Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

specifieke computer

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 31 mar 2011 14:26

Allen,

Het seizoen is weer begonnen! Na alweer een tijdje op de zomerfiets gereden te hebben word ik nu alweer ##### ziek van die fietscomputer evenals afgelopen jaar.
Mijn probleem is dat ik een polar CS200CAD heb. Thuis al een aantal maal problemen gehad met polar. Bij de 200CAD had ik eerst een snelheidsmeter die defect was(inmiddels opgelost d.m.v. een nieuwe) en nu geeft de hartslagband storing! Destijds heb ik een fietscomputer gekocht en geen apparaat die alleen maar storingen geeft! Ik wil zo snel mogelijk van dit apparaat af!

Zo, mn gal even gespuwd, wat ik nu precies wil:

Een werkende fietscomputer met de basic functies met daarnaast cadans, hartslag en een optie voor meerdere fietsen. GPS is mooi meegenomen maar niet noodzakelijk.
Mijn budget voor een fietscomputer licht tussen de 100 en 150 euro. Mocht het iets hoger uitpakken vind ik het nog niet zo'n probleem. Wat ik verder wil is GEEN polar. De rest maakt me ook niet zoveel uit.

Ik heb her en der al gekeken maar nog niet echt iets gevonden. Garmin is mooi maar nog wel prijzig eveneens als alternatief Bryton.
Over de functies van de polar ben ik wel tevreden.

Wie o wie kan me helpen om van deze ergenis af te komen?
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 31 mar 2011 14:33

Garmin Edge 500 ?

rafc
Forum-lid

rafc 31 mar 2011 14:35

Ben van de Polar CS 200 afgestapt (ik was er bijna opgestapt van ergenis!!) en heb vorig jaar een Garmin Edge 500 gekocht.
Wat een verademing!!

Een topcomputer!

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 31 mar 2011 14:39

Hier heb ik inderdaad ook naar gekeken. Maar volgens mij moet je alle losse metertjes zoals cadans en snelheid? Dat vind ik dan wel wat teveel van het goede qua prijs.
Wat wel een mooie optie is, is de eventuele wattage. Hoe werkt dit precies?
Heb je ook nog een optie voor een 2e en evt. 3e fiets?
Misschien moet ik maar even sneupen waar je hem het beste kan halen incl. alle metertjes.

freakish
Forum-lid

freakish 31 mar 2011 14:46

Zelf heb ik de Garmin Edge 305. Past beter binnen jouw budget. Wellicht nog goedkoop op internet te verkrijgen. Ik heb er vorig jaar 170e voor betaald via E-bay.

Niet zo mooi als de 500, maar hij doet zijn werk prima.

rolo
Forum-lid

rolo 31 mar 2011 15:00

Hoi,

Probeer de Sigma Rox 9 eens, prima computer met alle basisdingetjes en inclusief cadans en hartslag. Daarnaast ook nog een goed uit te lezen op de pc.
Even googelen en je vind al iets binnen je budget bijv: http://www.bike-components.de/products/ ... -9-0-.html

Rolo

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 31 mar 2011 15:26

Bedankt voor de reacties, ik heb beide al even snel doorgekeken. Ik ga het allemaal nog wel uitgebreider bekijken.

Wat me tot nu toe wel aanspreekt is de garmin 500. Wel duurder maar je hebt eventueel nog een optie voor een vermogenmeter. Wat ik ook altijd al interessant heb gevonden. Zo kwam een vermogencrank voor $500,- tegen die hier compatible mee is.

De Sigma heeft als voordeel dat hij mooi klein is. Maar dat is tevens het nadeel door de kleine lettertjes (mijn ogen zijn niet op en top). Hier zitten wel alle functies op en een stuk goedkoper.

De 305 spreekt me iets minder aan. Dan moet ik denk ik toch maar meer in de buidel tasten en als ik voor een garmin ga de 500 doen.

Ik ben er helaas nog niet over uit.

Be continued.

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 31 mar 2011 22:24

Toen mn ouders vanavond thuis kwamen had ik ze het even voorgelegd dat ik zo snel mogelijk van die ##### polar af wou. Toen ik met het voorstel Garmin 500 bundel kwam vonden ze het maar een beetje 'raar' dat ik voor deze zou gaan. Ze hadden zelf in gedachte om voor een 800 te gaan omdat je deze waarschijnlijk maar 1 keer koopt en er meer opties op zitten.

Om een lang verhaal kort te maken, heb ik zojuist een Garmin 500 besteld omdat deze naar mijn mening wel voldoet en ik het resterende bedrag beter kan gebruiken voor iets anders voor de fiets.
Daarnaast heb ik nog 2 stuurhouders gekocht.

Uiteindelijk dus 100 euro meer uitgegeven dan de planning was. Wat ben ik makkelijk over te halen zeg! :P

In iedergeval allen bedankt voor het meedenken!

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 01 apr 2011 00:56

rafc
Forum-lid

rafc 01 apr 2011 10:38

[quote="Geert Jan"]Toen mn ouders vanavond thuis kwamen had ik ze het even voorgelegd dat ik zo snel mogelijk van die ##### polar af wou. Toen ik met het voorstel Garmin 500 bundel kwam vonden ze het maar een beetje 'raar' dat ik voor deze zou gaan. Ze hadden zelf in gedachte om voor een 800 te gaan omdat je deze waarschijnlijk maar 1 keer koopt en er meer opties op zitten.

Om een lang verhaal kort te maken, heb ik zojuist een Garmin 500 besteld omdat deze naar mijn mening wel voldoet en ik het resterende bedrag beter kan gebruiken voor iets anders voor de fiets.
Daarnaast heb ik nog 2 stuurhouders gekocht.

Uiteindelijk dus 100 euro meer uitgegeven dan de planning was. Wat ben ik makkelijk over te halen zeg! :P

In iedergeval allen bedankt voor het meedenken![/quote]

Heb je er ook een extra snelheid/cadans sensor bijgekocht, voor je andere fiets(en)?

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 01 apr 2011 20:13

Nee, ik heb nog een aantal cadansmeters liggen. Hoop dat deze compatible zijn. Mocht dat niet zo zijn dan houd ik de magneten wel gewoon op de fietsen en wissel ik het kastje. Dit zijn toch maar 2 ti-wrapjes of elastiekjes. Dan doe ik dat eerst wel even. En haal ik er later nog wel wat sensoren bij.

rafc
Forum-lid

rafc 01 apr 2011 21:23

[quote="Geert Jan"]Nee, ik heb nog een aantal cadansmeters liggen. Hoop dat deze compatible zijn. Mocht dat niet zo zijn dan houd ik de magneten wel gewoon op de fietsen en wissel ik het kastje. Dit zijn toch maar 2 ti-wrapjes of elastiekjes. Dan doe ik dat eerst wel even. En haal ik er later nog wel wat sensoren bij. [/quote]

Ja zo kan je het ook doen, scheelt wel geld.

Plaats reactie