Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2022-2023

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 06 feb 2023 12:35

lugosi schreef: 06 feb 2023 12:23 dat. Het was spannend. Voor de rest was er niet veel te zien. Elke ronde leek hetzelfde.
Dan kijk jij heel anders dan ik. Ik zag heel veel verschillen iedere ronde. In druk zetten in reageren op het gat met de achterblijvers in kiezen van lijnen enz enz. En ja ik bedoel jou als een van de azijnzeikers. als je het niets vind kijk je toch niet en ga je er niet over zitten zeuren, dat is mijn gedacht.
Ach, ik zeg ook maar wat

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 06 feb 2023 13:13

Ernie C. schreef: 05 feb 2023 22:14 Precies, alleen al omdat er zoveel over te zeggen is, was het spannend en dus zeker niet saai.
Dat vonden beide tenoren waarschijnlijk ook.
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 06 feb 2023 13:40

ophetkantje schreef: 06 feb 2023 12:35 Ik zag heel veel verschillen iedere ronde. In druk zetten in reageren op het gat met de achterblijvers in kiezen van lijnen enz enz.
Lol, dit was inderdaad een van de leukere 1-op-1 duels in de wielersport van de laatste jaren.
De dameskoers was veel minder interessant in dat opzicht, die lag na 20min in de plooi.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

hayes

hayes 06 feb 2023 13:42

Afbeelding

i-mac

i-mac 06 feb 2023 13:52

ophetkantje schreef: 06 feb 2023 12:35
lugosi schreef: 06 feb 2023 12:23 dat. Het was spannend. Voor de rest was er niet veel te zien. Elke ronde leek hetzelfde.
Dan kijk jij heel anders dan ik. Ik zag heel veel verschillen iedere ronde. In druk zetten in reageren op het gat met de achterblijvers in kiezen van lijnen enz enz. En ja ik bedoel jou als een van de azijnzeikers. als je het niets vind kijk je toch niet en ga je er niet over zitten zeuren, dat is mijn gedacht.
Je kan moeilijk een oordeel vellen over iets wat je niet hebt gezien. Je kan pas een deftig oordeel vellen als je het wel zag. Maar dan nog zal ieder persoon het anders interpreteren. Zoals al eerder aangehaald, jammer dat de top niet breder is. Maar dat kan je Mathieu en Wout niet verwijten.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 06 feb 2023 14:02

Je kunt toch gewoon zeggen dat ze te goed zijn, hun sport te serieus nemen en/of dat ze te goede begeleiding hebben? Dat is ze toch echt wel te verwijten. :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

bartdr
Forum-lid

bartdr 06 feb 2023 14:10

Voor mij hoeft die top niet breder. Het is ook gewoon onrealistisch om te willen dat die top uit een redelijk aantal renners bestaat... als dat wel zo is, dan zou ik eerder stellen dat er geen top is maar eerder een onthoofde piramide met een plateau op een (relatief gezien) lager niveau. Met dat soort van "brede top", krijg je ook vaak nog eens enorm gesloten wedstrijden.
Met 1 rechtstreekse concurrent kan je alles of niets spelen, de ander moet dan toch de inspanning leveren om het gat op jou te dichten.
Met een brede top kan je gewoon niet alles of niets spelen, dan zit er 3-4man achter jou die elk een keer het gat kunnen dichtrijden. Het gevolg van die brede top is dan ook vaak dat "niet verliezen" belangrijker wordt dan "winnen". Dan krijg je van steekspelletjes waar uiteindelijk de meest explosieve vaak gaat lopen met de buit, kort door de bocht is dat in niet-Van Aert, Van Der Poel periode van het seizoen veldrijden de reden waarom Iserbyt vaak wint.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 06 feb 2023 14:25

Een brede top is een plateau en geen top. Wil je toppers zien, dan moet je er mee leven dat ze schaars zijn.
Campagnolo Ultra Dork

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 06 feb 2023 15:40

ophetkantje schreef: 06 feb 2023 12:35

Na anderhalve ronde was het al duidelijk hoe de rest van de wedstrijd ging verlopen, alles zou beslist worden in de laatste halve km. Of dacht je dat je op zo'n parcours een van die twee de andere zou kwijtraken.
Onder het motto, alles kan beter, vind ik het noodzakelijk om kritiek te geven. En ja het was ooit beter. De huidige tendensen zijn betreurenswaardig en ingegeven door geldbejag.
Als je mijn kritieken niets vind dan lees je ze toch niet en ga je er niet over zitten zeuren, je lijkt wel een azijnzeiker. Dat is mijn gedacht. ;)

Fietsgenieter
Forum-lid

Fietsgenieter 06 feb 2023 16:11

Al met al heb ik erg genoten van dit veldseizoen en ook van het wk. Ze slepen je toch maar mooi de winter door. Deze week zelf weer op de fiets, al wat koersjes op tv. Wat is het leven op, rond en met de fiets toch mooi.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 06 feb 2023 18:19

op en top tweestrijd op een op en top selectief parcours. In alle categorieën behalve de profs is de winnaar alleen toegekomen en waren er respectabele verschillen tussen de deelnemers.
Een zandbak mocht er nog zeker bij
Laatst gewijzigd door fiedoo op 07 feb 2023 05:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 06 feb 2023 18:52

🤔
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Plaats reactie