ze wel weer in de afdaling 

Als iedereen zijn eigen grens als dé grens mag bepalen evolueer je naar een systeem waar de zwakste de wet bepaald (zie bijvoorbeeld de verklaringen van Koen Lenaerts; president van het Europese Hof van justitie, hieromrent) en niet de wetgever (via democratisch wetgevend proces).SiO2 schreef: ↑17 apr 2023 14:40Een misstand? Omdat Danny Nelissen opschepte over zijn sexleven? De lat ligt wel erg laag dan...53x11 schreef: ↑17 apr 2023 14:24 Ze constateert een misstand. Eentje die haar bovendien schade berokkend, ook wat haar werk betreft. Ze kaart het aan. Meermaals. Er gebeurt niks. Had ze het dan over haar kant moeten laten gaan? Ik geef haar groot gelijk (en ik heb een bloedhekel aan de cancel-culture)
Voor de rest (de niet-zwakken) rest alleen de vlucht in een closed society of de schandpaal en/of de veroordeling.
(wat was Nietzsche toch visionair dat hij de opzettelijkheid ervan doorzag).
Dat klinkt allemaal wel heel filosofisch. Een systeem waarin de sterkste de wet bepaald lijkt me kwalijker. Volgens mij is de wet er juist voor om de zwakkeren te beschermen eigenlijk.
En met de wet heeft deze zaak hoogstens zijdelings te maken. Het gaat veel meer om omgangsvormen. Hierin gaat in eerste instantie Nelissen in de fout, en in tweede instantie de NOS. Marijn de Vries treft m.i. weinig blaam. Zoals zij zelf al terecht stelt, dit alles was te voorkomen als ten eerste Nelissen zich fatsoenlijk had weten te gedragen en ten tweede de NOS adequaat had gereageerd. Beiden hadden meer dan genoeg tijd voor hoor-en-wederhoor.
En met de wet heeft deze zaak hoogstens zijdelings te maken. Het gaat veel meer om omgangsvormen. Hierin gaat in eerste instantie Nelissen in de fout, en in tweede instantie de NOS. Marijn de Vries treft m.i. weinig blaam. Zoals zij zelf al terecht stelt, dit alles was te voorkomen als ten eerste Nelissen zich fatsoenlijk had weten te gedragen en ten tweede de NOS adequaat had gereageerd. Beiden hadden meer dan genoeg tijd voor hoor-en-wederhoor.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Blijft mijn standpunt hierin dat Danny onevenredig hard gepakt wordt nu.
En dáár schuurt het bij mij.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
In een democratie behoort een wet gemaakt te worden door verkozen politici ten bescherming van alle burgers, niet door niet-verkozenen die enkel bepaalde groepen willen bevoordelen, beschermen, betuttelen etc.... In dat kader is de tirannie van de minderheid erger dan die van de meerderheid.
Waarbij je fatsoenlijk reduceert tot de persoonlijke grens van Marijn, want we leven in een wereld waar iedereen zijn grenzen zelf bepaalt. Fijne wereld geworden, en dan verschiet men dat communautarisme aan aanhang wint.53x11 schreef: ↑17 apr 2023 17:39
Eens. Uiteindelijk gaat het vooral om het falen van de leiding. Hadden die toentertijd just gereageerd dan was het nooit tot de huidige situatie gekomen.53x11 schreef: ↑17 apr 2023 14:03Wat een onzin. Nelissen gaat primair in de fout door de vieze man uit te hangen, wordt daar aangesproken door De Vries, maar doet daar niks mee. NOS wordt daarna door dezelfde De Vries op de hoogte gebracht. Die doen daar niets mee/er lacherig over.SiO2 schreef: ↑17 apr 2023 13:27+1daniel1975 schreef: ↑17 apr 2023 12:37 Ja, want Marijn had natuurlijk nooit vooraf kunnen bedenken dat de naam binnen enkele minuten bekend zou zijn en dat je dan publiekelijk voor de bus gaat.....
Beiden net zo fout imho.
Heel fout van Marijn wmb. En nu huilen dat dit niet de bedoeling is.
Vervolgens heeft de NOS boter op zijn hoofd en gaat laf meedoen met de cancel-culture als een soort van beter-laat-dan-nooit damage control. De Vries lijkt me een verstandige vrouw die 4x het juiste doet: ze spreekt Nelissen, die ze overigens nooit bij naam noemt, aan op zijn vieze praatjes. Bij uitblijven van een verbetering spreekt ze zijn baas aan. Bij uitblijven van een verbetering schrijft ze in ultimo een rake column. Vervolgens concludeert ze m.i. volkomen terecht dat de NOS het idioot aanpakt.
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Aangepakt door de media/NOS/publieke opinie bedoel je dan denk ik? Dat lijkt me een verdedigbaar standpunt. In tegenstelling tot het aanrekenen van Marijn de Vries voor de hetze.daniel1975 schreef: ↑17 apr 2023 20:09 Blijft mijn standpunt hierin dat Danny onevenredig hard gepakt wordt nu.
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Euh, als meerdere keren gevraagd wordt om te stoppen met bepaald gedrag (dat overigens door meer mensen dan alleen Marijn de Vries als vervelend zal worden ervaren gok ik zo), en je gaat gewoon door, dan vind ik dat behoorlijk onfatsoenlijk ja...
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?