Het grote domme vragen topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37683
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Kleding kan allebei*, barends is no-go
*zolang het niet met schreeuwerige reclame van de lokale slager/bakker/jumo/etc is
*zolang het niet met schreeuwerige reclame van de lokale slager/bakker/jumo/etc is
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12661
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ziet er best aardig uit. Ik heb nu die 2L light en bij hard remmen of wat ander grof werk wil die wel naar voren komen, dan lijkt dit beter.!daniel1975 schreef: ↑17 apr 2023 09:57 Ik wil zo'n ding nog wel eens proberen.
https://www.mantel.com/camelbak-chase-b ... gIlkPD_BwE
En voor de rest eens, bar ends no go, die neiging heb je ook niet meer bij een stuur van 70cm of meer.
Nederlandse parcoursen zijn in principe allemaal XC.
Daarna gaat het van trail naar enduro naar freeride en tenslotte dh in hoeverre een fiets mee ontworpen is om snel af te kunnen dalen en steeds minder om ook echt de pedalen te gebruiken.
Maar dat het hier allemaal xc parcoursen zijn wil niet zeggen dat je niet meer lol kunt hebben met een wat extremere fiets hier.
Daarna gaat het van trail naar enduro naar freeride en tenslotte dh in hoeverre een fiets mee ontworpen is om snel af te kunnen dalen en steeds minder om ook echt de pedalen te gebruiken.
Maar dat het hier allemaal xc parcoursen zijn wil niet zeggen dat je niet meer lol kunt hebben met een wat extremere fiets hier.
Campagnolo Ultra Dork
om plezier te hebben!
Er zijn er zat die er lol in hebben om met volledige starre fietsen downhill te rijden, omdat het kan.
Zelf vind ik bijvoorbeeld Leersum-Amerongen het leukst op een trailfiets (Trek Fuel EX, 140-130mm veerweg), maar ik ben waarschijnlijk sneller op XC/Marathonfiets (fully 120mm veerweg). Het snelste gevoel (en in tijd waarschijnlijk het traagst) op een 26" hardtail (Giant MCM, 80mm voor).
Enduro is in principe een wedstrijdvorm waarbij je snelheidsproeven omlaag doet en dan op rustig tempo van proef naar proef rijdt (soms met liften omhoog). De nadruk ligt op hard omlaag fietsen. Vaak 29" met 160-170mm veerweg.
Niet zijken maar reiden !
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37683
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
In pneumatische remmen kun je geen luchtbellen krijgen en hoef je dus niet meer te ontluchten. Ik zie voordelen. En als je toch lucht bij je hebt, kun je onder het rijden je bandendruk laten aflopen. En je banden daarna ook weer oppompen.
hun fietsen.