Nieuwe wielen shimano ultegra carbon c50.
@lcsmet.
Mijn vraag was gewoon bij draaien aan cranckstel.en je stopt draaien aan cranckstel,of crankstel stopt met draaien.
Op vele video’s op YouTube zie je cranck verder draaien.
Blijkbaar komt dit door ceramische lagers!
Mijn vraag was gewoon bij draaien aan cranckstel.en je stopt draaien aan cranckstel,of crankstel stopt met draaien.
Op vele video’s op YouTube zie je cranck verder draaien.
Blijkbaar komt dit door ceramische lagers!
Laatst gewijzigd door Vince1987 op 12 feb 2023 07:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Oké dank je
Volledige afmontage fiets shimano ultegra 11 speed.
En altijd goed onderhouden
Ja heb nu al eens zitten opzoeken zoals je zegt niet laten zot maken.
Een ombouw naar ceramische lagers,bracket,derailleurswieltjes enz al rap 400 euro.
Volledige afmontage fiets shimano ultegra 11 speed.
En altijd goed onderhouden
Ja heb nu al eens zitten opzoeken zoals je zegt niet laten zot maken.
Een ombouw naar ceramische lagers,bracket,derailleurswieltjes enz al rap 400 euro.
Ik begrijp ook niet helemaal wat je C50 carbon wielen uit het topic met het draaien aan het crankstel te maken hebben, maar naar ceramische lagers is in het verleden best wel wat onderzoek gedaan. De praktische voordelen in de praktijk zijn in de marge. Ook al voelt het wellicht anders als je een crankstel wat langer in de rondte ziet draaien.
Wellicht mooi als je prof bent en het om fracties van seconden kan gaan, maar anders meestal zonde van het geld. Je gemiddelde gaat er echt niet van omhoog. Weerstand in de lagers (voor zover al meetbaar interessant) ontstaat vaak ook door slepende afdichtingen en/of relatief dik vet.
Wellicht mooi als je prof bent en het om fracties van seconden kan gaan, maar anders meestal zonde van het geld. Je gemiddelde gaat er echt niet van omhoog. Weerstand in de lagers (voor zover al meetbaar interessant) ontstaat vaak ook door slepende afdichtingen en/of relatief dik vet.
Voor een paar tientjes koop je ceramische lagers op Aliexpress, deze bijvoorbeeld voor een BSA bracket.

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless