Tubeless
Ja maar dan kun je lekker lijm snuiven. Met tubeless kan dat niet.
- Goudhaantje
- Forum-lid
Gebruiken jullie Bison Max repair contactlijm of Bison liquid rubber? Dat lijken me 2 verschillende dingen.
Deze : https://www.bol.com/nl/nl/p/bison-63092 ... 3rEALw_wcB
Je kan ze alle twee gebruiken. Zelf gebruik ik ook Bison Max Repair, maar alle lijm op basis van plastisch blijvende rubber zoals Bison Liquid Rubber maar ook bijvoorbeeld Shoegoo kan je gebruiken. Een klodder(tje) over de perforatie is al voldoende en doet eigenlijk hetzelfde als een propje sealant na het dichten ervan.

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Maar als je met 5 bar tubeless rijdt, en je gaat lek. áls de latex dan het gat al dicht, is er al zoveel lucht uit dat je alsnog van wiel of fiets wilt wissen - als prof. toch? Dus dat je op TV, ookal is het tubeless, nog veel wissels ziet is niet zo gek. Ze kunnen wel eventueel nog een stuk doorrijden als de wagen niet meteen in de buurt is, dat is de winst.
Voor de toerist scheelt het een bandje wisselen. beetje bijpompen en weer door.
Al moet ik zeggen dat ik met binnenbanden weinig problemen ken. De tubeless die bij mijn racefiets kwam (2e hands, wel verse latex erin), ging 1 van de eerste ritten lek zonder dat het gat gedicht werd. Stond ik alsnog een binnenband erin te doen, maar dan incl de bende van de latex overal. Misschien had ik pech, kan zijn.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013