Levensduur kettingbladen.
Hallo
Vraag is hoelang voorbladen fiets meegaan Km aantal ongeveer
Laat ons duidelijk zijn.
Fietsen word gedaan in droog en mooi weer,nooit regen enz….
Ketting met wax word gepoetst hoe het moet.
Ik hoorde onlangs dat ketting bladen meegaan tot zeker 20 000 Km klopt dit.
Nieuwe ketting word altijd gelegd aan 3000 Km,dus goed onderhoudeN
Op vandaag 6500 Km.
Foto kettingbladen
Mvg
Vraag is hoelang voorbladen fiets meegaan Km aantal ongeveer
Laat ons duidelijk zijn.
Fietsen word gedaan in droog en mooi weer,nooit regen enz….
Ketting met wax word gepoetst hoe het moet.
Ik hoorde onlangs dat ketting bladen meegaan tot zeker 20 000 Km klopt dit.
Nieuwe ketting word altijd gelegd aan 3000 Km,dus goed onderhoudeN
Op vandaag 6500 Km.
Foto kettingbladen
Mvg
Laatst gewijzigd door Vince1987 op 14 mar 2023 08:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
i-mac
Ik heb vorige maand het buitenblad van mijn gravelbike vervangen. Ik had er ongeveer 15.000km mee gefietst. Maar die fiets is ook mijn "slecht-weer-fiets". Dus als je alleen bij mooi weer fietst, haal je zeker het dubbele.
Ja, en ik zie nu de foto. Volgens mij zijn die Shimano bladen heel duurzaam. Maar daar zijn vast gebruikers hier die daar meer over kunnen vertellen. Als je elke 3000km een nieuwe ketting plaatst en alleen met goed weer rijdt dan vermoed ik dat je zomaar 40000km uit een blad moet halen.
Laatst gewijzigd door leon1 op 14 mar 2023 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ride bikes, not tanks!
-
i-mac
Ook bij slecht weer? Of als je veel off-road gaat? Met mijn koersfiets zie ik ook nog geen slijtage. Maar op de gravel zag ik dat na 3 jaar toch goed. Toen ik een nieuwe cassette en ketting(en) installeerde, ging het niet meer goed. De ketting trapte door.
20000 km is zeker haalbaar. Afgelopen januari heb ik na meer dan 23000 km mijn 50 Campa Chorus voorblad van mijn winterfiets met pensioen laten gaan. Meer dan de helft van dat aantal kilometers was door regen, slikken, hagel, pekel en continue natte wegen. Dus als je alleen op droge wegen fietst zonder pekel en slikken lukt dat zeker.
je kettingblad ziet er nog gewoon nieuw uit. Voor veel fietsers overleven de kettingbladen gewoon de fiets. Enkel als je ketting te veel laat slijten loop je tegen limieten. Of ook: ik ken er die in de 9 speed tijd 20k deden met 1 ketting, 1 cassette en kettingbladen. Zolang de ketting het niet begeeft blijf je gewoon gaan...