Het grote domme vragen topic
Mijn gut feeling zegt 'niet doen'.
Ik zou dan idd eerder gewoon de haarföhn (of haardroger in 't Vlams...) gebruiken.
Met een doek even langs de ketting gaan, doet ook al veel. Maar als het echt zeiknat lag, gebruik ik ook snel even de compressor.
Ik zou dan idd eerder gewoon de haarföhn (of haardroger in 't Vlams...) gebruiken.
Met een doek even langs de ketting gaan, doet ook al veel. Maar als het echt zeiknat lag, gebruik ik ook snel even de compressor.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1169
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Je bent dan wel hele warme lucht heel dicht in de buurt van je (carbon) achtervork aan het blazen. Lijkt me toch een beetje tricky ?
Persoonlijk zou ik de verfföhn niet nemen omdat die gewoon te heet is waardoor je de smering m.i. vernietigd, maar een haarföhn op z'n laagste warmtestand is prima om de ketting te drogen echter niet om deze 'schoon' te maken dan is een compressor een betere optie en heb je ook geen föhn meer nodig.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Kwam ook bij mij op.
Maar als je een echt deftige rit in nattigheid gedaan hebt, hangt er meestal ok vuil, zand, aarde,... aan je ketting en moet je die toch even onderhanden nemen.
OP woonwerk ritjes (40-50 min.) haal ik gewoon even een doek langs de ketting, anders ben ik in deze maanden meer aan het poetsen dan het fietsen (=boutade).
Maar als je een echt deftige rit in nattigheid gedaan hebt, hangt er meestal ok vuil, zand, aarde,... aan je ketting en moet je die toch even onderhanden nemen.
OP woonwerk ritjes (40-50 min.) haal ik gewoon even een doek langs de ketting, anders ben ik in deze maanden meer aan het poetsen dan het fietsen (=boutade).
- borgmonster
- Forum-lid
- Berichten: 789
- Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29
Probleem met de verffohn is dat de temperatuur wellicht zo heet wordt dat de olie verbrandt. Dan krijg je koolstof- en teer-achtige afzettingen in het binnenste van je ketting. Die krijg je nooit weer weg.
Maar als de temperatuur niet zo hoog wordt, werkt het wel goed. Ik zou het zelf echter niet proberen.
Maar als de temperatuur niet zo hoog wordt, werkt het wel goed. Ik zou het zelf echter niet proberen.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
Op de racefiets heb ik ultegra remmen en shifters. (r8000)
Op de gravel de grx br rx 400.
Zijn dat slechtere remmen ten opzichte van ultegra?
En zo ja, wat kan er "slechter" aan zijn?
Ik heb het idee dat het ietsjes minder remt, vandaar de vraag
Op de MTB heb ik shimano mt201, daarvan zeggen ze ook altijd dat het instap remmen zijn.
Zitten die nog onder het GRX 400 niveau?
Op de gravel de grx br rx 400.
Zijn dat slechtere remmen ten opzichte van ultegra?
En zo ja, wat kan er "slechter" aan zijn?
Ik heb het idee dat het ietsjes minder remt, vandaar de vraag
Op de MTB heb ik shimano mt201, daarvan zeggen ze ook altijd dat het instap remmen zijn.
Zitten die nog onder het GRX 400 niveau?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 11231
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik moet zeggen dat ik die goedkope shimano remmen op die kinderfietsen prima vind remmen.
Echt niet heel veel slechter dan een xt of xtr. Wellicht wordt dat anders bij serieus gebruik.
Het zit vaak in gewicht en doseerbaarheid niet in absolute remkracht.
Echt niet heel veel slechter dan een xt of xtr. Wellicht wordt dat anders bij serieus gebruik.
Het zit vaak in gewicht en doseerbaarheid niet in absolute remkracht.
- borgmonster
- Forum-lid
- Berichten: 789
- Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29
Doseerbaarheid verbetert sterk. En (daarmee) de consistentie bij het remmen.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6