Wiel fout gecentreerd?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25
Liteville maakt ook gebruik van een dergelijk systeem voor de achterwielen …

-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14511
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Oké apart, dat ze zelfs in de evo onderscheid maken, die ik pas heb gebouwd heeft geen offset.
Dat was de supersix evo ltd
Dat was de supersix evo ltd
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14511
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja klopt en de racers/crossers hebben 6mm. De MTB,s doe het hebben 3mm.
Dat laatste komt natuurlijk omdat je de eerste 3mm al hebt bij boost.
Ik heb het idee dat ze er bij de nieuwe modellen vanaf gestapt zijn. Zeker bij de MTB, met de huidige stijven brede, meestal al offset velgen maakt die 3mm ook niet meer heel veel uit. Andere kant is wel bij de scalpel is de spaakspanning links en rechts vrijwel gelijk, dat is natuurlijk wel een voordeel.
Zo heb je bv voor de MTB ook geen boost tandwielen of spiders nodig omdat het verlegd is.
Heel verwarrend allemaal.
Opzich is het jammer, want dit zou nou een goede standaard zijn........ die dan weer niemand oppakt.
Dat laatste komt natuurlijk omdat je de eerste 3mm al hebt bij boost.
Ik heb het idee dat ze er bij de nieuwe modellen vanaf gestapt zijn. Zeker bij de MTB, met de huidige stijven brede, meestal al offset velgen maakt die 3mm ook niet meer heel veel uit. Andere kant is wel bij de scalpel is de spaakspanning links en rechts vrijwel gelijk, dat is natuurlijk wel een voordeel.
Zo heb je bv voor de MTB ook geen boost tandwielen of spiders nodig omdat het verlegd is.
Heel verwarrend allemaal.
Opzich is het jammer, want dit zou nou een goede standaard zijn........ die dan weer niemand oppakt.
Zo, wiel afgeleverd bij een wielenbouwer. Met een beetje geluk is het zaterdagmiddag klaar, kan ik het nog meenemen op reis.
Oude achterwiel gaat in elk geval ook mee. Ik heb geen tijd om er nog even mee te fietsen, en 10-15 km gaat niet echt representatief zijn. Dus ik ga op zeker en zal oude wiel ook meepakken op reis.
Vanochtend even bij LBS geweest, dacht dat hij best veel verstand had van wielen. Daar snapten ze er h-e-l-e-m-a-a-l niks van.....wielrichter erbij. Tsja, wiel staat in het midden. "Je moet een BOOST wiel hebben!" Uitgelegd dat dat niet past, want de achteras van Boost is 148mm. En de LBS hield vol: "Je bent het frame naar elkaar toe aan het drukken!". Zucht, vorige week mat ik 142mm tussen de bevestigingen van het achterwiel. Naafbreedte origineel wiel is óók 142mm. Daarbij steekt de thru-axle niet verder dan anders uit het frame. Of ik eens kon binnenspringen met het originele wiel bij me, keken ze dan wel of het wiel uit het midden stond of niet.
Over twee weken ben ik terug en heb dan tijd, zal ze dan bezoekje brengen.
Oude achterwiel gaat in elk geval ook mee. Ik heb geen tijd om er nog even mee te fietsen, en 10-15 km gaat niet echt representatief zijn. Dus ik ga op zeker en zal oude wiel ook meepakken op reis.
Vanochtend even bij LBS geweest, dacht dat hij best veel verstand had van wielen. Daar snapten ze er h-e-l-e-m-a-a-l niks van.....wielrichter erbij. Tsja, wiel staat in het midden. "Je moet een BOOST wiel hebben!" Uitgelegd dat dat niet past, want de achteras van Boost is 148mm. En de LBS hield vol: "Je bent het frame naar elkaar toe aan het drukken!". Zucht, vorige week mat ik 142mm tussen de bevestigingen van het achterwiel. Naafbreedte origineel wiel is óók 142mm. Daarbij steekt de thru-axle niet verder dan anders uit het frame. Of ik eens kon binnenspringen met het originele wiel bij me, keken ze dan wel of het wiel uit het midden stond of niet.
Over twee weken ben ik terug en heb dan tijd, zal ze dan bezoekje brengen.
Dogma F
Ik zou een andere fietsenmaker zoeken!
Kom zelden bij een LBS, alleen voor wielen richten en urgente boodschappen. Het meeste aan fietsen kan ik zelf, wielen spaken/richten helaas niet. En alleen voor dat laatste ging ik er heen.
Heb nu een wielenbouwer gevonden in de buurt die een goede indruk maakt. Hij doet ook fietsen opbouwen, onderhoud, reparaties. Dus ik heb een nieuwe oplossing gevonden.
Dogma F
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless