Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2023

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5400
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 10 apr 2023 15:04

Haha hoe roglic dit jaar t maximale eruit haalt met minimale inzet is echt hogeschool wielrennen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4764
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 10 apr 2023 17:31

Zelfs op lekke band de snelste op Carrefour

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230410_93163807

https://www.wielerflits.nl/nieuws/wout- ... de-larbre/

Jammer dat VdP zijn gegevens verborgen houdt.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8196
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 10 apr 2023 17:41

Hij moest wel want VDP was al van hem aan het wegrijden voordat die lekke band echt een merkbaar probleem werd.

Ik denk echt dat mocht van Aert daar niet hebben lekgereden hij sowieso in de achtervolging ging moeten. VDP gooide het gas al meteen open en van Aert liep al stukje bij beetje wat achter.

Een sprint a deux op de piste was heel mooi geweest maar ik vrees dat vdp dan in het nadeel zou zijn geweest. Daarom gaf hij vol gas op de carrefour.
(Denk ik…😅)
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 10 apr 2023 18:03

En ik denk dat jij verkeerd denkt.(ivm.carreffour)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16345
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 apr 2023 18:31

lugosi schreef: 10 apr 2023 17:31 Zelfs op lekke band de snelste op Carrefour

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230410_93163807

https://www.wielerflits.nl/nieuws/wout- ... de-larbre/

Jammer dat VdP zijn gegevens verborgen houdt.
Een wedstrijd win je niet op Strava, hooguit mag je van je eigen geld een duur truitje kopen.
Een meisje op 6 en een professionele sokkenverkoper op 10 op Carrefour zegt genoeg.
Campagnolo Ultra Dork

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4764
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 10 apr 2023 18:41

Enzzo schreef: 10 apr 2023 17:41 Hij moest wel want VDP was al van hem aan het wegrijden voordat die lekke band echt een merkbaar probleem werd.

Ik denk echt dat mocht van Aert daar niet hebben lekgereden hij sowieso in de achtervolging ging moeten. VDP gooide het gas al meteen open en van Aert liep al stukje bij beetje wat achter.

.........
Misschien moet je de beelden nog eens herbekijken (hier bv https://www.youtube.com/watch?v=_7BbK6Fh9f0)
Bij het opdraaien van Carrerour rijd VanAert laatste, nog voor het incident met Degenkolb zit hij al bij VdP in het wiel, hij heeft dus dat hele stuk sneller gereden dan VdP en dan demarreert hij en rijd lek. Dus er was geen achtervolging en liep dus niet al stukje bij beetje wat achter. Waar heb je dat in hemelsnaam gezien?
Eigenaardig hoe het geheugen werkt.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4764
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 10 apr 2023 18:44

Ernie C. schreef: 10 apr 2023 18:31

Een wedstrijd win je niet op Strava, hooguit mag je van je eigen geld een duur truitje kopen.
Een meisje op 6 en een professionele sokkenverkoper op 10 op Carrefour zegt genoeg.
Als feiten vervelend worden (41.9km/h is een feit) en niet kunnen tegengesproken worden dan begint de reductie. Pijnlijk.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16345
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 apr 2023 19:28

Feit 1: Niet iedere renners post zijn gegevens op Strava. Het lijstje is dus niet compleet.

Feit 2: Mathieu reed hem sneller gezien de afstand tussen de 2 bij opdraaien en afrijden van de strook.

Feit 3: Wout heeft niet gewonnen.

Volgens mij is een KOM ook niet zoiets als een officieel wereldrecord.

Feit 4: Ik doe het hem op de brommer nog niet na.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 10 apr 2023 19:29

Wat ik hier allemaal lees...

van Aert was top, maar van der Poel was nog net iets beter. Zonder van der Poel wint van Aert met 2 minuten. Zonder van Aert wint van der Poel met 2 minuten. Zo simpel is het. Beide zijn het ongelofelijk goeie renners. van Aert heeft pech dat hij, in de beste jaren van zijn leven, tegen zo een formidabele tegenstander (en ook tegen bvb. Pogacar in Tirreno) moet koersen.

dus conclusie: van Aert is nog altijd een formidabele renner, iemand die al 3 jaar fietsles geeft in de Tour. Wie hem afschrijft, die dwaalt. Hij is een reus, maar hij heeft de pech dat er nog enkele andere reuzen rondfietsen. Dat gebeurt echt niet iedere generatie.

