Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Join app - ervaringen met training

metor
Forum-lid
Berichten: 373
Lid geworden op: 15 sep 2005 01:07

metor 20 feb 2023 21:29

wasbeer2006 schreef: 20 feb 2023 19:28 Ik ook zaterdag begin dag iest van in de 21 of 22, nu 18.6 zaterdag om 16u de laatste rit van 2uur. En inderdaad de komende 6 weken geen vooruitgang.

@havana, ik heb vanmiddag zitten kijken om mijn doel aan te passen, maar kan het nergens vinden in de (android) app.
Ik zou bv ook wel zelf een doel willen instellen. Nu heb ik mtb cyclo, maar er staat nergens wat het inhoud en waarvoor ik train.
Als je MTB cyclo hebt gekozen dan heb je toch daar de datum, aantal km en aantal hm moeten ingeven? Dus creeert Join een schema om daar optimaal op jouw niveau aan de start te verschijnen.
Daar train je voor. Welk doel je zelf voor het rijden van de MTB cyclo (snelle tijd, klassment, etc) staat daar los van en zou Join ook weinig mee kunnen.

Als je ander doel wilt instellen dan in overzicht waar je dagelijkse trainingen staat even rechts bovenaan op de 3 puntjes klikken en kan je daan gaan naar “doel kiezen/wijzigen”. En dan heb je een heel menu met veel verschillende doelen inclusief keuze van evenementen.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12694
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 21 feb 2023 08:13

Ah ik zie hem en ook het euvel..........
Ik had gewandeld en dan ziet ie dat als open training, logisch.
Dan heb je dus niet de drie puntje rechtboven, als je geen openstaande trainingen hebt staan er wel 3 puntje, nu zie ik ook bij doel MTB cyclo 90km 2000HM

Maar dat join me dan na vijf weken en 10 uur per week nogsteeds maar trainingen van max 3 uur geeft vind ik aan de korte kant.
30 gem is wat enthousiast op die afstand 8-)

Mvg10
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 mar 2021 19:51
Contact

Mvg10 21 feb 2023 13:23

Zijn er meer mensen bij wie ritten vanuit Strava de laatste dagen niet of met veel vertraging in Join verschijnen? Eerder kreeg ik na het beëindigen van een rit vrijwel direct een push-melding vanuit Join om feedback te geven. Sinds een dag of 4 komt er niks meer door, maar pas na het opnieuw connecten met Strava in Join.

pino
Forum-lid
Berichten: 3409
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 21 feb 2023 14:06

Mvg10 schreef: 21 feb 2023 13:23 Zijn er meer mensen bij wie ritten vanuit Strava de laatste dagen niet of met veel vertraging in Join verschijnen? Eerder kreeg ik na het beëindigen van een rit vrijwel direct een push-melding vanuit Join om feedback te geven. Sinds een dag of 4 komt er niks meer door, maar pas na het opnieuw connecten met Strava in Join.
Eergisteren ging er een uur overheen. Maar kwam goed zonder dat ik de connecties bekeek of opnieuw maakte,
Niet zijken maar reiden !

JorenS91
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 feb 2023 21:28

JorenS91 21 feb 2023 14:38

Mvg10 schreef: 21 feb 2023 13:23 Zijn er meer mensen bij wie ritten vanuit Strava de laatste dagen niet of met veel vertraging in Join verschijnen? Eerder kreeg ik na het beëindigen van een rit vrijwel direct een push-melding vanuit Join om feedback te geven. Sinds een dag of 4 komt er niks meer door, maar pas na het opnieuw connecten met Strava in Join.
Hier hetzelfde probleem.

Van het officiële forum:

"Hi there,

Strava runs scheduled maintenance from time to time and this has a temporary influence on the syncing of Strava workouts to JOIN. This normally takes a few hours, unfortunately they do this on weekends when it is the busiest.

We are currently looking into this matter and we know there could possibly be a queuing issue. We are still unsure if the problem lies on our side as we see it being linked to when Strava perform maintenance.



NB! : Just make sure not to re-connect Strava and JOIN, please be patient as the syncing of workouts can be delayed due to reasons out of our control."

