Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Vermoeid na corona of vaccin

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12740
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 07 apr 2023 13:57

Ja het was deze winter natuurlijk wel raak he, Corona, Influenza en RS.
Ik ken echt vrijwel niemand die niets heeft gehad, iedereen wel 2 of 3 keer sinds november en dat kan er best inhakken.

Ook zo lekker vaag, je kent het wel, dat je denkt nou het gaat wel vandaag, nachtje slapen en dan gaat het morgen wel weer.
En dan opstaan en je weer rotter voelen en dat een keer of vijf/zes in drie weken.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1402
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 07 apr 2023 15:08

Ik zou toch nog niet te hard wanhopen, derxx.
Ik ben de week van 15maart ziek beginnen worden, vanaf 20maart echt 4dagen thuis gezeten. Corona test was negatief, dokter dacht ook niet dat het griep was. Vermoedelijk dan toch een zware verkoudheid. De week van 20maart en de week daarna op het werk zo druk dat ik redelijk over mijn limiet ben moeten gaan.
Toen ik begin deze week terug op de fiets stapte, ging mijn hartslag ook vlot 20slagen boven de norm. Ondertussen met wat extra letten op voldoende slapen, niet overstressen en een paar rustige korte fietstochten zit ik al terug in de buurt van wat het was van voor mijn ziek zijn.
Nu wil ik niet zeggen dat die paar dagen rustig fietsen mij die winst opleverden, maar sowieso moet mijn lichaam na 2weken niet sporten altijd wel even terug wennen aan terug sporten. Neem dat in combinatie met nog wat herstel van de laatste beetjes ziek zijn en ik heb voor mezelf wel verklaard waarom het even minder is(/was).

Dat is natuurlijk iets heel anders als wat sommigen hier melden over prestatie verlies weken/maanden na een corona besmetting.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37947
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 apr 2023 17:08

wasbeer2006 schreef: 07 apr 2023 13:57 Ja het was deze winter natuurlijk wel raak he, Corona, Influenza en RS.
Ik ken echt vrijwel niemand die niets heeft gehad, iedereen wel 2 of 3 keer sinds november en dat kan er best inhakken.

Ook zo lekker vaag, je kent het wel, dat je denkt nou het gaat wel vandaag, nachtje slapen en dan gaat het morgen wel weer.
En dan opstaan en je weer rotter voelen en dat een keer of vijf/zes in drie weken.
Dit dus, alleen dan 3x in 3 maanden.
Deze week ook weer 3 dagen lichte koorts (38.2-38.6) en zo slap als een vaatdoek. Weet gewoon eetlust.
Terwijl ik mij tot vorige week topfit voelde.
Heel grappig is ook dat de historie van mijn garmingegevens precies laat zien dat ik zaterdag al begon af te bouwen (en ik het nog niet voelde) met het dieptepunt op woensdag.
Less is bore

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 09 apr 2023 19:05

Ik heb 2 prikken gehad (mei en juni 2021)
1x COVID (januari 2022)
Voorbije winter 2 lichte verkoudheden.
That s ALL.
Toch 3 x gezinslid thuis met COVID.
Blijkbaar heb ik een super immuunsysteem

Plaats reactie