van Aert heeft een tactisch verstandige koers gereden: de Alpecin mannen bepaalden toch al het tempo, het was dus nergens voor nodig om mee te rijden. Bovendien lag van der Poel op vinkenslag om, op de zwaardere stroken, te ontsnappen. van Aert heeft dus op van der Poel zijn wiel gereden, en hij ving de versnellingen prima op. Dat geeft aan dat ze elkaar waard waren. Van Aert had misschien wel al eerder zelf eens kunnen gaan, om een 1-1 duel met van der Poel te rijden, en het zo nog wat zwaarder te maken (in de veronderstelling dat dat beter was, maar met van der Poel zijn conditie, was dat misschien nog minder gunstig voor van Aert). En wie zegt dat, met een goeie Philipsen in de nek hijgend, van der Poel vol zou zijn meegereden? Om maar te zeggen dat het voor van Aert gewoonweg niet verstandig was om koers te maken, en daarbij, van der Poel zorgde daar wel voor (dat er koers werd gemaakt).

conclusie: van Aert rijdt een verstandige koers, heeft een ploeg die niet van pech gespaard is gebleven (met Laporte was Ganna, Philipsen misschien wel niet meer teruggekeerd), en heeft zich niets te verwijten qua aanpak van de koers.

van Aert toonde op de piste dat hij te kloppen was (dus ook door Mathieu), door gebrek aan piste ervaring: als je aan de leiding rijdt in de laatste bocht, moet je vertragen (dat de andere boven je zit en niet weg kan) en vervolgens zelf de sprint inzetten, en als Philipsen eerst aangaat, moet je hem zsm opvangen (dus continue achteruit kijken). van Aert keek niet continue, liet Philipsen eerst aangaan en was te traag om hem op te vangen.

conclusie: van Aert had kunnen winnen tegen van der Poel op de piste, maar het was zeker geen gedane zaak, ik gaf hem 40%, Mathieu 60% om de sprint op de piste te winnen.

ivm dat strava segment: dat loopt 'slechts' tot aan het cafe aan de carrefour. De laatste 100m kasseien, waar Mathieu 30m wegreed van van Aert (die al lek stond voor de 90 graden bocht), is dus niet meegerekend: https://www.strava.com/segments/642996?filter=overall

conclusie: van Aert is wellicht niet de allersnelste mocht Mathieu zijn strava uploaden, maar veel scheelt het niet, en van Aert reed toen al 500 meter met een leegloper. Al wie hier wil uit afleiden dat Mathieu de betere was op Carrefour, dwaalt. Ze waren allebei ongeveer even goed. Maar die leegloper, en de verzuring op Carrefour om van der Poel met die lekke band te volgen, heeft van Aert niet geholpen om van der Poel terug te pakken na Carrefour. Had hij van der Poel teruggepakt, dan nog was van der Poel wellicht gewonnen in de sprint. Maar de ontgoocheling over de gemiste strijd tussen die twee, is groot, ook bij mij.
Laatst gewijzigd door de zwarten op 10 apr 2023 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5903
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 10 apr 2023 19:34

Ernie C. schreef: 10 apr 2023 19:28 Feit 1: Niet iedere renners post zijn gegevens op Strava. Het lijstje is dus niet compleet.

Feit 2: Mathieu reed hem sneller gezien de afstand tussen de 2 bij opdraaien en afrijden van de strook.

Feit 3: Wout heeft niet gewonnen.

Volgens mij is een KOM ook niet zoiets als een officieel wereldrecord.

Feit 4: Ik doe het hem op de brommer nog niet na.
Als Strava met opname begint en je bent nog geen meter weg gereden heb je soms al een snelheid van XX km/h e/of een gemiddelde snelheid van xx km/h gezien de schommelingen van de GPS metingen, dus . . . . . . KOM weg.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 10 apr 2023 19:56

Net de wedstrijd opnieuw teruggekeken, echt genieten van MvdP. De grote verrassing toch wel Philipsen. Van Aert zet volgens mij toch echt pas aan na de val van Degenkolb. Op naar de Brabantse pijl.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16104
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 10 apr 2023 20:03

Vorig jaar stak Florian Vermeersch zijn neus aan het Roubaix venster, dit jaar was het Philipsen.
Goed rijden of echt winnen, meer dan een kassei verschil.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie