Welke “goedkope” carbon wielset
'k Denk dat je even zal moeten specifiëren aan wie je dit vraagt.
Ik heb snel eens gekeken. Dat lijkt me een Chinese set. Novatec hubs zijn alvast Chinees.
Daar is op zich weinig mis mee, hooguit moet je de lagers wat sneller vervangen.
Het voordeel is wel dat je een Europees aanspreekpunt hebt.
Als ik voor mezelf spreek, zou ik de gok durven wagen.
Ik heb snel eens gekeken. Dat lijkt me een Chinese set. Novatec hubs zijn alvast Chinees.
Daar is op zich weinig mis mee, hooguit moet je de lagers wat sneller vervangen.
Het voordeel is wel dat je een Europees aanspreekpunt hebt.
Als ik voor mezelf spreek, zou ik de gok durven wagen.
Sorry! ik bedoelde de wielen van BAKBOORD1. Bedankt voor de reactie!
Het is zeker wel een pluspunt ja dat je een Europees aanspreek punt hebt als er wat is. Ik heb al eens vaker wat via Bike24 besteld en dat was gewoon goede service.
Het is zeker wel een pluspunt ja dat je een Europees aanspreek punt hebt als er wat is. Ik heb al eens vaker wat via Bike24 besteld en dat was gewoon goede service.
Totaal nu 1.500km gefietst mede door een lelijke valpartij. Problemen 0 met de velgen maar dat kan ook niet anders.
In deze prijsklasse voor mij de beste prijs-kwaliteitverhouding en inderdaad levering door een Europees bedrijf.
Het gewicht is zoals geadverteerd en die minder mooie stickers haal je er makkelijk af.
Zoals gezegd is met 50kmh over een putdeksel geen probleem en met 70kmh de berg af voelen ze ook nog vertrouwd.
Ik heb nog totaal geen last gehad van zijwindgevoeligheid. Nooit echt op gelet maar windkracht 4 a 5 heb ik wel een keer gehad volgens mij.
Sneller ben ik er niet van gaan rijden maar qua looks is mijn fiets nu twee keer zo mooi.
Ik hoor geen kraakjes of rammeltjes. Banden leggen ging ook soepel.
De novatec naven zullen waarschijnlijk wel sneller dan bij bijvoorbeeld zipp een keer nieuwe lagers nodig hebben. Maar dat is een zorg van veel later denk ik.
Samenvatting: ik ben er blij mee en zou ze zo weer kopen.
In deze prijsklasse voor mij de beste prijs-kwaliteitverhouding en inderdaad levering door een Europees bedrijf.
Het gewicht is zoals geadverteerd en die minder mooie stickers haal je er makkelijk af.
Zoals gezegd is met 50kmh over een putdeksel geen probleem en met 70kmh de berg af voelen ze ook nog vertrouwd.
Ik heb nog totaal geen last gehad van zijwindgevoeligheid. Nooit echt op gelet maar windkracht 4 a 5 heb ik wel een keer gehad volgens mij.
Sneller ben ik er niet van gaan rijden maar qua looks is mijn fiets nu twee keer zo mooi.
De novatec naven zullen waarschijnlijk wel sneller dan bij bijvoorbeeld zipp een keer nieuwe lagers nodig hebben. Maar dat is een zorg van veel later denk ik.
Zelf in de overweging een setje carbon wielen aan te schaffen.
Hierbij heb ik 2 setjes op het oog:
Scope S5
Shimano ultegra C60
Beiden disc versie.
Iemand ervaring met een of beiden sets?
Freehub sound iemand ervaring mee? Het www heeft hier weinig van online staan helaas.
Scope S5
Shimano ultegra C60
Beiden disc versie.
Freehub sound iemand ervaring mee? Het www heeft hier weinig van online staan helaas.
-
- Forum-lid
Met beide setjes geen ervaring. Zie wel dat die Scope set een interne breedte heeft van 19mm. Is dat niet wat weinig voor een een redelijk recent uitgebrachte wielset (2022 volgens mij)?Sven2111 schreef: ↑07 apr 2023 16:25 Zelf in de overweging een setje carbon wielen aan te schaffen.
Scope S5
Shimano ultegra C60
Beiden disc versie.
Met beide setjes geen ervaring. Zie wel dat die Scope set een interne breedte heeft van 19mm. Is dat niet wat weinig voor een een redelijk recent uitgebrachte wielset (2022) volgens mij
Kijk eens bij Bike Studio Pedal. Ik heb bij hun een set nieuwe Carbon wielen gekocht met DT 350 naven. 24 &28 Spaans met Salim spaken voor € 679,- wat redelijk goedkoop is. Ze hebben ook nog een paar sets FFWD Ryot 33 en FFWD Ryot 44 staan voor een redelijk bedrag.
https://link.marktplaats.nl/m1947577693 ... ios_tablet
https://link.marktplaats.nl/m1947577693 ... ios_tablet
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 

- Desertstorm
- Forum-lid
+1. Zelfde ervaringen met de DXC-wielset. Heb er nu sinds juli 22 een ruime 5k mee gefietst. Alles loopt nog mooi recht, lagers nog soepel, zelfs vandaag nog wat zeeuwse kasseistroken mee gereden zonder problemen.bakboord1 schreef: ↑05 apr 2023 22:34 Totaal nu 1.500km gefietst mede door een lelijke valpartij. Problemen 0 met de velgen maar dat kan ook niet anders.
En ze staan zonder stickers echt mooi bij mn fiets.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."