Wat is er fout aan een apotheose met n bloedstollende sprint? In Koksijde was de beste , Wout dus, al halfweg zeker van de zege is dat dan beter,? In een paar zwaardere crossen dit jaar zijn ze ondanks de zwaarte van t parcours toch ook samen de finale in gegaan?lugosi schreef: ↑05 feb 2023 19:32Zeker, alle elementen die in een cross aan bod moeten komen. Als je niet weet wat ik daarmee bedoel kom dan eens kijken in Namen, Oudenaarde, Gavere, Baal, etc...c.zaballa schreef: ↑05 feb 2023 18:00
Dit topic nog eens doorlezend; zijn er elementen aan de sport die jou wel kunnen bekoren?![]()
Voor een niet selectief parcours, toch aardig om te zien dat in nagenoeg elke categorie de beste als eerste over de finishlijn kwam. Zelf een uur lang op het puntje van de stoel gezeten.
Ik kan me best voorstellen dat je het een spannende cross vond, het is tenslotte een uur wachten tot er op asfalt een sprint beslist wie wereldkampioen cross wordt. En inderdaad, ik denk ook dat de beste gewonnen heeft, alleen had dat op een selectief parcours een mooie zege kunnen zijn en geen asfaltsprint.
Veldrijden 2022-2023
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Ik ben een WVA adept. Vooral omdat ik hem meer mens vind - hij is toegankelijker, maakt nog altijd tijd voor fans, relativeert zichzelf meer met een kwinkslag, heeft minder pronkgehalte, meer een 'man van het volk'. En ik vind hem ook sportiever in de nederlaag - als hij verliest, verliest hij. Bij MVDP zijn verloren races het gevolg van z'n rug, en bij de gewonnen races had hij geen last. Het zal zijn belgische kantje zijn 
Maar MVDP heeft oververdiend gewonnen. Was de hele wedstrijd de sterkste, zowat constant op kop gereden - ook in de zware stukken. En nog het meest helder in de sprint.

Maar MVDP heeft oververdiend gewonnen. Was de hele wedstrijd de sterkste, zowat constant op kop gereden - ook in de zware stukken. En nog het meest helder in de sprint.
Je vergeet dat het veldrijden heet. Dat is dus fietsen over een veld en dat heb je vandaag grotendeels gezien. Adrie kan het weer ook niet bouwen. Die paar crossen die vaak worden aangehaald al "echte crossen" zijn eigenlijk in de minderheid. De aankomst is altijd op asfalt. Zijn er twee (bijna) even goed, dan krijg je altijd een asfaltsprint.lugosi schreef: ↑05 feb 2023 19:32Zeker, alle elementen die in een cross aan bod moeten komen. Als je niet weet wat ik daarmee bedoel kom dan eens kijken in Namen, Oudenaarde, Gavere, Baal, etc...c.zaballa schreef: ↑05 feb 2023 18:00
Dit topic nog eens doorlezend; zijn er elementen aan de sport die jou wel kunnen bekoren?![]()
Voor een niet selectief parcours, toch aardig om te zien dat in nagenoeg elke categorie de beste als eerste over de finishlijn kwam. Zelf een uur lang op het puntje van de stoel gezeten.
Ik kan me best voorstellen dat je het een spannende cross vond, het is tenslotte een uur wachten tot er op asfalt een sprint beslist wie wereldkampioen cross wordt. En inderdaad, ik denk ook dat de beste gewonnen heeft, alleen had dat op een selectief parcours een mooie zege kunnen zijn en geen asfaltsprint.
Campagnolo Ultra Dork
Als je al even mee gaat dan weet je dat dat vroeger niet zo was, maar bewust is afgebouwd door de uci om de sport 'aantrekkelijker' te maken, internationaler, breder en minder specifiek. Neen ik vind een zege in Benidorm nog geen tiende waard van een in Igorre. Ook aankomsten op asfalt zijn er niet altijd en overal geweest, dat hangt er van af hoe lang je de sport al volgt.Ernie C. schreef: ↑05 feb 2023 19:57
Je vergeet dat het veldrijden heet. Dat is dus fietsen over een veld en dat heb je vandaag grotendeels gezien. Adrie kan het weer ook niet bouwen. Die paar crossen die vaak worden aangehaald al "echte crossen" zijn eigenlijk in de minderheid. De aankomst is altijd op asfalt. Zijn er twee (bijna) even goed, dan krijg je altijd een asfaltsprint.
Ik ben er van overtuigd dat op een zwaar parcours vandaag Mathieu afgescheiden wint.
Ik lees nu in een interview met VanAert dat hij eigenlijk maar één sprintscenario in zijn hoofd had en dat ging ervan uit dat VdP op kop het asfalt zou opgereden zijn. Dat het ook andersom kon, daar had hij niet gedacht.
Hij zegt letterlijk dat hij daardoor in de war was en eigenlijk vergat te sprinten.
Ik stel me toch vragen bij de professionaliteit omtrent de tactische scenario's die Wout en zijn entourage uitwerken, uitproberen zal al helemaal niet aan de orde geweest zijn. Het wordt me anderzijds steeds meer duidelijk hoe het kwam dat hij de sprint in de RVV verloor.
Hij zegt letterlijk dat hij daardoor in de war was en eigenlijk vergat te sprinten.
Ik stel me toch vragen bij de professionaliteit omtrent de tactische scenario's die Wout en zijn entourage uitwerken, uitproberen zal al helemaal niet aan de orde geweest zijn. Het wordt me anderzijds steeds meer duidelijk hoe het kwam dat hij de sprint in de RVV verloor.
Dus blijft er nog een man over
Laatst gewijzigd door fiedoo op 05 feb 2023 21:50, 4 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Wout verloor de spurt in de RVV omdat ze alletwee heel snel zijn en je nu eenmaal n spurt kan winnen of verliezen, het was trouwens n dubbeltje op zijn kant toenlugosi schreef: ↑05 feb 2023 20:12 Ik lees nu in een interview met VanAert dat hij eigenlijk maar één sprintscenario in zijn hoofd had en dat ging ervan uit dat VdP op kop het asfalt zou opgereden zijn. Dat het ook andersom kon, daar had hij niet gedacht.