Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2023

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 29 mar 2023 07:57

Gastheerg schreef: 28 mar 2023 12:25
RobdV1986 schreef: 28 mar 2023 11:59 ..............Dat gaat ten koste van de klassiekerkern.
Het barst in die ploeg nog van de klassieke renners. Kijk naar de lijstjes. Alleen het komt er op dit moment niet uit maar dat geldt voor nog wel een paar ploegen.
Morgen in Dwars Door Vlaanderen nieuwe kansen maar helaas zonder de grote drie.
Jumbo, Trek en Ineos kondigen echter een stevig lijstje aan en gaan duidelijk niet voor een trainingsrit.
Nu nog wel maar uiteindelijk ligt de keuze voor een transitie naar een team rond Remco vast. Uiteraard terecht gezien diens mogelijkheden.
Er zou voor 2024 extra financiële mogelijkheden zijn, en dat is nodig als je met Remco naar de Tour wil. Misschien Wout als knecht voor Remco, dat zou die zeker goed doen.
Zoals Lefevre al vaak heeft laten weten is het zeer moeilijk om in het kleine Vlaanderen aan sponsorgeld te geraken, dus het wordt zeer moeilijk om naast een topteam voor de rondes ook nog een topteam voor de klassiekers te behouden.

el_loco
Forum-lid

el_loco 29 mar 2023 08:07

vAert naar Quickstep? Die zal wel gek zijn. Van een super georganiseerde, professionele organisatie naar een clubje waar de manager elke week de vuile was buiten hangt. Om vervolgens in de Tour in dezelfde situatie te zitten als nu. Met mindere renners om zich heen. Nee, dat gaat echt niet gebeuren.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 29 mar 2023 08:33

el_loco schreef: 29 mar 2023 08:07 vAert naar Quickstep? Die zal wel gek zijn. Van een super georganiseerde, professionele organisatie naar een clubje waar de manager elke week de vuile was buiten hangt. Om vervolgens in de Tour in dezelfde situatie te zitten als nu. Met mindere renners om zich heen. Nee, dat gaat echt niet gebeuren.
Ik denk dat QS voor een Philipsen of De Lie moet gaan en merlier verpatsen. Een Mathieu of Wout lijken mij onhaalbaar. Ook niet vergeten dat QS heel wat tegenslag heeft dit jaar en er 3 renners echt boven uit steken
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 29 mar 2023 08:50

el_loco schreef: 29 mar 2023 08:07 vAert naar Quickstep? Die zal wel gek zijn. Van een super georganiseerde, professionele organisatie naar een clubje waar de manager elke week de vuile was buiten hangt. Om vervolgens in de Tour in dezelfde situatie te zitten als nu. Met mindere renners om zich heen. Nee, dat gaat echt niet gebeuren.

Had VanAert niet onder contract gelegen bij Nuyens dan had VanAert gewoon bij QS gereden (dat heeft hij zelf gezegd). Lefevre wou niet omwille van juridische onzekerheid, Jumbo wel. Er is dus zeker geen viscerale afkeer bij VanAert tov QS.
En Wout heeft al meermaals bewezen dat hij de ideale knecht is en de rol van kopman maar beperkt wil opnemen.
Dat er een verschil is in aanpak is tussen QS en Jumbo is duidelijk, dat QS een clubje is is onzin: van 2015 tem 2021 elk seizoen beste in uci-team classement. En tot spijt van sommigen, nagenoeg elke ex-renner is positief over Lefevre.
Dat QS mindere renners heeft tov Jumbo dat zou ik nog zo niet durven beweren,
Roglic zit op de afrijzer en heeft zijn grootste doel nog niet kunnen bereiken,
Vingegaard wordt een één koers per jaar renner en moet nog kunnen bevestigen.
De rest is degelijk, maar niet onvervangbaar.
Bij QS hebben ze een talent dat nog maar 22 is en al een palmares om u tegen te zeggen en zowel in rondes als klassiekers en tijdrijden mogelijkheden heeft om de absolute top te halen.
Bovendien rijdt hij op een aantrekkelijke manier. (bezit de capaciteit om sommige mensen op stang te jagen :D ).
Er is maar één renner die ook die capaciteiten heeft (en momenteel ook nog boven Remco staat) en die zit niet bij Jumbo maar bij UAE.
Als je toekomstgericht wil kiezen lijkt het me een betere keuze om voor zo'n topper te gaan knechten.

el_loco
Forum-lid

el_loco 29 mar 2023 10:06

Dus de enige reden om over te stappen zou zijn om voor een andere klassementsrenner te knechten? Tja, dat lijkt me nogal dunne argumentatie. Niet iedereen is zo idolaat van koning Remco dat ze koste wat kost voor hem willen knechten.

