Hallo,
Ik heb een setje lichte wielen gekocht om voornamelijk te gebruiken op mijn fietsvakanties,
Ik heb een fiets met campagnolo 12 speed en binnenkort een Cube met sram force axs (wordt waarschijnlijk geleverd in mei).
Ik heb de wielen besteld met sram body en er een campa body los bijgekocht, zodat ik de cassettes kan overzetten naargelang de fiets die ik gebruik, heb nog campa remschijven liggen die ik er op ga zetten.
Mijn vraag is nu of deze schijven goed gaan werken met de sram groep (uiteraard zelfde maat op beide fietsen), of koop ik er beter een set sram remschijven bij, die ik dan ook kan wisselen naargelang de fiets die ik gebruik.Heb al wat opgezocht hierover, maar vind er geen sluitend antwoord op.
Ben vrij nieuw op schijfremgebied dus daarom deze vraag.
Bedankt voor eventuele reacties!
Remschijven reservewielen
-
redbulleke
- Forum-lid
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Je kan elke schijf op elke rem, maakt niets uit. (als de maat maar klopt uiteraard en de aansluiting IS of 6 bolt)
Probeer als het enigzins kan dezelfde type blokken op de schijf te gebruiken.
Dus geen organic en sintered doorelkaar gaan gebruiken.
Probeer als het enigzins kan dezelfde type blokken op de schijf te gebruiken.
Dus geen organic en sintered doorelkaar gaan gebruiken.
Ik weet niet hoe het met campa zit, maar zelf gebruik ik Shimano remschijven in combinatie met Sram Force remklauwen. En dat gaat prima. Denk dat net als hier al werd gezegd, met name de maat moet kloppen en uiteraard de aansluiting. Al heb je voor dat laatste ook adapters.
-
redbulleke
- Forum-lid
Bedankt voor de reacties, weeral iets bijgeleerd