Build - Cannondale Supersix Evo limited
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13648
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Zit op 6.88
Zit nog een relatief zware wielset in van 1540 gram, ga je naar een licht klimsetje kan je naar de 6.5
Zit nog een relatief zware wielset in van 1540 gram, ga je naar een licht klimsetje kan je naar de 6.5
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13648
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Alhoewel je reëel moet zijn en dat misschien 100 max 150 gram gaat schelen.
Maar dan kom je inderdaad wel op de oude velgremgetallen
En we vergeten wat......., want er komen altijd mensen die zeggen mijn (te slappe of keiharde) velgrem racer van 15 jaar terug was 6.1 oid.
Dat klopt maar niet met de banden van nu. Het gemiddelde TL bandje met vloeistof komt echt op een 300 - 350 gram uit en heel veel gaan er over. zeker in 28 of 30mm. En de ultremo van toen in 23mm was met biba 250.
Neem mee dat met deze fiets een sprinter uit de voeten kan en hij is voor iemand van 90kg plus gebouwd.
Maar dan kom je inderdaad wel op de oude velgremgetallen
En we vergeten wat......., want er komen altijd mensen die zeggen mijn (te slappe of keiharde) velgrem racer van 15 jaar terug was 6.1 oid.
Dat klopt maar niet met de banden van nu. Het gemiddelde TL bandje met vloeistof komt echt op een 300 - 350 gram uit en heel veel gaan er over. zeker in 28 of 30mm. En de ultremo van toen in 23mm was met biba 250.
Neem mee dat met deze fiets een sprinter uit de voeten kan en hij is voor iemand van 90kg plus gebouwd.
Ik noem dat een heel rap karretje om mee onderweg te zijn.wasbeer2006 schreef: ↑03 apr 2023 09:30 Zit op 6.88
Zit nog een relatief zware wielset in van 1540 gram, ga je naar een licht klimsetje kan je naar de 6.5
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13648
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
weet ik niet, is niet mijn fiets, heb hem alleen gebeouwd.
Ik ga er binnenkort een keer op rijden.
Ik ga er binnenkort een keer op rijden.
Hij rijd lekker, maar ik merk wel dat ik wat moeilijker mijn vermogen kwijt kan ten opzichte van mijn S5 disc. Nu kan dat ook aan m’n conditieniveau van dit moment liggen. Ik heb op t moment gewoonweg nog erg weinig km,s gemaakt. Normaliter heb ik ook altijd ovale bladen, dat schijnt voor de 12 speed groepen nogal een probleem te zijn. Misschien dat het hiermee te maken heeft.
De S5 was ook levendiger en deze is wat gereserveerder. De voorkant is gelukkig nog wel erg stijf dat zal vermoedelijk met de Deda combo te maken hebben.
Al met al ben ik er blij mee en moet ik zeggen dat dit wel t mooiste project van al m’n fietsen is geweest maar dan ook wel gelijk de duurste……
De S5 was ook levendiger en deze is wat gereserveerder. De voorkant is gelukkig nog wel erg stijf dat zal vermoedelijk met de Deda combo te maken hebben.
Al met al ben ik er blij mee en moet ik zeggen dat dit wel t mooiste project van al m’n fietsen is geweest maar dan ook wel gelijk de duurste……
Hoe houden de titanium assen van de Dura Ace pedalen zich?
Ik las iets over mogelijk snelle slijtage. Ik twijfel of ik op mijn nieuwe fiets Dura Ace pedalen wil zetten. Die zou ik dan ook willen voorzien van een titanium as.
Ik las iets over mogelijk snelle slijtage. Ik twijfel of ik op mijn nieuwe fiets Dura Ace pedalen wil zetten. Die zou ik dan ook willen voorzien van een titanium as.
Ride bikes, not tanks!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13648
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Niet
Maar dat ligt meer aan mij.
Het is zo,n k#@ systeem. Ik heb er een goed gekregen de andere liep steeds los en de kogels zaten overal in het pedaal.
Gelukkig had ik het vooraf gezegd. Ik wil het wel proberen voor hem, maar uiteindelijk na een paar ritten nieuwe pedalen.
Maar dat ligt meer aan mij.
Het is zo,n k#@ systeem. Ik heb er een goed gekregen de andere liep steeds los en de kogels zaten overal in het pedaal.
Gelukkig had ik het vooraf gezegd. Ik wil het wel proberen voor hem, maar uiteindelijk na een paar ritten nieuwe pedalen.