+1, en de slimste ook nog.
Veldrijden 2022-2023
- ophetkantje
- Forum-lid
Ik heb van start tot finish zitten genieten.
En zoals Wout zelf zei na afloop, hij heeft geen moment op zijn gemak gezeten en constant zitten afzien. Wat je dan ook van te voren bedenkt, het wordt dan hel lastig om nog in scenario's te denken. Vond het overigens ook haast jammer dat we niet meer zagen van wat er vanaf plaats 3 tot 8 gebeurde, want daar gebeurde ook echt van alles, maar van de ander kant had ook niets willen missen van het duel om de winst.
En wat een azijnpissers hier, als je dit niet leuk vind kijk je toch niet en ga je zeker niet hier zitten zeiken over de wedstrijd. Ik vind dat echt zo vreemd en een beetje te veel op dit forum gebeuren, het zeuren om het zeuren lijkt het wel.
En zoals Wout zelf zei na afloop, hij heeft geen moment op zijn gemak gezeten en constant zitten afzien. Wat je dan ook van te voren bedenkt, het wordt dan hel lastig om nog in scenario's te denken. Vond het overigens ook haast jammer dat we niet meer zagen van wat er vanaf plaats 3 tot 8 gebeurde, want daar gebeurde ook echt van alles, maar van de ander kant had ook niets willen missen van het duel om de winst.
En wat een azijnpissers hier, als je dit niet leuk vind kijk je toch niet en ga je zeker niet hier zitten zeiken over de wedstrijd. Ik vind dat echt zo vreemd en een beetje te veel op dit forum gebeuren, het zeuren om het zeuren lijkt het wel.
Ach, ik zeg ook maar wat
Ik heb ook de cross volledig gezien en ik denk dat het sleutelmoment eigenlijk de laatste paar stappen op de trap waren. Van Der Poel kon die nog lopend, Van Aert lijkt daar te (moeten?) gaan stappen. Afgaand op de voorgaande rondes, verwacht je daar eigenlijk dat Van Aert er lichtjes van weg zou lopen ipv dat Van Der Poel langszij komt. Volgens mij voelen ze daar ook hoe de waardeverhoudingen liggen na die hele cross sloopwerk.
Van Der Poel zei in het interview achteraf ook dat hij mentaal relaxed was in die laatste ronde, dat zegt toch ook wel iets?
Conclusie is volgens mij dat Van Der Poel gisteren een tikkeltje beter was en eigenlijk vind ik het oneer aandoen om dat dan puur te gaan zoeken in de explosiviteit in de laatste rechte lijn. Van Der Poel heeft die troef, dat wil ik niet ontkennen, maar als de waardeverhoudingen licht anders liggen dan komt Van Aert er volgens mij wel nog over in die sprint.
Van Der Poel zei in het interview achteraf ook dat hij mentaal relaxed was in die laatste ronde, dat zegt toch ook wel iets?
Conclusie is volgens mij dat Van Der Poel gisteren een tikkeltje beter was en eigenlijk vind ik het oneer aandoen om dat dan puur te gaan zoeken in de explosiviteit in de laatste rechte lijn. Van Der Poel heeft die troef, dat wil ik niet ontkennen, maar als de waardeverhoudingen licht anders liggen dan komt Van Aert er volgens mij wel nog over in die sprint.
-
- Forum-lid HC
@ Badr Eens, de hele wedstrijd bepaalt hoe je de sprint ingaat en je tegenstander tegen je aan kijkt.
Ze voelen onderling echt wel hoe het zit. Voor de wedstrijd was dat meer VA en tijdens is dat echt gekanteld.
Maar mijn eigen regel begint wel belangrijkste voorspelling te worden voor de winnaar. Degene die ik een paar dagen voor de koers denk dat gaan winnen, die wint niet, de laatste 10x eigenlijk......... Dus jullie kunnen prima van mij op aan.
Ze voelen onderling echt wel hoe het zit. Voor de wedstrijd was dat meer VA en tijdens is dat echt gekanteld.
Maar mijn eigen regel begint wel belangrijkste voorspelling te worden voor de winnaar. Degene die ik een paar dagen voor de koers denk dat gaan winnen, die wint niet, de laatste 10x eigenlijk......... Dus jullie kunnen prima van mij op aan.
Hij rommelt niet zo maar wat aan, dat zijn jouw woorden. Hij heeft soms weinig oog voor details, waardoor hij aantoonbaar wedstrijden verloren heeft. De twee meest recente WK's op de weg zijn perfecte voorbeelden.
Gisteren klopte alles. Dan is hij lastig te kloppen!
Ik vond VdP er voor de start al bijzonder relaxed en zelfzeker uitzien.bartdr schreef: ↑06 feb 2023 11:54 Ik heb ook de cross volledig gezien en ik denk dat het sleutelmoment eigenlijk de laatste paar stappen op de trap waren. Van Der Poel kon die nog lopend, Van Aert lijkt daar te (moeten?) gaan stappen. Afgaand op de voorgaande rondes, verwacht je daar eigenlijk dat Van Aert er lichtjes van weg zou lopen ipv dat Van Der Poel langszij komt. Volgens mij voelen ze daar ook hoe de waardeverhoudingen liggen na die hele cross sloopwerk.
VanAert was op geen enkel moment de betere van VdP en moest zich beperken tot proberen te volgen.
Dat is ook zijn eigen analyse, hij voegt er wel terecht aan toe dat het niet is omdat Mathieu de betere was hij de sprint niet kon winnen en zegt dat hij na aankomst wel snapte dat hij de sprint verkeerd aangepakt heeft.
Volgens VanAert was er maar 1 scenario en had hij geen plan B voor de sprint. Ze spreken elkaar tegen, ofwel waren Wouts oren gesloten wanneer er door de bondscoach gesproken werd over die verschillende sprintscenario's.
Ben je een azijnpisser om hier niet van te genieten? Als je zegt dat je een uur lang een spannende koers gezien hebt dan snap ik dat. Het was spannend. Voor de rest was er niet veel te zien. Elke ronde leek hetzelfde.ophetkantje schreef: ↑06 feb 2023 11:14 Ik heb van start tot finish zitten genieten.
.............
Als je die twee een uur lang op de piste laat rijden en dan laat sprinten dan is het ook een uur spannend, en dan valt er evenveel te zien.
wasbeer2006 schreef: ↑06 feb 2023 12:02 @ Badr Eens, de hele wedstrijd bepaalt hoe je de sprint ingaat en je tegenstander tegen je aan kijkt.
Dat denk ik ook. Precies zoals Quinten het zei in extra-time koers. Je voelt het of jij de 49 of de 51 bent.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Het was een beetje als kijken naar een 10km schaatsen tussen twee hele groten. Niet bijster spannend maar wel heel mooi om te zien.
Overigens kun je een sprint als dit op geen enkele wijze met een pelotonsprint of groepssprint in een klassieker of ronde op de weg. In de buik van het peloton met teammaatjes die je brengen of een uur lang volle bak in de wind…
Overigens kun je een sprint als dit op geen enkele wijze met een pelotonsprint of groepssprint in een klassieker of ronde op de weg. In de buik van het peloton met teammaatjes die je brengen of een uur lang volle bak in de wind…
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind