Wielerseizoen 2023
Inderdaad, ik heb vandaag speciaal de wedstrijd herbekeken en de voorsprong van Kirsten daalde enkel bij de kopbeurten van kopecky met de nuance dat vollering het laatste stukje toe reed.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

euh, wie had het over voetbal?bakboord1 schreef: ↑05 mar 2023 10:45Wie zegt dat ik mijn oordeel baseer op koers wedstrijden en het voetbal buiten beschouwing laat?fiedoo schreef: ↑05 mar 2023 10:34In Vlaanderen krijgt Sporza soms zelfs negatieve commentaar omdat zij zouden supporteren voor Vdpoel. Als je bij een koerswedstrijd al gaat spreken van haat dan zie je toch echt wel spoken. Je mag er wel rekening mee houden dat je op n Vlaamse zender zit met Vlaamse commentatoren. In de vrouwenkoers vond ik wel dat zij vollering, ondanks haar palmares, over het hoofd zagen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Nu tijd voor Paris Nice 

Deze morgen even gaan kijken op een "helling" langs het parkoers van de GP Monseré. Nu live te volgen op Sporza.
Edit : wel leuk om volgen. In deze regio fiets ik zelf heel veel, en alles eens vanuit de lucht kunnen bekijken, dat geeft toch een ander beeld van de regio.

Edit : wel leuk om volgen. In deze regio fiets ik zelf heel veel, en alles eens vanuit de lucht kunnen bekijken, dat geeft toch een ander beeld van de regio.

Wuyts, bespaar ons datKlein_Verzet schreef: ↑05 mar 2023 12:17 “Kopecky is een killer.” Nou, Vollering kan je ook niet zonder handschoentjes de stal inkrijgen. Hoewel een opholgeslagen paard haar wel in de remmen en billen deed knijpen. Vervolgens werd ze nog eventjes vakkundig tegen de dranghekken gedrukt door die Amerikaanse ICT’er, waarna ze dan op de finish Kopecky nog weet te kloppen. Ik vond het schitterend, en verdiend. Is er koers dan stem ik af op Dé Belg. Het commentaar is de laatste jaren echter drastisch in kwaliteit gedaald. Karl Vannieuwkerke neemt helaas José Decauwer mee in zijn fanboy-benadering. O wat mis ik de erudiete distantie van Michel Wuyts, ook al was ie soms wat chauvinistisch, maar dat mag. Bij de dameswedstrijden zit steevast Ruben van Gucht. Tja. Dit maal was hij zo onder de indruk van de kortstondige krachtpatserij van Kopecky bergop dat hij niet wilde (of kon, blind door chauvinisme) inzien dat Vollering in de achtervolging de beste papieren had. Telkens als Kopecky overnam, stagneerde de voorsprong, terwijl bij overname door Vollering de voorsprong zienderogen slonk. Afijn, een terechte winnaar: Demi Vollering !!
Toch nog even terugkomen op de Strade. Zou het bij Jumbo ook niet misgegaan kunnen zijn net omdat Benoot dat wegwerpgebaar maakt? Dat Valter daar denkt "ja, zoek het dan maar uit". Wat later voelt Valter dan ook wel dat hij waarschijnlijk de gelijke is van Benoot... zou je dan zelf nog gaan knechten? Ik alvast niet.
Een kopman de laatste jaren zal je zo'n wegwerpgebaar niet snel zien doen, die zegt gewoon "ah goed dat je terug bent... rijden maar".
Pidcock leek mij ook de sterkste op de laatste klim, dus misschien had het niet uitgemaakt of ze hem nog inhaalden of niet.
Bij de vrouwen... Kopecky heeft geleerd dat ze volgende keer dan toch beter die ploegmaat overboord gooit als ze weet dat ze die koploper ook alleen kan pakken. Toch ook niet volledig onterecht dat ze afstemmen op Van Vleuten? Bij de mannen verwacht je nu toch ook dat er weer harder naar Pidcock gekeken gaat worden? Ik zou dat net zien als een bewijs van hoe groot Van Vleuten is.
Een kopman de laatste jaren zal je zo'n wegwerpgebaar niet snel zien doen, die zegt gewoon "ah goed dat je terug bent... rijden maar".
Pidcock leek mij ook de sterkste op de laatste klim, dus misschien had het niet uitgemaakt of ze hem nog inhaalden of niet.
Bij de vrouwen... Kopecky heeft geleerd dat ze volgende keer dan toch beter die ploegmaat overboord gooit als ze weet dat ze die koploper ook alleen kan pakken. Toch ook niet volledig onterecht dat ze afstemmen op Van Vleuten? Bij de mannen verwacht je nu toch ook dat er weer harder naar Pidcock gekeken gaat worden? Ik zou dat net zien als een bewijs van hoe groot Van Vleuten is.
-
- Forum-lid