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 29 mar 2023 10:13

Vooral niet als ze elkaars concurrenten zijn in andere koersen dan de Tour. Dat hebben we 2x op het WK gezien.

edit: dat QS in het verleden een optie was geweest, heb ik blijkbaar gemist. Zijn trainer werkte in ieder geval al bij TJV.

i-mac

i-mac 29 mar 2023 10:36

el_loco schreef: 29 mar 2023 10:06 Dus de enige reden om over te stappen zou zijn om voor een andere klassementsrenner te knechten? Tja, dat lijkt me nogal dunne argumentatie. Niet iedereen is zo idolaat van koning Remco dat ze koste wat kost voor hem willen knechten.
In iedere ploeg heb je nu eenmaal renners die worden aangeworven om een kopman te dienen. Of dat nu voor Remco is, of voor Mathieu is, of voor Wout en andere kopmannen, maakt niet uit.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 29 mar 2023 10:59

Bij Jumbo zit je goed. Daar maken ze van renners tourwinnaars. Wk- of olympische kampioenen tijdrijden, klassieke winnaars en superknechten. Ik zou zeggen allen daarheen!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 29 mar 2023 14:21

VA gaat alleen bij Jumbo weg als ie of ergens anders veel meer geld kan krijgen of niet meer tevereden is.
Niet omdat ie denkt laat ik voor iemand anders gaan knechten. Bij Jumbo blijft ie ook nog enigzins uit het Belgische roddelcircuit.

Ik denk dat VA het prima vind bij een NL ploeg. Het moet ook bij je passen.
En ik vind QS niet bij VA passen.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 29 mar 2023 14:30

wasbeer2006 schreef: 29 mar 2023 14:21 VA gaat alleen bij Jumbo weg als ie of ergens anders veel meer geld kan krijgen of niet meer tevereden is.
............
Of als Jumbo er in 2024 de stekker uit trekt.
‘Mogelijke mokerslag voor Nederlandse topsport: Jumbo overweegt stop van sponsoring’
Zie ook mijn post op de vorige pagina.
I know myself like no one else
Nothing to defend

marsman
Forum-lid

marsman 29 mar 2023 15:06

Lcsmet schreef: 29 mar 2023 14:30
wasbeer2006 schreef: 29 mar 2023 14:21 VA gaat alleen bij Jumbo weg als ie of ergens anders veel meer geld kan krijgen of niet meer tevereden is.
............
Of als Jumbo er in 2024 de stekker uit trekt.
‘Mogelijke mokerslag voor Nederlandse topsport: Jumbo overweegt stop van sponsoring’
Zie ook mijn post op de vorige pagina.
Dat Jumbo stopt met sportsponsoring is voor mij geen verassing. Daar zijn de afgelopen weken zoveel lijken uit de kast gepleurd, dat ze nu gewoon met alles gaan stoppen. Ik denk echter wel dat er veel sponsors zijn die hier in willen stappen, zeker de wielerploeg. Met met Jutta als boegbeeld bij de schaatsploeg, zijn daar ook wel gegadigden....
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 29 mar 2023 15:52

el_loco schreef: 29 mar 2023 10:06 Dus de enige reden om over te stappen zou zijn om voor een andere klassementsrenner te knechten? Tja, dat lijkt me nogal dunne argumentatie. Niet iedereen is zo idolaat van koning Remco dat ze koste wat kost voor hem willen knechten.
VanAert zou minder moeten knechten bij QS dan dat hij al gedaan heeft bij Jumbo. Of er bij Jumbo nog koningen rondrijden naar de toekomst toe daar ben ik niet helemaal zeker zijn.

Plaats reactie