Mvg10
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 mar 2021 19:51
Contact

Mvg10 21 feb 2023 16:53

JorenS91 schreef: 21 feb 2023 14:38
Mvg10 schreef: 21 feb 2023 13:23 Zijn er meer mensen bij wie ritten vanuit Strava de laatste dagen niet of met veel vertraging in Join verschijnen? Eerder kreeg ik na het beëindigen van een rit vrijwel direct een push-melding vanuit Join om feedback te geven. Sinds een dag of 4 komt er niks meer door, maar pas na het opnieuw connecten met Strava in Join.
Hier hetzelfde probleem.

Van het officiële forum:

"Hi there,

Strava runs scheduled maintenance from time to time and this has a temporary influence on the syncing of Strava workouts to JOIN. This normally takes a few hours, unfortunately they do this on weekends when it is the busiest.

We are currently looking into this matter and we know there could possibly be a queuing issue. We are still unsure if the problem lies on our side as we see it being linked to when Strava perform maintenance.



NB! : Just make sure not to re-connect Strava and JOIN, please be patient as the syncing of workouts can be delayed due to reasons out of our control."
Dank!

Jan V.
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 jan 2023 15:25

Jan V. 26 feb 2023 07:45

JOIN geeft nu nog 20 dagen aan tot mijn doel. Het blauwe balkje staat nu reeds op 90 %.
Dus heb ik zogezegd voorsprong op m'n schema.
Wat als binnen bv 10 dagen, dus 10 dagen tot het doel, het balkje op 100 % komt te staan ?
Hoe gaat JOIN daarmee om ?

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2265
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 26 feb 2023 09:05

Als ik mij goed herinner telt het door.

Rick23
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 feb 2020 21:04

Rick23 27 feb 2023 20:44

Als ik buiten fiets, vindt JOIN mijn ritjes altijd maar matig…

Vandaag 62km gefietst door de Utrechtse heuvelrug met redelijk wat hoogtemeters (400). Gemiddeld was het 26,8 km/h (hartslag gemiddeld 129) dus echt niet flink doorgetrapt, maar op de klimmetjes wel redelijk doorgereden. Vervolgens geeft JOIN mijn ritje een voorstel-RPE van 2 (zeer zeer lichte hersteltraining). Ik heb dat wel vaker als ik buiten fiets (op Zwift is de inschatting vaak wel goed), maar hoe kan dit? Pakt JOIN stiekem toch die wattages die Strava inschat (en veelal veel te laag)? Dat zou vreemd zijn aangezien ik nu alleen op trainen op hartslag heb aangevinkt in de instellingen.

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 27 feb 2023 21:37

Herkenbaar verhaal. In mijn geval ook buiten alleen hartslag en binnen hartslag + vermogen.
Buitenritjes worden ook vaak laag ingeschat.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Xheanortx
Forum-lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 22 feb 2022 20:05

Xheanortx 28 feb 2023 07:40

Rick23 schreef: 27 feb 2023 20:44 Als ik buiten fiets, vindt JOIN mijn ritjes altijd maar matig…

Vandaag 62km gefietst door de Utrechtse heuvelrug met redelijk wat hoogtemeters (400). Gemiddeld was het 26,8 km/h (hartslag gemiddeld 129) dus echt niet flink doorgetrapt, maar op de klimmetjes wel redelijk doorgereden. Vervolgens geeft JOIN mijn ritje een voorstel-RPE van 2 (zeer zeer lichte hersteltraining). Ik heb dat wel vaker als ik buiten fiets (op Zwift is de inschatting vaak wel goed), maar hoe kan dit? Pakt JOIN stiekem toch die wattages die Strava inschat (en veelal veel te laag)? Dat zou vreemd zijn aangezien ik nu alleen op trainen op hartslag heb aangevinkt in de instellingen.

Dan kan je toch zelf de rpe invullen zoals jij het hebt ervaren? Dat is de bedoeling voor de terugkoppeling om je schema daar op aan te passen.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6112
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 28 feb 2023 09:43

Ik ken je zones niet.,. maar hf gem 129 is natuurlijk ook ergens rond herstel voor de meeste mensen..,
Dus als Join kijkt naar hartslag alleen - dan is een lage voorgestelde RPE natuurlijk best logisch.
En als jij het zwaarder ervaren hebt, dan stel je die RPE wat bij, want - als ik het goed heb - past Join dan de volgende trainingen eventueel wel een klein beetje bij.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie