Kunnen de kenners aangeven welke tocht landschappelijk zeker de moeite waard is in de Ardennen.raven14 schreef: ↑23 mar 2023 20:32En ondanks dat die korter is, is die zeker zo zwaar. Opeenvolging van Stockeu, Wanne, Thier de Coo, Haute Levée en Rosier, en dat na 170km, is redelijk killing.colnagofreak schreef: ↑23 mar 2023 20:24Eens, vooral de Waalse Pijl in het verleden georganiseerd door de plaatselijke wielervereniging voor het echt commercieel werd was een veel mooiere route.
Luik-Bastenaken-Luik Toertocht
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Cannondale Topstone 4
Deze is bvb een mooie:
http://ccdolhain.com/index.php/calendri ... rdennaise/
Trouwens, als er interesse is om eens een Ardennentocht in (kleine) groep te rijden met Fiets.nl leden, wil ik dat zeker organiseren en de route maken op basis van de wensen van de groep.
Trouwens, als er interesse is om eens een Ardennentocht in (kleine) groep te rijden met Fiets.nl leden, wil ik dat zeker organiseren en de route maken op basis van de wensen van de groep.

10 Juniraven14 schreef: ↑24 mar 2023 08:36 Deze is bvb een mooie:
Dank je wel,net een week te vroeg ivm vrije dagen.

Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Cannondale Topstone 4
Is dit jaar korter gemaakt. De langste afstand is npg 'maar' 194km/3045hm. Thier de Coo lijkt te ontbreken en ook andere bekende hellingen kom ik niet meer tegen. Nog steeds een pittige opgave. Maar het was een bijzondere rit vroeger die langzaamaan helemaal wordt afgebroken tot een doorsneerit.raven14 schreef: ↑23 mar 2023 20:32En ondanks dat die korter is, is die zeker zo zwaar. Opeenvolging van Stockeu, Wanne, Thier de Coo, Haute Levée en Rosier, en dat na 170km, is redelijk killing.colnagofreak schreef: ↑23 mar 2023 20:24Eens, vooral de Waalse Pijl in het verleden georganiseerd door de plaatselijke wielervereniging voor het echt commercieel werd was een veel mooiere route.
Ook bijv Tilff-Bastogne-Tilff is nog 'maar' 215 km.
Vorig jaar nog de Waale Pijl gereden en het viel me op dat er echt minder deelnemers waren dan jaren geleden. Bij navraag vond iedereen dat. Wellicht heeft dat te maken met die parcoursverandering. Nog steeds een mooie route, maar voor mij is het bijzondere er wel af.
Jean Nelissen Classic in Luxemburg is echt een aanrader. Heel veel verschillende afstanden en ook nog goed wegdek. Goed en gezellig geregeld.
Laatst gewijzigd door Herman_N op 27 mar 2023 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Sinds ik langzamer train fiets ik sneller
Ik vind LBL wel heel leuk itt Havana.nijkie schreef: ↑24 mar 2023 07:35Kunnen de kenners aangeven welke tocht landschappelijk zeker de moeite waard is in de Ardennen.raven14 schreef: ↑23 mar 2023 20:32En ondanks dat die korter is, is die zeker zo zwaar. Opeenvolging van Stockeu, Wanne, Thier de Coo, Haute Levée en Rosier, en dat na 170km, is redelijk killing.colnagofreak schreef: ↑23 mar 2023 20:24
Eens, vooral de Waalse Pijl in het verleden georganiseerd door de plaatselijke wielervereniging voor het echt commercieel werd was een veel mooiere route.
La Chouffe Classic, La Magnifique, Tour de Namur, Fleche de Wallonie, Sean Kelly Classic, De Alternatieve zijn enkele leuke ritten.
De Velomediane Criquielion is tegenwoordig ook een toertocht. Heel mooie route
Op 17 juni heeft met startplaats in Marche-en-Famenne de toertocht 'circuit des cimes ardennaises' plaats, organisatie van de Cyclos de la Famenne.
Voor een bescheiden prijs krijg je een variatie aan afstanden met plenty hoogtemeters.
Ik publiceer binnenkort de juiste gegevens. Aanrader!
Voor een bescheiden prijs krijg je een variatie aan afstanden met plenty hoogtemeters.
-
- Forum-lid HC
LBL is best leuk vind ik. Het is net hoe je het ziet.
Eerst een stukje stad en aan het einde ook.
Al vind ik waalse pijl (in het hemelvaart weekend) wel leuker. wat rustiger parcours.
Wel irritant met parkeren en startbewijs halen.
Wat ik ook wel merkte, het ene jaar is het andere niet. Soms top organisatie, soms wat minder tot erg matig.
Eerst een stukje stad en aan het einde ook.
Al vind ik waalse pijl (in het hemelvaart weekend) wel leuker. wat rustiger parcours.
Wel irritant met parkeren en startbewijs halen.
Wat ik ook wel merkte, het ene jaar is het andere niet. Soms top organisatie, soms wat minder tot erg matig.
Ik heb LBL jaren geleden gereden in augustus, vanuit le Champion, en ik vond de saaiheid wel meevallen.
Maar ik kan me voorstellen dat als nog niet alles mooi groen is in april het best wel kan tegen vallen.
Maar ik kan me voorstellen dat als nog niet alles mooi groen is in april het best wel kan tegen vallen.
-
- Forum-lid HC
Idd zeker een hele mooie tocht, ik kijk een beetje vreemd op van deze datum, normaal was deze tocht altijd eind augustus.patrickvb schreef: ↑27 mar 2023 00:09 Op 17 juni heeft met startplaats in Marche-en-Famenne de toertocht 'circuit des cimes ardennaises' plaats, organisatie van de Cyclos de la Famenne.
Mooie rustige wegen, met de nodige hoogtemeters 3400 m op de 203 kilometer.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Dat was vorig jaar ook al zo. Er is niks mis met deze locatie. Rustiger dan in de stad.
Hou er rekening mee dat Banneux hoog ligt en dat het zomaar een paar graden kouder kan zijn dan in het dal. Vorig jaar was de starttemperatuur 's morgens vroeg een graad of 2. En dan volgt er ook nog 10 km afdaling